Hemorrojder?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Hemorrojder?

Inläggav Danem » 07 apr 2010, 15:48

Jag har också hemorrojder och har haft det sen jag var 17 år (!! :shock: ), mina är däremot invändiga och jag har ingen jävla aning om hur jag ska få bort dem..
Det är väl typ att dricka massa vatten och äta mycket fibrer men jag är sämst på det.

Så är jag även van vid analsprickor och det gör ONT att skita, jag vrider mig i plågor och det är fan värre än att föda barn!
På riktigt, jag föder hellre barn än bajsar när det är som värst.
Xylocain lindrar smärtan men jag blir akut-bajsnödig så jag hinner aldrig smeta på och låta det vara i fem minuter före för jag vet inte om att jag måste gå på toa så lång tid före.
Jag har köpt AC3 men jag glömmer bort att det finns så ingen förbättring än så länge, jag måste bli bättre på det där.

Ja, åter igen ett mumsigt inlägg från mig men det bjuder jag på :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav allessa » 07 apr 2010, 18:05

Inget roligt ämne att prata om, men hör ju graviditet till om man har otur. Det enklaste sättet att kolla om du har hemorojder är att känna efter (låter äckligt jag vet!) Gör det medans du duschar, sätt dig på huk och verkligen känn efter. Oftast känner man som en mask (svårt att beskriva) som liksom hänger ut ur analen. Har man inga rojder så är det ju slätt där. Har man problem att sätta sig på huk kan man känna efter när man sitter på toa. (Glöm inte att tvätta händerna bara).
Att det blöder när man gör nr 2 kan ju bero på fler saker.
Alla slemhinnor blir ju skörare under graviditeten och det blandat med förstoppning som oftast följer med järntabletterna leder ofta till blödning vid krystning av nr 2 eftersom det då spricker upp lite.

Hoppas det hjälper någon i alla fall....med infot.
Bild

Bild

Bild
allessa
Alltid online

BF: 100729
Status: Gravid med vårat 6:e och sista barn.

Inläggav Riccardo127 » 07 apr 2010, 18:18

Hej!
Den säger att det ska bpr efter förlossningen men jag känner tre stycken som fortfarande har dem. När jag var gravid så hade jag det och då togjag xyloprect som hjälptre mig faktiskt det var ganska skönt för det bedövade det lite grann. Dessutom sår äör man ju jätte hård i magen när man är gravid eftersom tarrmarna pressas åt sidan och då är det svårt för tarmarna att arbeta. Plus att man har sin beis pressande ner mot bäckenet. så känns det som man är förstoppad hela tiden fast man inte är det.
Drick mycket vatten och ät mycket fiberikt och äta mycket grönsaker som jordgubbar och allt annat grönt så undviker man hemorojjder och blir inte förstoppad hela för den delen. Man ska dricka ca 3 liter om dagen men det e inte så ofta man gör det men om man inte vill ha hemorojjder så ska man satsa på att dricka mycket vatten.

lycka till :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav stajners » 08 apr 2010, 11:46

Nä, det är nog rätt vanligt att "de" blir kvar efter att man fött. Nu är de som tur inget besvär för mej för de har minskat till storleken som de var innan graviditeten men de trodde jag verkligen inte under förlossningen. Fy fasen vad ont det gjorde i dom då och jag kände verkligen hur de svullnade av alla krystvärkar. Trots epiduralen så kände jag det.

Förstoppning är inget direkt som man hurrar för. Fruktansvärt!
Jag vet att jag dricker för lite vatten (dricker ALDRIG vatten) för jag tycker det smakar så illa och har alltid tyckt det. Men hade jag druckit bättre så hade jag nog sluppit förstoppning.
Är lagom kul när det är så hårt att man tom kan skita stopp i toan :oops: Har hänt flera ggr så då får man plocka upp skiten istället. Mysig info... :D
Men jag hade faktiskt turen att inte va förstoppad under graviditeten. Blev lösare av järntabletterna och det var helt underbart bra! Så alla blir ju inte förstoppade av dom som tur är. Iaf en positiv sak med min graviditet.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Kalasbulle » 08 apr 2010, 23:23

HAHAHA Stajners, stackaaars!!! Men hysteriskt kul å läsa, men kan förstå dig!!! Jag tror nu på allvar att jag fått en hemorrojd nu bara för det, det gör alltid jätteont att skita och jag blöder som ett öppet sår varje gång, inte skönt... det kom samma dag som jag började skriva i detta forumet, mystiskt.. :P
Innan det hade jag bara vad jag trodde var sprickor, fast det kan ju iofs fortfarande vara det, bara en väldigt stor en..
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

Inläggav Ida86an » 09 apr 2010, 00:19

Det finns xyloproct suppar som man kan köpa på apoteket som man tar morgon och kväll tror det är 10 st i en förpackning ibland kan man få använda 2-3 st innan de går bort sa min bm så gå o köp det Danem jag har använt dom o det funkade på första förpackningen för mig,
det gjorde ont o blödde när jag skötte magen...
Ida86an
Alltid online

Inläggav stajners » 10 apr 2010, 23:12

Ahaaa, dom kanske man kan köpa under nästa graviditet. Känns onödigt att göra ngt nu när de, eller den kanske det "bara" är, är så pass liten igen.

Ja, shit alltså. Inget kul att skita stopp kan jag säga. Första gången ringde jag i panik till min mamma och frågade vad jag skulle göra för det höll ju på att bli översvärmning när jag skulle spola. Haha! Mamma bara skrattade åt mej och det kan jag förstå nu i efterhand, men då fattade jag inte riktigt. Trodde det var fel på avloppet :D Men se det var det ju inte. Sambon är lagom nöjd av att veta om mina "mästerverk". Hehe!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Ida86an » 11 apr 2010, 09:54

Ja usch inte roligt att vara förstoppad, det som hjälper är ju äta fibrer dricka vatten o röra på sig, jag använde laktulos meda som hjälper mot förstoppning tack gode gud att den finns :) aldrig varit förstoppad innan o det är det värsta jag varit med om
Ida86an
Alltid online

Inläggav Danem » 11 apr 2010, 12:10

Jag har köpt Alcosanal suppar då jag har märkt att det finns på utsidan nu, tjohej!
Så nu använder jag det, skiter i om jag blir gravid och får nya bara det här far bort för jag har så ont i röven. Milt sagt.

Däremot måste jag säga att det fan är obehagligt att sätta in dem och jag tar ännu mer avstånd från analsex iom det här, röven är enkelriktad och så är det med det!
Så har jag bestämt mig för att sluta ge suppar till Oliver, han får flytande Alvedon från och med nu :)

Måste köpa fibrer nu, dags att ta hand om min stackars stjärt :lol:
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Kalasbulle » 11 apr 2010, 14:21

Hahaha, åh detta ämnet är ju så seriöst, det är ju sjukt jobbigt med rövproblemen vi har, men det är ju galet skojj å läsa allas beskrivningar. Din senaste här Danem var bra haha!

Det är nu bekräftligen sprickor jag har, tur det "bara" var det! Vill inte ha massa vindruvor i röven... :shock:
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

FöregåendeNästa

Återgå till Förlossningen