Hjälp, äter nu Pravidel...

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Hjälp, äter nu Pravidel...

Inläggav helt fantastiskt » 11 jul 2009, 12:44

... har precis börjat äta Pravidel för att lägga ner amningen. Har försökt på alla sätt och vis men inte lyckats utan fått mjölkstockningar om vart annat, har under hela amningstiden (sonen är 8,5 månader) haft extremt mycket mjölk (kanske låter lyckosamt och för visso är det ju det men det har också varit väldig väldigt tufft) så nu har jag fått dessa tabletter och hoppas hoppas att de ska funka för mig!!!!

Hoppas här på att få lite hjälp av er som kanske varit i samma sits och med lite erfarenhet av detta piller?!

Har tagit två tabletter, när märker man effekt av dem?

Brösten är som stora sprängda meloner, bubblar liksom sig på brösten, mjölken har ingenstans att ta vägen (har varit med om det innan med pga alldeles för mycket mjölk men då har jag ju fått tömma dem tillslut) detta trots att jag har dubbla tighta sportbhar på mig och lindat om dem med en elestisk halsduk, vad kan man göra mer?! Hade förväntat mig något liknande detta men när man är i det gör det ju sååå oont! Men vill ju verkligen lyckas med detta så vill helst inte stimulera genom att pumpa eller amma men just nu vill man ju nästan inget hellre!

Vaknade efter en orolig natt med nack/huvudvärk, kan man ta vanliga tabletter typ treo ihop med pravidelen?

Vet att man kan få det som biverkning men tror inte det är det så vill om det går testa med en treo som vanligtvis brukar hjälpa mot denna typ av huvuvärk.

Hur länge har ni känt av ev biverkningar?

Jag mår illa som att jag vore gravid igen ;) och har ont i kroppen som att man skulle ha feber eller så! :( inte alls kul... som att det inte vore nog med brösten...

Några andra tips eller funderingar, dela gärna med er, TACK på förhand!
En som kämpar på, hej å hå!
Helt fantastiskt
helt fantastiskt
Stammis

Re: Hjälp, äter nu Pravidel...

Inläggav helt fantastiskt » 11 jul 2009, 15:42

Ingen som kan något om detta, snälla??! Blir snart tokig, har hur ont som helst och då har det inte ens gått ett dygn?!

:cry:
Helt fantastiskt
helt fantastiskt
Stammis

Inläggav ewa.c » 11 jul 2009, 15:46

kan tyvärr ingenting :( men kan du inte ringa in till sjukvårdsupplysningen eller någon amningsmottagning, så du inte får mjölkstockning eller något?

lycka till nu...
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online

BF: 130314

Inläggav helt fantastiskt » 13 jul 2009, 22:11

oj oj oj vilken mardröm!!
Men fick tillslut (efter ett antal telefonsamtal, tokigt att det ska va så svårt att få någon att förstå hur illa det faktiskt är, brukar verkligen bita ihop och klagar inte i första taget men nu va det faktiskt kris) kontakt med en barnmorska som förstod mina problem och gav mig värktabletter. Hon tyckte det var märkligt att jag inte fått dem tidigare vilket jag verkligen tyckte me, såå dåligt som jag mådde!
Med tanke på att jag dagen innan i stort sett helammat min son och hade en mycket riklig mjölkproduktion ska stoppa upp det helt på en gång blev brösten inte att leka med då man helst inte fick tömma det minsta lilla...
Hade hellre fött en unge till :lol:
Nu är värken bättre men brösten som stora betongklumpar som är hårt inlindade för att inte kunna expandera, helt galet!
Att det inte finns något som kan ta bort mjölken utan att man måste lida sååå. Blev riktigt dålig av tableterna med, kraftigt illamående, kräkningar och yrsel, men inget emot hur ont jag hade innan de gav effekt i kroppen!!
Tack ewa.c för att du iaf kommenterade, för det betyder mycket iaf när någon visar att man försökt bry sig när man mår så dåligt att man inte vet vart man ska ta vägen! Lycka till med din lilla, inte långt kvar nu, KUL! Kram på dig och den lilla!

Ska nu försöka sova lite, sover sittandes för 3e natten då det är omöjligt att ligga ner pga brösten, men man vänjer sig...
Snart hoppas jag alllt är borta och man kan se tillbaka på det som att man iaf fick känna på hur det kan va att ha ordentliga meloner och en springa som heter duga :lol:
Helt fantastiskt
helt fantastiskt
Stammis

Inläggav ewa.c » 13 jul 2009, 22:19

Usch vad jobbigt "helt fantastiskt", tyckte så synd om dig. Men har ingen erfarenhet av amning alls så jag kunde tyvärr inte ge några goda råd. Bra att det är lite bättre för dig nu. Hoppas du blir helt bra så fort som möjligt!

Ja snart kommer min lilla. Är såååå nyfiken på vad det är för en liten filur därinne. Jag vet ju att det är en tjej, men hur hon ser ut och är...

Kram på dig själv
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online

BF: 130314

Inläggav helt fantastiskt » 13 jul 2009, 22:22

Ja det är coolt! En liten människa i magen som snart ska komma ut i den stora vida världen "helt fantastiskt" faktiskt!
Som sagt jätte lycka till!
Kram
Helt fantastiskt
helt fantastiskt
Stammis

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: