Annons:

Har du fått hemorrojder under graviditeten?

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

Hemorrojder under graviditeten/strax efter förlossning?

-Ja
28
62%
-Nej
17
38%

Antal röster : 45

Re: Har du fått hemorrojder under graviditeten?

Inläggav sprallos » 05 mar 2008, 22:17

JAg fick en alldeles i slutet och det berodde på att det var så blodfyllt där nere + att man ju måste göra n:r 2....Min var kvar under förlossningen och DÅ var den grosse!!
Den hade nog eget riktnummer dagen efter..fy fan vad ont!! Men det gick ju över. Mycket Xyloproct på och försöka stoppa tillbaka den... :P
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav Erika83 » 14 mar 2008, 21:55

Jag fick en under förlossningen...
Shit vad pinsam den är att diskutera - alla hade värsta empatin när man va gravid :p men det är ju nu man behöver den, aj aj hihi

Som tur är har den börjat göra små turer inåt de senaste dagarna.
Tittar bara fram ibland hihi.
Får testa salvan ni rekommenderar med.
Användarvisningsbild
Erika83
Stammis

Inläggav thepal » 15 mar 2008, 00:00

Jag hoppas verkligen jag slipper.
Xyloproct är nämligen långrestat till juni :shock:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online

BF: 111013

Inläggav Linanilsson » 16 mar 2008, 22:24

Jag fick min under graviditeten och jag kan upplysa om att hemmorojder ALDRIG försvinner helt om du väl fått det! :cry: men man kan ju som sagt lindra det enormt med salva. Själv har jag använt xyloproct som har hjälp men under min förlossning så kom det fler och större (vi snackar the size of Texas!! :shock: ) och jag har tänkt prova AC3 Comfort- någon som testat det och vet om det funkar?
BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Linanilsson
Stammis

Inläggav sprallos » 19 mar 2008, 10:08

Har man fått en hemorrojd en gång är det lättare att få dom igen...men man går ju inte omkring med en bula i baken jämt. Det blir som en skinnflik efteråt om man hade en stor...Jag antar pga att huden töjs av bråcket och sen förblir huden så.

Jag har inte sett till min nåt mer sen den försvann efter förlossningen...det tog kanske 2 veckor med flitigt smörjande med Xyloproct. Jag har testat Alcosanal också för under grav ska man helst inte använda Xyloproct. Det är lite cortison i det och det tunnar ju ut huden vilket kanske inte är så lysande att göra inför en förlossning. Men jag struntade i det, och fick den att gå ner lite innan förlossningen. Men som sagt, den var STOOOR efter....haha
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav Fröken NollÅtta » 21 mar 2008, 19:04

Ja, jag hade också och sjutton vad jag led och hade ont. Trodde aldrig jag skulle klara en förlossning, men det var inga problem och efter min lilla kom har jag inte haft några besvär, som tur är.

Xyloproct hjälpte inte på mig utan jag fick utskrivet Sheriproct utav läkare.
Fröken NollÅtta
Rådgivare Minbebis

Inläggav Mokan » 23 mar 2008, 14:25

Ni som fick hemorrojder under/efter förlossningen, hur stora blev dom? Dubbelt så stora än normalt? Lite större?
Och när la sig hemorrojderna igen? Tog det längre tid än vanligt?
Finns det nåt man kan göra så att dom inte blir alltför stora och smärtsamma efter fl?
Bild Bild
Användarvisningsbild
Mokan
Alltid online

Inläggav dignelius » 26 mar 2008, 14:01

angående dessa hemorrojder... kan man ha dem utan att ha ont eller obehag? när jag duschade i morse la jag märke till att min anatomi mellan skinkorna inte var som jag är van vid. det kändes svullet eller hur jag nu ska beskriva det. däremot har jag inte märkt av något när jag t.ex. varit på toaletten. är det här kanske någon slags förstadium?
dignelius
Rådgivare Minbebis

Inläggav Muminmamman » 26 mar 2008, 14:09

Jag fick till slut lov att få hjälp på sjukhuset att bli av med mina. Problemet förvärrades konstigt nog en tid efter att jag fått andra barnet. Ingen tid för toabesök i lugn och ro gjorde nog sitt till. (Hade ju en livlig 3-åring hemma på heltid också och noll avlastning.) Det var ett vidrigt ingrepp men hjälper! Man sätter små gummisnoddar på hemorojderna som liksom kvävs, torkar, ramlar bort och sedan läker det ihop.
Bild
Flicka född 931009
Flicka född 960807
Flicka född 080918

MF 050215 v.7
MF 070318 v.12 tvillingar
MA 071101 v.18
Användarvisningsbild
Muminmamman
Alltid online

Inläggav Öga » 01 apr 2008, 20:00

Har en liiten liiten en , men inte som gör ont bara lite svårt att torka sig ordentligt ibland :oops:

Men ännu inte skymten av några åderbråck på benen eller bristningar på magen....*hålla tummarna HÅLLA TUMMARNA* Stödstrumpor e bra.. :)
BildBild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Öga
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Min förlossning
Annons: