Annons:

Håltagning på bebis

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Håltagning på bebis

Inläggav Riccardo127 » 18 apr 2012, 15:01

Mysmonstret skrev:
Riccardo127 skrev:
Gotland skrev:Ska du göra det, så gör det hos en seriös piercare.
Och nej, det finns ingen seriös som gör det på så små barn.

Det klart att det finns men jag ska inte pierca henne med en jävla nål hos en piercng salong. Herregud !

Så berätta då vad det är för metod?! Du gör det ju bara värre när du vägrar argumentera för din sak. Du kanske inte ens har några bra argument mer än att du tycker det är snygg? För just nu tror jag inte på att det finns något smärtfritt sätt att göra detta på, eftersom alla som tagit hål i öronen vet hur det bultar och känns uppsvällt en tid efter. Risk för infektioner och sånt antar jag att du inte bryr dig om?

du börja inte med mig är du snäll. jag skiter fulltständigt i va fan du tycker ok. Det är inte nån jävla åsiktsida. behåll dina åsikter för dig själv och dela dom med nån som bryr sig.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Riccardo127 » 18 apr 2012, 15:02

Gotland skrev:Att göra det med en nål hos en piercare som skär genom örat är mycket bättre än med en pistol hos frisör som krossar sig genom vävnaden. En pistol som dessutom inte går att sterilisera lika väl som en piercares nål.

tack
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav crimsonred85 » 30 apr 2012, 22:46

Riccardo127 skrev:Vart kan man ta hål i öronen på bebis i Stockholm?
Det ska vara ett ställe som rekommenderas! :!:

Dem som har tagit hål i öronen på bebis, hur gamla var dem då när dem tog hål? :D

Ett tips bara, om du förklarade lite mer utförligt om hur den här piercingmetoden som du letar efter går till skulle det bli lättare för oss läsare att komma med en för ditt barn relevant rekommendation. Hittills är det lite luddigt, du har själv sagt i tråden att du inte vill använda en metod med nål:
Riccardo127 skrev:
Gotland skrev:Ska du göra det, så gör det hos en seriös piercare.
Och nej, det finns ingen seriös som gör det på så små barn.

Det klart att det finns men jag ska inte pierca henne med en jävla nål hos en piercng salong. Herregud !

Jag vill inte att du ska se det här inlägget som någon moralpredikan, och jag har valt att hålla min personliga åsikt för mig själv. Min tanke är bara att när du är så fast bestämd för det här kan vi läsare egentligen bara göra en sak, och det är att göra som du vill och rekommendera om ett seriöst ställe. Nu vet jag inget sådant, förrutom EastStreet Piercing men de har enligt sin FAQsida en 6års gräns på öronsnibbspiercingar...
Som alla vet är internet fullproppat med info, och hade jag bara mer info om exakt VAD du är ute efter för metod kunde jag hjälpa till med att söka på google.

Lycka till
crimsonred85
Stammis

BF: 080912
Status: Längtar efter första barnet

Inläggav Nickenyfiken » 30 apr 2012, 23:45

Riccardo127 Måste bara kommentera!! Tycker du ska göra det som du vill vafan det är ditt barn eller hur.

Och ni andra palla vara ni seriöst!! Visst öppet forum men fan håll er till frågan i inlägget ifrån början. Jag har sett så många svenska barn med hål i öronen så shut the f up! Jobbar på dagis så jag vet. Vadå inte etiskt rätt vad fan vet duVitlilja om vad som anses och inte anses vara rätt. Det är mycket skit i detta land som inte är etiskt rätt för fan ge dig och ni som mothugger!!. Är det rätt att ge flera års fängelse för pengabidrägeri, men när flera stackars unga tjejer blir våldtagna om och om igen så ger man fanskapen som gjort detta så jävla lågt straff oftast?? Vad är det för jävla regering och skit vi har i detta land då mesar till poliser som tror sig som fan . Jag kan fortsätta.

Å ja det är fint med hål i öronen på en bebis varför inte. Har sett på flera video klipp på youtube där små barn och bebisar tagit hål i öronen utan problem. Visst de kanske gnäller någon sek men sen går det över. Jag själv skrek mig till sömns när jag tog hål i mina öron och då var jag 7 tydligen.

När bebisen får spruta då?? Det svider mer kan jag lova som de flesta skriker av smärta och panik. En massa medicin som ska fara runt i kroppen så bebisen kanske får en bieffekt och blir sjuk en kort period eller får värsta utslaget där sprutan togs. Då är det helt plötsligt värt med en kort tids smärta. Snälla människor tänk lite. Tänk på de som röker när de är gravida det är jag emot men vad ska man göra är man dum så är man. Och rökning skadar verkligen barnet.

Jag själv har funderat på att ta hål i min bebis öronen sen när den blir några månader men vi får se har inte bestämt mig. Och jag gör det för att det är fint punkt!! Lite egoistisk får man vara ibland. Och hål i öronen är inte så farligt.

Nu höll inte jag mig till frågan men var tvungen att lägga mig i. Orka vafan!!! :?
Nickenyfiken
Stammis

Inläggav crimsonred85 » 01 maj 2012, 00:13

Ta och titta om det här kan vara något för dig och ditt barn. Salongen ligger vid Östermalmstorg. http://www.afrohair.se/Piercing
crimsonred85
Stammis

BF: 080912
Status: Längtar efter första barnet

Inläggav spader10 » 01 maj 2012, 09:50

Hål i öronen på sina barn gör man för sig egen skull....varför inte vänta tills individen själv kan ta beslut?

Själv fick jag vänta tills jag var 18 eftersom min mamman ansåg att så länge jag var omyndig ansvarade hon för min hälsa.

Idag när jag har egna barn förstår jag henne.

/spader10
Bild

Bild
Användarvisningsbild
spader10
Alltid online

BF: 121223
Bor: Mellansverige
Status: sambo, två barn

Inläggav anile » 01 maj 2012, 12:34

Själva huvudsyftet med forum är väl ändå att människor samlas för att dryfta sina åsikter i olika ämnen? Men det är alltid onödigt att ta till svordomar och skapa en hätsk stämning. Man skall hålla sig saklig.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav SimplyHanna » 01 maj 2012, 14:23

Nickenyfiken skrev:När bebisen får spruta då?? Det svider mer kan jag lova som de flesta skriker av smärta och panik. En massa medicin som ska fara runt i kroppen så bebisen kanske får en bieffekt och blir sjuk en kort period eller får värsta utslaget där sprutan togs. Då är det helt plötsligt värt med en kort tids smärta. :?

Det är väl skillnad på spruta och att ta hål i öronen? Antar att du menar vaccination... Det är ju en del av bebisens vård. Att ta hål i öronen handlar endast om mammans längtan efter att barnet ska se ut på ett visst sätt, bli vackrare/snyggare.
SimplyHanna
Nykomling

BIM: 120620

Inläggav jessica25 » 02 maj 2012, 10:57

jag tänker ändå uttrycka min åsikt.usch.sånt där tycker jag barn ska få bestämma själva när dom är tillräckligt stora. egoistiskt av föräldrarna tycker jag då det bara är för deras skull! jag tror inte det finns nån salong i sverige som tar hål på bebisar.jag hoppas inte det iallafall.tycker det borde vara olagligt.läste om carola häggkvist adopterade dotter,och alla ansåg det som ett övergrepp att hon satte dit löshår på sin 3åriga dotter. så vad är det inte att ta hål i sina bebisars öron? smärta! barn ska inte behöva ha ont.iallafall ska inte vi vuxna orsaka dom smärta! skäms!
jessica25
Stammis

Inläggav walstalinda » 02 maj 2012, 11:35

I forum får alla utrycka sina åsikter, både för och emot.
Det måste BÅDA parter godta. Det är däremot inte ok att gå till personangrepp eller på annat sätt trycka ner en annan person.

Ang. piercing så är nålmetoden hos en utbildad piercare (med yrkesdiplom) det absolut säkraste metoden. Precis som Gotland säger så krossar man örats vävnad med en pistol hos frisören och det medför en mycket större risk för infektioner. Dessutom är väl frisörer just frisör och inte piercare utav en anledning???
Tror att det är 13 års åldersgräns (med förälders tillstånd) på örsnibbspiercingar här i Nyköping.

Min åsikt angående håltagning på bebisar är defenitivt emot. Barn är också människor och har rätt att bestämma själva när det handlar om sånt som inte har med deras direkta hälsa att göra. Med andra ord en vaccination måste ju alla göra, även jag. Trots att jag egentligen skulle vilja låta bli.

MVH Linda med 13 egna piercingar (trots en enorm sprutskräck).
Bild
walstalinda
Alltid online

Föregående

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: