HJÄLP pojkvännen vill att jag gör abort

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

HJÄLP pojkvännen vill att jag gör abort

Inläggav prinsessaa-an » 13 jun 2011, 20:46

Hej, Jag är 19 år och gravid!

Fick för en vecka sedan veta att jag var gravid, för pojkvännen var en abort en självklarhet.
För att slippa jobbiga känslor bokade jag en abort tid och ska imorgon till östra sjukhuset för att göra ultraljud och skit men börjar nu bli tveksam på ifall jag verkligen är kapabel till att genomföra en abort.

För mig har alltid drömmen varit att vara unga mamma och det största och viktigaste i livet att bilda familj och bli mamma. Självklart har jag vetskapen om vad som är viktigt INNAN man skaffar barn och har alltid prioriterat; bostad, fast inkomst och stadigt förhållande.

Som det ser ut idag har jag och min pojkvän varit tillsammans i 19 månader, vi bor båda hemma och har inget jobb. Jag är utbildad florist CNS utbildning om två veckor och har erfarenhet i en mängd branscher.

Min pojkvän säger att valet ligger hos mig, vilket det gör, och att jag ska göra det som känns bäst för mig. Jag vill ha barn. Men hur kan det kännas bäst för mig när jag vet att det inte känns bäst för honom? Det känns inte 100% rätt att behålla barnet, men det känns MER rätt än att göra abort.

Jag känner att ifall jag tar bort det här barnet kommer jag att ångra mig resten av livet, eller i alla fall tills den dagen då jag får mitt första barn. Men vad är värst att leva med; att veta att man tagit bort ett barn som man verkligen ville ha eller att men på något sätt tvingat på den man älskar ett barn?

Jag vet att min pojkvän kommer bli en helt otrolig pappa, jag är nästan säker på att när barnet väl kommer så kommer han känna att det känns helt rätt, han kommer att vänja sig vid tanken av att bli pappa under väntans tider.

Han säger att i dagens läge kan han inte se något positivt med ett barn...