Annons:

Hjälp och tolka tempkurva (NC)

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Hjälp och tolka tempkurva (NC)

Inläggav MajaR » 25 jun 2018, 14:50

Hej!

Har tidigare mätt mina temp varje morgon med pearly, det jag dock har saknat är att inte kunna se en kurva - utan enbart rött och grönt. Blev därför medlem på NC och ser att denna månad avviker väldigt mycket (Har matat in 3 månader på NC-appen)

Enligt min tolkning så hade jag ägglossning den 18/6 dvs CD15, temp 36.06 (lägsta denna månad) hade även starka känningar i kroppen som jag alltid får vid ägglossning, molvärk, stickningar etc - behöver alltid ta smärtstillande under tiden och vila.
Har sedan dess även haft ont hela veckan, både på höger och vänster, det har även gjort ont ner i ljumskarna och fortsatt sticka och dra i livmodern.

Sedan helt plötsligt fick jag ytterligare en dipp ner till 35,83 CD19, den 22/6. undrar vad detta kan bero på? Någon som haft så innan?

När jag räknar på min cykel så är den 28 dagar med en lutealfas på 13-17 dagar, har räknat på tidigare månader - Men enligt NC så ligger med cykel på 28 dagar med lutealfas på 11 dagar - men den säger så att jag ska min ägglossning imorgon - alltså CD23.

Försöker verkligen lära mig min kurva och tog därför ett ägglossningtest som visade negativ.

Finns det någon som kan hjälpa mig och tolka - ev kan bidra med egna erfarenheter?
Bilagor
Skärmavbild 2018-06-25 kl. 14.35.42.png
(124.74 KiB) Inte nerladdad än
MajaR
Nykomling

Re: Hjälp och tolka tempkurva (NC)

Inläggav MajaR » 25 jun 2018, 14:55

PS: Kan även tillägga att vi hade oskyddat sex 17/6, CD14.
MajaR
Nykomling

Återgå till Ägglossning
Annons: