HJÄLP MIG! Försökt bli gravid i 2 år/kan jag vara gravid?

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

HJÄLP MIG! Försökt bli gravid i 2 år/kan jag vara gravid?

Inläggav Lejonet21 » 05 jun 2017, 15:25

Hej! Är ny här och är en väldigt flitig läsare här på alla trådar! Idag bestämde jag mig för att göra ett eget konto för att själv få lite hjälp och stöttning. Jag ska försöka förklara så kortfattat som möjligt.

Jag är en tjej på snart 21 år, min sambo fyller snart 23 och vi har snart vår 5årsdag.

I maj 2014 satte jag in en p-stav som jag var tvungen att ta ut i november samma år eftersom jag gick upp ca 20 kg i vikt under denna tid. Fick min mens efter att jag tog ut den ca 8 månader därefter, och sedan har den varit fruktansvärt oregelbunden. Ibland kommit typ var fjärde månad. Efter min viktuppgång på ca 20 kg gick jag upp ytterligare 15 kg. I år, februari 2017 valde jag att göra något åt mina 35 kg jag gått upp. Så nu har jag gått ner 20 kg, mensen har blivit lite mer regelbunden, men har fortfarande 15 kg övervikt.

Nu till grejen. Jag längtar SÅ mycket efter att bli gravid. Jag vet att vi är väldigt unga fortfarande, men vi båda har fast jobb, bor i hus och lever lyckliga ihop, men det är en pusselbit som fattas. Ett barn. HUR ska jag gå tillväga? Har gjort flertalet tester på vårdcentralen. Blodprov, urinprov, glukostest, gyntest, men ingenting visade någonting, BM sa då att det säkerligen är en hormonrubbning. Vad tror ni?

Hade min senaste mens 17 april. Men har inte fått någon därefter. Kan ju inte heller säga att "mensen är sen" eftersom det fortfarande kan vara oregelbunden. Dock har jag mått lite konstigt sedan dess, haft massa gravsymptom men negativa gravtest. Har tillexempel haft lite hjärtklappning, extra känsligt tandkött, hade mensvärk på dagen jag skulle haft mens om den var regelbunden (17-19 maj) men kom aldrig någon mens, trött, extra hunger, kissnödig. Kan jag vara gravid trots att det inte visar på gravtest? Att man är en så kallad "låghormonare" som jag har förstått att en del kan vara? (Hur vet man att man är det egentligen?) Eller vill jag bara vara gravid så mycket att kroppen spelar mig ett spratt?? Gud, förlåt för denna långa text, försökte att vara kortfattad och jag hoppas ni ändå förstår litegrann vad och hur jag menar.

Hoppas på svar från någon som kanske gått/går igenom samma sak och förstår min barnlängtan som är enorm! kram till er alla❤️
Lejonet21
Nykomling

Re: HJÄLP MIG! Försökt bli gravid i 2 år/kan jag vara gravid

Inläggav lola92 » 09 jun 2017, 12:39

Hej!

Känner igen mig i din beskrivning. När vi skulle försöka bli gravida 2015 så ville jag att det skulle ske direkt och jag letade symptom och missbrukade graviditetstest. Min mens var oxå oregelbunden och därför var det ju extra jobbigt. Jag såg magar och bebisar överallt och önskade så att det var JAG som var gravid. När vi försökt några månader så var det dags att testa igen och jag var så van vid att det var negativt så jag doppade stickan och slängde den direkt när jag bara såg ett streck. Efter en stund så skymtar jag två streck i soptunnan!!

Jag tror att man vill så gärna så kroppen låser sig liksom. Man är stressad i sitt undermedvetna och därför blir det inget.

När jag fött mitt barn i juli -15 och hon var ca 6-8 veckor gammal så skulle vi prova att ha sex. Det gjorde ont så vi avbröt ganska så direkt. MEN det lilla ynka ligget gjorde mig gravid IGEN! Så nu har jag två flickor som det skiljer 10,5 månad på. DESSUTOM är jag gravid igen. Trots kondom och dagen-efter-piller så va det en rackare som lyckades bosätta sig i min mage. Så nu ska jag få mitt tredje barn februari -18 om jag räknat rätt.

Det jag vill säga är att när man inte tänker på att man vill bli gravid så blir man det. Iallafall har det varit så för mig.

Förlåt för långt och luddigt svar, hoppas du orkade läsa :)
lola92
Stammis

BF: 100715
Status: Gravid

Inläggav Lejonet21 » 09 jun 2017, 20:25

Men va underbart! Ja, man blir ju tillslut van att det alltid är negativt när man hållt på ett tag utan resultat, men va häftigt att det funkade ändå tillslut!

Tror också att det har att göra med att man tänker på det för mycket så att allt låser sig. Men det är ju så himla svårt att inte gå runt och tänka på det. Hur gjorde du? Blev Du gravid trots att du gick runt å längtade jättemycket? Eller var du Lixom tvungen att försöka tänka bort det?

Tack för ditt svar! Nu känner man lite hopp! Och grattis till din 3e som är påväg nu! Underbart❤️
Lejonet21
Nykomling

Inläggav lola92 » 10 jun 2017, 17:38

Jag slutade hänga på minbebis ;) och slutade googla på symptom och liknande, tänkte såklart på det men jag försökte att inte vara så manisk utan mer ta det som det kommer. Lycka till! <3
lola92
Stammis

BF: 100715
Status: Gravid

Återgå till Svårt att bli med barn
Annons: