Annons:

har någon varit med om detta?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

har någon varit med om detta?

Inläggav Loumod » 24 nov 2008, 17:25

Igår händet det något mycket obehagligt. var på väg hem från en kompis, skulle lägga min flicka som är 6 veckor gammal i vagnen, börjar gå hemmåt då något plötsligt händer. D låter som på henne att hon inte får någon luft. Lyfter upp henne och hon streta emot i hela kroppen, huvudet slänger hon bara bakåt, d kommer slem från munnen hela tiden , och hon tappar efter andan, d är nästan så att hon får panik. Bor i norrland och d var rätt så kallt igår kväll, så hon hade mycket kläder på sig, vilket gjorde att d blev trångt att röra på sig, d gjorde d hela ännu värre.
som tur var så skulle ja bara ett kvarter bort. kommer hem å skynder av med alla hennes kläder. hennes "kramper" försvinner och hon blir alldeless blek. får ingen kontakt med henne på flera minuter å hon reagerar inte på något. vi beslutar att åka in till akuten. hon är helt borta hela vägen dit åxå. när vi kommer in börjar hon få färg i ansiktet igen. och hon piggnar till. läkarna kunde inte rkitigt säga vad som hände. fanns ingen barnläkare på plast då.
vi åker hem och hon blir till d normala.
får inte tag på min barnmorska fören imorrn, så därför vänder ja mig till er nu för att stilla min oro.

vad hände där ute? Fick hon kramp?, lr bara panik att hon fick i halsen, och chocken att d var kallt ute? lr något helt annat?
Användarvisningsbild
Loumod
Nykomling

Re: har någon varit med om detta?

Inläggav caline » 24 nov 2008, 19:21

Min son fick ungefär det samma, men då var han 1,5 år och de sa att det var feberkramper... Han hade då varit frisk när han lade sig och en timme senare fann vi honom precis som du beskriver. Han slutade dock ej krampa förän efter ca 10 minuter ( man har ingen riktig tidsuppfattning när man sitter med sin bebis i famnen och han är alldeles blå i ansiktet..) Han hade dock inte mer än knappt 38 graders feber, men anledningen till kramperna tros vara att han fick feber så snabbt så kroppen ej hann med. Tyvärr finns inget sätt att testa för detta utan de får gå efter uteslutningsmetoden att det inte var något annat...

Hoppas du slipper uooleva detta igen!
Bild

Bild
caline
Alltid online

Inläggav Estelle » 24 nov 2008, 19:40

Usch vad läskigt.
Jag har dessvärre inga bra förslag på vad som kan ha hänt, ville bara
skicka några styrkekramar - jag hade nog dött själv !!

Hoppas allt är bra med din lilla!!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Estelle
Alltid online

Inläggav Loumod » 25 nov 2008, 00:57

ok tack för svaren. har fått tid hos en barnläkare imorrn. får hoppas på d bästa. nån feber hade hon inte iaf, d kollade dom på akuten.
Användarvisningsbild
Loumod
Nykomling

Inläggav Strumpan » 25 nov 2008, 03:00

Fy vad läskit :shock: :( ! Hoppas läkaren hittar en anledning och att det inte är något allvarligt.
Vi får hoppas att det aldrig händer igen!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Medea » 26 nov 2008, 09:15

Jag håller med, jag hade själv blivit blå i ansiktet i sympati. Usch, jag har tänkt en del på det du har berättat om det inträffade :cry: . Kan du inte berätta hur det gick hos läkaren?
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online

BF: 100516
Bor: Narnia

Inläggav Loumod » 27 nov 2008, 00:11

vi har legat inne nu i 2 dygn på observation. och dom kunde inte hitta några fel på henne. Läkarn sa att kunde ha att göra med dykreflexen. att hon höll andan när hon kom ut i kylan. d var ju kallt å d blåste ju ganska mycket den kvällen. Men det var det enda svaret ja fick iaf..
Användarvisningsbild
Loumod
Nykomling

Inläggav Medea » 28 nov 2008, 09:56

Jag hoppas verkligen att du orkar igenom det här också. Får du tid till tex ett bad där du kan slappna av?
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online

BF: 100516
Bor: Narnia

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: