Annons:

Har slemproppen gått?

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Har slemproppen gått?

Inläggav LilaGrace » 23 jul 2011, 17:11

När jag var på toa förut såg jag en ljusbrun klump ungefär stor som en enkrona i trosskyddet. Kan det vara slemproppen som gått? Det var liksom slemmigt.

Är i vecka 39+3. Vet inte vad man ska tro? Var det en flytning? Men det såg ut som "klumpen" låg bredvid den övriga flytningen som var mycket ljusare. Har sökt på nätet men det verkar som att slemproppen kan se väldigt olika ut från person till person. Har haft som mensvärk till och från idag men det är inget nytt åandrasidan eftersom jag haft det mer eller mindre i tre veckor.

Någon som vet? Om det var slemproppen, hur lång tid kan man räkna med att det tar innan förlossningen påbörjas? Har hört allt från några timmar till veckor.

Tacksam för svar.
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Stammis

Re: Har slemproppen gått?

Inläggav BexochFredrik » 23 jul 2011, 20:09

Hej! När jag skulle föda så började med att jag fick lite ljusbruna flytningar. Jag trodde att det var slemproppen som gått. Två dagar senare så kom den, slemproppen alltså. Min var som en geléklump och lite färgad. Har aldrig sett något liknande innan men det var den.
Efter det så tog det 2 dygn tills vår dotter var ute. (var hemma med värkar i 13 timmar och sen 6 timmar på BB) Tror att det tog 10-12 timmar innan jag kände av dom första sammandragningarna.

Låter som om det är din "propp" som har gått. Lycka till! Jag var i vecka 38+2.
Bild

Bild

100108 Äntligen plus efter 18 försök
100908 Dotter född
111116 Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på fostret
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Status: Mamma till två prinsessor

Re: Har slemproppen gått?

Inläggav grynet_å_jag » 24 jul 2011, 08:07

Ja, jag tycker också att det låter som att den börjat släppa. För många kommer den i omgångar och som du skriver kan den se väldigt olika ut. Spännande, snart är det dags ju! :)
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Återgå till Snack om förlossningen

Annons: