Hjälp med amning!!

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Hjälp med amning!!

Inläggav Maria_83 » 04 aug 2012, 11:02

Hej!

För snart två veckor sen fick vi vårt andra barn. Allt gick bra och hon tog bröstet direkt.

Efter att mjölken rann till så ville hon äta var 4:e timme ungefär och det brukar ta runt 15-20 minuter sen är hon nöjd. Sex dagar efter vi kommit hem från bb så var det dags för vägning och hon hade då gått upp lite mer än 500 g!!
Men sen några dagar sen har hon gjort en helvändning; istället för att äta var 4:e timme så vill hon nu ha varje timme eller varannan. Hon ligger fortfarande lika länge vid bröstet varje gång. (dock kan hon lätt sova 3-4 timmar på natten innan hon vill ha mat igen så det är mest på dagen hon gör så)
Tankarna lutar åt att hon inte blir mätt eller att maten inte räcker till men samtidigt så känner jag inom mig att det inte är något sånt.
Är det någon som vet om detta är "normalt"? Hon är också en väldigt vaken bebis på dagarna och man får kämpa för att få henne att sova en timme åt gången!

Amningen funkade inte på mitt första barn så jag är helt ny på detta och behöver lite råd!

//Maria
Maria_83
Stammis

Re: Hjälp med amning!!

Inläggav Linen » 04 aug 2012, 15:58

kommer ju inte ihåg helt , skrutten är 2,5 nu. men som jag minns det var vår son så. Mkt vaken och åt mycket. helt normalt. går i perioder hur ofta och mycket de äter. han gick upp jättebra i vikt men det är klart att det var lite jobbigt iböand att amma typ jämt. men yror inte du behöver oroa dej. lycka till!!
Bild
Bild
Bild
Linen
Alltid online

Re: Hjälp med amning!!

Inläggav Nelia » 04 aug 2012, 21:49

Mina barn har alltid ammat ofta. Levi ammade säkert varje timme ett bra tag, har inte så bra koll då jag friammat honom helt och hållet. Ingen risk att jag hade dåligt med mjölk, han tyckte helt enkelt om att amma ofta. Det ger ju så mycket mer än bara mat. Närhet, trygghet, kärlek, mys m.m. :) Du behöver säkert inte oroa dig.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning