Annons:

Hemsk värk och blödningar! Råd!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Hemsk värk och blödningar! Råd!

Inläggav Sophie89 » 12 maj 2013, 15:20

Hej!
Jag heter Sophie och har precis blivit medlem på detta forumet! Jag och min sambo har försökt bli gravida i 13 månader nu. Min mens är oregelbunden sedan jag slutade med p-piller så har ingen aning om när jag har ägglossning o.s.v. Men i veckan så fick jag väldiga spänningar i brösten (aldrig känt detta innan) samt har dem växt lite och blivit "fylligare". Så blev ju väldigt glad och började tro att det var en liten på gång. Men inatt fick jag blödningar, först rosa flytningar, sen röd blödning och nu brun/röda blödningar. Fick det inatt och har det fortfarande idag. Jag har även haft både igår och idag en otrolig värk längst ner i magen, som en extremt mens/molande värk. Har knappt kunnat röra mig och ville nästan åka in till sjukhuset ett tag så ont det gjorde. Någon som känner igen sig i detta? Har någon fått blödningar trots att ni varit gravida? Jag gjorde ett gravtest i eftermiddag men det var negativt. På grund av att min mens är oregelbunden så vet jag ju inte om jag tog det för tidigt. Givetvis kan det vara mensen som kom nu men blödningarna ser lite annorlunda ut samt så var det även konstigt att jag fick så spända bröst och att dem har växt lite.

Nu har jag babblat på en del och egentligen är det väl mest att vänta och se om blödningarna fortsätter, i så fall är det ju mens. Men tänkte mer höra om hur ni hade det och om ni har haft liknande erfarenheter?
Sophie89
Nykomling

Re: Hemsk värk och blödningar! Råd!

Inläggav Sophie89 » 12 maj 2013, 15:29

Detta är Sophie igen. Jag är även väldigt dålig i magen. Undrar om molande värk, lös i magen och blödningar kan ske efter ägglossning, eller vara symtom på graviditet? Det är ju inte små blödningar som flytningar utan mer större blödningar som har kommit emellanåt under dagen. Har tampong i och det är inte jättemycket som har kommit när jag tagit ut dem efter några timmar.

Tack!
Sophie89
Nykomling

Re: Hemsk värk och blödningar! Råd!

Inläggav Ödlan » 13 maj 2013, 11:20

Hej,
Om du blöder och testar negativt så är du troligen inte gravid. Däremot så kan det vara så att kroppen har börjat komma igång efter p-pillrena. Då kan man få en hel del nya "symtom" och känningar i kroppen. Lös i magen kan vara ett pms-symtom.
För en del tar det tyvärr 1 år innan kroppen är på banan efter p-pillrena. Jag kommer ihåg att det "hände" något i min kropp efter ca 7-8 månader efter jag slutat med pillrena och pms'n blev annorlunda.
Jag hoppas att du får en mer regelbunden cykel nu!! Annars tycker jag du ska kontakta din gyn för att få hjälp att få den regelbunden igen (och kolla så du inte har pco om den var oregelbunden innan ppillrena). Det finns hormoner i tablettform för detta.
Ödlan
Alltid online

Återgå till Bli gravid
Annons: