HJÄLP MIG!!!!!!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

HJÄLP MIG!!!!!!

Inläggav Mirabelle416 » 05 nov 2011, 00:44

Hej!

Ursäkta mitt småäckliga inlägg men är så orolig! Åkte utomlands häromdagen, så kan inte direkt kontakta vårdcentralen och jag behöver kloka, helst lugnande inlägg ;)

Senaste mens var 13/10, har en cykel på 25-28 dagar.. Men den 28/10 fick jag som ilningar och svidande hugg i sidorna på magen och under natten en brun flytning. Syndes bara i trosorna och kom inte så mycket men det stack fortfarande i magen på mig. Den va brun inte röd så snälla vad kan det här vara? Kan jag ha fått nån sjukdom eller infektion så helt plötsligt? Eller är det en slags mens? Farligt? Ignorera?

Det bruna kom i 2 dagar, bara pytte i trosan. Höll sedan upp för att i onsdags komma pytte lite till och nu helt torrt. Men hade fram till i onsdags 2/11 sle ljusrosa/ljusbrunt ibland på pappret .

Har sedan idag sån jätte molande värk i rygg/nedredelen av magen plus att de värker ut mot låren. Börjar bli orolig!!

Vad göra? Vad kan det vara? Någon som varit med om liknande?

Har på en annan sajt fått svar som nid, mellanblödningar.. Men inget direkt svar på vad det skulle vara?

HJÄLP! :(
Mirabelle416
Nykomling

Re: HJÄLP MIG!!!!!!

Inläggav Mirabelle416 » 05 nov 2011, 00:51

Oj, såg att tråden hamnade i BLI GRAVID. Har inte försökt bli gravid men förstod inte hur man startade trådar riktigt....
Mirabelle416
Nykomling

Inläggav Mirabelle416 » 05 nov 2011, 01:05

Ingen??? :( :( :(
Mirabelle416
Nykomling

Inläggav vambi » 05 nov 2011, 04:21

hej! förlåt jag frågar men du är inte gravid , tänkte på missfall, FÖRLÅT :roll: annars finns det kliniker som är lika bra som våra, för det e bättre o kolla än skita i det, förlåt jag e rättfram, men sök hjälp tycker jag=)
vambi
Alltid online

Inläggav FruStenis » 05 nov 2011, 09:59

Missfall säger en del brukar vara me klarrött blod (alltså inte slemmigt, mensliknande) men jag vet INTE av egen erfarenhet.

Mellanblödning låter ju inte orimligt men inte borde du ha ont.

Hur lång är din cykel i vanliga fall eller är den oregelbunden?

Du kan ju vara gravid, en del blöder ändå och det behlver inte betyda att det är farligt.

Gör som Vambi säger, gå till en klinik. I vilket land är du? Ibland tror man att sjukvården är sämre men så behöver det inte alls vara. Läkekonsten/medicinen har lång historia i de flesta länder och kunskapen är minst lika stor. Det som kanske kan skilja är inställning/bemötande/organisation (ja, sån´t som beror på kulturella skillnader) - positivt eller negativt säger jag inget om för det vet jag inget om heller. Den vetenskapliga kusnkapen tror jag inte är sämre (beror förstås på var du är någonstans)
Lycka till och hör av dig kring hur det går!
FruStenis
Stammis

Inläggav Mirabelle416 » 05 nov 2011, 17:08

Hej vanligtvis är den ganska exakt 26-27 dagar. Men skrev 25-28 i tråden eftersom det kan variera. Nej gravid har jag inte varit så tror inte det är missfall, har haft missfall förut både sent och tidigt och då har det alltid kommit färskt blod. Detta är inte blodliknande alls och inte heller rött. Har inte testat mig denna månaden men känns inte så värt när jag fick brun flytning redan 2 veckor innan mens? Och hade det nu varit ett missfall vilket jag är 100% på att det inte var så hade det ju inte kommit typ 2 veckor efter senaste mensens första dag. Lite för snabba bud ;)

Jo men jag ska hem nästa vecka, och nu har smärtan lagt sig lite och molar bara. Är nog ganska långt ifrån en klinik och dessutom kan jag ju inte språket och dom pratar inte engelska här haha! Visst, man kan förklara det nödvändigaste men att förklara det här? Tänk om dom missuppfattar? Svårt och tro att dom ens skulle förstå alls vad jag pratar om. Orolig dock. Ingen som varit med om liknande?
Mirabelle416
Nykomling

Inläggav muschi » 05 nov 2011, 17:55

Jag skulle tolka detta som en solklar ÄL-blödning och att den smärtan du fick i magen var ÄL. MEN! Om den smärtan håller i sig eller om du blöder flera cykler i rad vid ÄL ska du kontakta gyn, det är inte normalt med återkommande mellanblödningar utan sker egentligen bara för att hormonerna är spattiga. En gång är helt normalt i princip alla kvinnor upplever det ngn gång i livet.

oroa dig inte!
M
muschi
Stammis

Status: plutten snart 5, inget syskon i sikte:(

Inläggav vambi » 06 nov 2011, 04:23

sök hjälp iaf! :cry: idag eller just nu mår jag skitilla och det känns som nått åker hiss i halsen och det här har jag inte kännt alls nångång, brrr, hoppas det går över, och jag har ej feber
vambi
Alltid online

Inläggav Mirabelle416 » 06 nov 2011, 17:06

Okej, älblödning?? vad är det? eller varför får man det? Har inte ont längre lite svag molvärk och illamående men det brukar jag ha innan mens...

vambi vad menar du? har du haft samma sak som mig?
Mirabelle416
Nykomling

Inläggav vambi » 07 nov 2011, 04:03

hm ÄL blödning är jag inte så säker på, men har hört att en del kan få det då dom får ägglossning eller då om man e gravid då ägget fäster i livmodern.jag tycker jag känner igen en del av dina symtom, som värken och det där med blödningen, jag har oxå molvärk och mår illa, men jag har haft blödning och jag har ej ägglossning heller, så ja jag har haft samma värk och så som du och har trott jag är gravid och jag har vart skiträdd o söka hjälp då jag e så himskans blyg men nu har jag sökt hjälp coh hoppas att jag får svar så jag ej behöver vara nervös längre
vambi
Alltid online

Nästa

Återgå till Bli gravid