Hjälp - blödningar

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Hjälp - blödningar

Inläggav Hopper » 13 jul 2015, 17:19

Hejsan

hoppas att någon här kan ge mig lite råd och tips, eller dela erfarenheter.

Jag är gravid för första gången och är nu i vecka 10, tror jag.

Det började med att jag tog ett tidigt gravtest, fick negativt och sedan mens, trodde jag. Det var lätta blödningar i flera dagar men mensen kom inte igång riktigt. Efter en vecka tog jag ett gravtest som var positivt.

I vecka sju fick jag en blödning som jag trodde var missfall. Den kom från ingenstans, det började bara forsa blod mellan benen och jag blödde igenom kläderna. Det gjorde inte superont (som man har läst att missfall ska göra), som mensvärk ungefär. Den kraftiga blödningen avtog ganska snabbt men sedan småblödde jag igen och har gjort sedan dess.

Nu, nästan tre veckor senare, har jag tydliga symptom som illamående och ömma bröst. Testar positivt snabbt på teststickan (har köpt ett storpack...).

Har ringt kvinnokliniken i mitt län flera gånger och frågat om jag får komma på undersökning men de tycker inte att det behövs, bara att jag ska ta gravtest fyra veckor efter misstänkt missfall och se vad resultatet är.

Känner mig ensam och har massor med frågor. På Kvinnokliniken kör dom mantrat "det är normalt med blödningar" och "det är normalt med missfall", ja allt är NORMALT. Men är det okej att ha blödningar varje dag? Blöder inte mycket, som en blodblandad flytning, ibland lite mer. Men jag undrar förstås om jag fortfarande är gravid och om blödningarna är så normala som kvinnokliniken påstår, eller om det kan vara något fel? Vad kan i så fall vara fel?

Har googlat på utomkvedshavandeskap men det verkar ju inkludera skarp smärta och det känner inte jag.

Ja om någon vill skriva något till svar så blir jag glad!
Hopper
Nykomling

Re: Hjälp - blödningar

Inläggav nadja123 » 18 jul 2015, 21:01

Jag har ingen erfarenhet av kvinnokliniken eller din situation så jag vet inte ifall det går att kräva att man får ett bokat besök med en läkare. Du kanske kan pröva ringa dem igen och, som man säger på engelska "Don't take no for an answer"? :) Lycka till!
Gravid! BF juli 2016
nadja123
Stammis

BIM: 260715
Status: Gravid

Re: Hjälp - blödningar

Inläggav Grodan78 » 19 jul 2015, 10:33

Tycker defenitivt att du ska ringa och kräva ett tidigt ultraljud! I vecka 10 så ska dom enkelt kunna se om det finns ett hjärta som slår eller inte. Psykisk misshandel att inte kunna få veta om det lilla knytet lever eller inte...
I värsta fall kan du kanske åka in till Gyn-akuten och be dom "bekräfta" missfall?

Lycka till :D
Grodan78
Stammis

Återgå till Missfall