Han äter inte, vad skall jag göra ??

Han äter inte, vad skall jag göra ??

Inläggav amdal » 23 jun 2012, 22:14

Jag har en pojke på 1år och 11månader. Ända sedan han var 8månader har han ätit välling varje kväll och har aldrig haft något problem med det, förren nu. Jag får inte i han välling eller något annat på kvällarna, och han är även dålig att äta mat på dagen. Ger jag honom vällingflaskan stöter han bara ifrån sig den eller så sitter han med den i sitt knä och bara håller i den, och efter kanske en halvtimme/timme kan han ta ut nappen och ta flaskan.

Känner mig jättedum när jag inte kan få i honom nånting och han somnar med tom mage. Jag har försökt med allt men han vill inte !
Vad skall jag göra ? Någon annan som har/haft det liknande ? Tips ?
amdal
Nykomling

BF: 100822
BIM: 091116

Re: Han äter inte, vad skall jag göra ??

Inläggav Stina » 27 jun 2012, 06:45

Hej, så jobbigt du har det. Förstår din känsla.
Vad tror du om att det kanske är dags att sluta med välling nu för din son? Han kanske inte behöver den längre, vällingen kanske kommer precis efter maten då han fortfarande är mätt?
Hur sover han på natten?
Vad ger du honom för mat i vanlig kost?

:) Stina
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Han äter inte, vad skall jag göra ??

Inläggav amdal » 28 jun 2012, 10:02

Ja, jag tror kanske de är dags att sluta med vällingen också. Men han har alltid tagit den innan han har somnat och jag känner mig så trygg med det för jag vet att han sover hela natten när han får den !
Men man kan ju inte tvinga honom. Har börjat gett honom gröt innan han somnar istället, och det funkar bra också ! Jag kanske får fortsätta med det.
Svårt för mig att släppa vällingen bara då det har varit ett bra tillfälle till att få mysa lite med han innan han somnar. Han kan aldrig sitta still annars ! :)
amdal
Nykomling

BF: 100822
BIM: 091116

Återgå till Augustimammor 2010