hjälp/ arg!!

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

hjälp/ arg!!

Inläggav maaya » 28 apr 2010, 16:35

Är lite arg då jag har blivit lovad kejsarsnitt av sös pga saker som hänt när jag var barn.. Jag är i v 35 idag!!! alltså kan jag ju få barn ganska snart. Dom säger att dom tidigast lägger kejsarsnittet en vecka innan men dom vill inte berätta datum för mig än det ska dom skicka med posten inom 10 dagar!!! men jag skulle förbereda mig på att det kunde bli så lite som 4dagar innan bf...
Det känns som om dom skiter i min psykiska hälsa undertiden och som om dom medvetet lägger det sent för att jag kanske ska hinna få barn naturligt..
Alla andra jag känner som gjort ksnitt har fått det 1-2v innan bf
och känner 2st som ska snittas vid samma tidpunkt som mig o dom har vetat om sitt datum i flera månader..

Vad tycker ni ska jag kontakta annan förlossning o prata med dom?
Vad är normalt...
maaya
Nykomling

Re: hjälp/ arg!!

Inläggav emmaoskrutten » 28 apr 2010, 19:02

Tio dagar innan BF sa läkaren på specmödravården på SÖS till mej att man utför planerade snitt. Låter jättekonstigt att dom säger så till dej. Jag skulle ringa och höra mej för på något annat sjukhus.
emmaoskrutten
Alltid online

Re: hjälp/ arg!!

Inläggav grynet_å_jag » 28 apr 2010, 19:24

Maaya, förstår att du tycker det är jobbigt att datumet inte är satt. Ibland finns det situationer man gärna vill kontrollera in i minsta detalj, det har jag full förståelse för. Men jag tror inte du behöver oroa dig för att förlossningen ska sätta igång innan du fått ditt datum. Och skulle den mot förmodan göra det tycker jag du kan förklara för förlossningen hur det ligger till när du ringer in. Har en kompis som fått tid för kejsarsnitt, men hennes förlossning satte igång innan. Så hon ringde in och när hon kom blev det fortfarande kejsarsnitt, men under lite mer "akuta" former! :D Du ska se att det nog går precis som du vill! Lycka till!
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Återgå till Kejsarsnitt