Hand och fotavtryck

Pysseltips i bilder och ord!

Hand och fotavtryck

Inläggav fatima01 » 22 feb 2011, 16:33

Jag skulle vilja tipsa alla föräldrar med små bebisar att gå och göra hand- och fotavtryck på keramik. Det blir jättefint. Är jättenöjd med måltidssetet som de gjorde åt mig med min dottern avtryck. Stället heter The Creativity House och de har dropin.
Bild
http://www.thecreativityhouse.se
fatima01
Nykomling

Re: Hand och fotavtryck

Inläggav mammamia1 » 19 apr 2012, 17:12

Hej
Det var verkligen fint! Jag bor i Uppsala och tänkte åka in till Stockholm denna vecka och göra sådana avtryck på precis samma ställe. Jag ringde dem och de kommer hjälpa till att göra avtrycken. Min lilla sofia är bara några månader så det är väl bäst att passa på innan händer och fötter blir för stora. Det är ju bra eftersom jag nyss testat att göra gipsavtryck och det blev hur dåligt som helst. Kladdigt och omständigt med gips!

Såg på thecreativityhouse.se, deras hemsida att man kan göra lertavlor med händer och fötter. Låter ännu bättre. Men jag kanske gör både och. Har du gjort flera grejer där?
mammamia1
Nykomling

Re: Hand och fotavtryck

Inläggav trudy » 30 jan 2013, 12:14

Avtryck med de små är så underbart att ha. Tiden går så fort och man kan kanppt fatat tat de var så små som de var när de var nyknäckta. Så det blir ett underbart minne för livet. Så jag håller med er om at göra avtryck. har gjort med båda mina barn och jag blir lika gald varje gång jag ser dem :)
Bild

BildBild

Bild
trudy
Alltid online

BF: 210813
Status: Sambo

Återgå till Pyssel för barn