Hjälp med KATASTROFnätter..

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

Hjälp med KATASTROFnätter..

Inläggav L8i » 28 okt 2012, 20:46

Har en liten kille på 5 månader som gått från att sova ok till fruktansvärt. Tidigare har han mest vakna för att amma eller om han haft magknip, men nu de senaste veckorna har han vaknat runt 00 och skrikit till 5-6. Det enda som lyckas lugna honom är att maken eller jag bär på honom, men skulle vi försöka lägga ner honom (bredvid oss eller i vagnen/vaggan) vaknar han med en gång och skriker igen. Ett par vakennätter kan väl söla ta, men nu är måttet rågat. Vi får noll sömn, vi byter av varandra flera gånger per natt, men man vaknar ju av skriket trots att vi delat upp oss i huset. Milian har ju även en storebror på snart 2 år som behöver och kräver en hel del uppmärksamhet, så sova på dagen är uteslutet.

Jag själv äter mjölkfritt och har helammat fram till 4 månaders ålder när vi började försöka introducera ersättning och gröt, men han fick väldigt ont i magen och hemska förstoppningar så numer har jag mjölkfri ersättning utskriven (och ger honom den såklart) Hans förstoppning har försvunnit och han har slutat krysta, så magen är inte problemet..

Var på VC idag för att se om han fått öroninflammation, men han är kärnfrisk enligt läkaren. Han tyckte jag skulle kontakta BVC igen, men vad ska dom göra?

Milian är en stor kille på 8 kg, så egentligen skulle han klara sig utan nattamning, det är väl mer jag som försöker trösta i nuläget. Men som sagt, alla tips oh råd mottages, nu har det gått så långt att jag tappat matlusten och sitter och gråter i bilen av utmattning och då har det gått långt. Storebror har lidit av grava sömnproblem också, men det har hela tiden funnits en medicinskförklaring till detta, därför är jag helt ovan.

Ursäkta för snurrigt inlägg, är bara så less :(
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Re: Hjälp med KATASTROFnätter..

Inläggav smulan_88 » 28 okt 2012, 21:24

Första tanken är ju att han verkar bli "lugn"/lugnare av eran rörelse, å då kom jag att tänka på en annan tjejs inlägg. Har du kollat/provat en sådandär eldriven babysitter/gunga. Som vaggar barnet i typ 5 olika hastigheter och spelar rogivande musik.. Vet du vad jag menar?

Alla knep är ju bra utom de dåliga :wink:
Eller sover han bättre i barnvagn så det är ett alternativ?

Är väldigt svårt det där, och jobbigt för alla! Hoppas det vänder! Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav L8i » 29 okt 2012, 07:02

Tack för ditt svar!

Han sover redan i vagnen, då han ratat sin vagga och spjälsäng helt sen en tid tillbaka, men vi har faktiskt köpt automatiska spjälsängsvaggare (lullabub) på blocket och väntar på leverans. Dessa verkar inte finnas ute i butikerna för tillfället, så vi hoppas säljaren är seriös och att de kommer med posten inom kort! :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Inläggav marsupilamin » 29 okt 2012, 08:35

Hmm. Nåt är ju fel ändå. Jag skulle ta bort gluten ur kosten också. Och kanske behandla med lite akupunktur? Hoppas det vänder. Kram på er
Bild

Bild
marsupilamin
Alltid online

Bor: Ej angett
Status: Vill ha ett syskon

Återgå till Barns sömn & matvanor 0-2 år