Har försökt att få barn i ungefär 1 1/2 år

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Har försökt att få barn i ungefär 1 1/2 år

Inläggav Bokmalen » 13 maj 2017, 08:54

Hej!

Det finns säkert mängder med trådar om just detta.

Jag och min pojkvän har försökt få barn i över 1 1/2 år utan ett plus =(

Jag har pratat med gyn. Tydligen är jag "för ung" för att få gå någon undersökning =( Fy vad hemskt det känns =( Visst... vem vill egentligen gå till gyn? Jag vet att jag inte vill det, men ändå så skulle jag vilja få reda på om det är något "fel på mig". Det skulle kunna vara min pojkvän också som det är "fel på".

Jag funderar på om jag ska prata med gyn om att jag skulle vilja se om jag har endo eller något annat, utan att prata om att jag vill undersöka och se huruvid jag kan få barn eller inte.

Ibland tar det tid. Jag vet det. Två år är inte ovanligt utan att det är "fel på en".

Jag är inte överviktig eller underviktig. Jag äter bra, tar olika vitaminer (b.la. folsyra). Jag har även provat Apiforce den här månaden för att se hur det går (jag har läst att det kan hjälpa när man försöker bli gravid).

Minst en vecka kvar till BIM. Idag vaknade jag av att det plötsligt sved till (som när en brännässla bränner en, ungefär, fast flera på en och samma gång) i livmodern =S Jag gick för att se om det var för att jag behövde gå på toa, men det blev inte bättre. På sin höjd att jag kan få mens en eller två dagar innan, men aldrig en vecka. I skrivandets stund bränner det inte längre, men det känns ändå som en svag mensvärk. Jag vågar inte hoppas på något, men jag håller ena tummen i alla fall.

Jag har även känt lite annat, som möjligtvis skulle kunna bero på att jag förmodligen är på väg att bli förkyld för andra gången i år och inom loppet av en månad =S Det jag har känt den senaste veckan är:

* Oavsett hur mycket jag dricker så är jag ständigt torr i halsen (troligtvis p.ga. förkylning)
* Nästäppa som började för ungefär fyra dagar sedan, men då kände jag mig inte alls sjuk eller förkyld, så en fördröjd förkylning?
* Brösten har känts en aning knöliga och det känns som att de inte riktigt passar i min BH (vilket jag vet kan hända innan mens).
* "Överdrivet" trött, vilket kan bero på udda praktiktider (dag efter kväll).
*Konstigt nog känner jag inget sötsug alls, vilket jag alltid gör från ÄL till mens (någon gång måste vara den första ;) ). Jag är glad över att jag inte känner något sötsug, för det är så svårt att stå emot och jag som verkligen vill dra ner på socker rejält :lol:

Jag är ändå på något sätt glad över att jag inte är gravid än. "I hemlighet" hoppas jag på att jag inte blir gravid förrän tidigast september i år, för då hinner jag gå ut Vård och Omsorgs-programmet på komvux (jag är för gammal för att gå gymnasiet) :D :wink:

Förlåt för långt inlägg =S Jag ville bara skriva av mig lite =)
Bokmalen
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn
Annons: