HJÄLP MIG!!!!!!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: HJÄLP MIG!!!!!!

Inläggav Mirabelle416 » 07 nov 2011, 23:10

Okej, men testa göra ett test som jag då så kanske vi får samma svar? Jag är gravid :-D PLussade idag BF 17 juli 2012:) Va INTE beredd på det alls, va bara sur för att jag slösat pengar på testen faktiskt, tills jag såg plus hehe ;-D
Mirabelle416
Nykomling

Inläggav vambi » 08 nov 2011, 02:26

oj grattis! ja jag hoppas heller på att jag är gravid än att jag har cancer eller nått, jag har tyckt jag känner min kropp efter 39 år men så här har jag aldrig mått och jag blir lessen när folk tror jag ljuger ang mina tester, men jag hoppas jag får reda på mer den 15!
vambi
Alltid online

Inläggav Angelica_87 » 08 nov 2011, 09:25

ÄL blödning - ägglossningsblödning, det är som "mellanblödning".
Men det du förklarar kan också vara att du är gravid.
Jag skulle inte oroa mig, utan kolla om du är gravid och gå till mödravårdcentralen för en koll när du kommer hem sen.

Lycka till !

//Angelica
Angelica_87
Stammis

Inläggav Mirabelle416 » 08 nov 2011, 16:46

vambi: Ja visst blir man orolig! Men vi får hoppas det är plus för dig eller iallafall inget allvarligt! Vad menar du med ljuger om tester? :( Förstår inte vad du syftade på!

Angelica_87 läser du inlägget jag skrev innan så är det precis som du skrev jag är gravid!! Tack för ditt svar iallafall :)
Mirabelle416
Nykomling

Inläggav Riccardo127 » 08 nov 2011, 17:21

Mirabelle416 skrev:Hej vanligtvis är den ganska exakt 26-27 dagar. Men skrev 25-28 i tråden eftersom det kan variera. Nej gravid har jag inte varit så tror inte det är missfall, har haft missfall förut både sent och tidigt och då har det alltid kommit färskt blod. Detta är inte blodliknande alls och inte heller rött. Har inte testat mig denna månaden men känns inte så värt när jag fick brun flytning redan 2 veckor innan mens? Och hade det nu varit ett missfall vilket jag är 100% på att det inte var så hade det ju inte kommit typ 2 veckor efter senaste mensens första dag. Lite för snabba bud ;)

Jo men jag ska hem nästa vecka, och nu har smärtan lagt sig lite och molar bara. Är nog ganska långt ifrån en klinik och dessutom kan jag ju inte språket och dom pratar inte engelska här haha! Visst, man kan förklara det nödvändigaste men att förklara det här? Tänk om dom missuppfattar? Svårt och tro att dom ens skulle förstå alls vad jag pratar om. Orolig dock. Ingen som varit med om liknande?

Det kan vara mellanblöding och det betyder att man kan få som en brun aktig gegga och lite rosa liknande elr mens liknade i 2-3dagar när ägget ska lossna. Sen kan man få så också om man är stressad så blir det obalans i underlivet och det kan vara hormonellt. Det är ofarligt! Jag har haft så också.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Riccardo127 » 08 nov 2011, 17:24

oj såg nu att du är gravid haha Grattiiss!!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Mirabelle416 » 09 nov 2011, 02:31

tack för svaret iallafall och tack så mycket :-D Var inte alls beredd på det men är så glad för att de va graviditet som spökade och inget annat!!! Kände verkligen att något va konstigt!
Mirabelle416
Nykomling

Inläggav vambi » 09 nov 2011, 03:24

jo mirabelle, jag var så klantig när jag tog tester att jag glömde ta kort=( så nu tror en del att jag bara hittat på att jag sett något, men jag har pratat med BM och dom på apoteket och enligt dom kan man ej fiffla med testerna , men hur ska jag övertyga då det senaste testet jag tog, visade starkt, men när det torkade försvann oxå strecket, och det kan jag svära på bibeln på! förlåt mina töntiga smileys men jag kan ej använda dom här=(
vambi
Alltid online

Inläggav Angelica_87 » 10 nov 2011, 12:16

Hehe..
Läste bara ditt första inlägg och kände igen mig lite, det var därför jag tänkte att du kunde varit gravid :P
Vad roligt!!! GRATTIS !!!

(Ska lära mig att läsa hela tråden innan jag svarar;))
Angelica_87
Stammis

Föregående

Återgå till Bli gravid