Annons:

Höst/vinterbebisar 2018

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Re: Höst/vinterbebisar 2018

Inläggav lillamee » 29 dec 2018, 01:15

Grattis fruhultberg! God fortsättning till er alla!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Bacon89 » 06 jan 2019, 10:00

Hej och förlåt att jag inte skrivit innan. Detta blir ett långt och jobbigt inlägg...

Efter besök av läkare och ctg 4 gånger/dag sattes jag igång på kvällen den 17/10. Vattnet gick av sig självt och det va niagarafallen, barnmorskan hade aldrig sett så mycket vatten. Pga mängden vatten va bebisen inte fixerad och när de skulle ta mjölksyraprov gick det helt enkelt inte. Mitt blodtryck sköt i höjden precis som bebisens hjärtfrekvens. Där blev det beslutat att det fick bli akut kejsarsnitt. 06.30 kördes vi från förlossningen till operation och 07.00 kom vår lilla pojke till världen. Vi gav honom namnet Hjalmar och han va det finaste som funnits. (Tyckte ju vi så klart). Hjalmar kördes direkt till BIVA (Barnintensivvårdsavdelningen) och där kopplade dom upp alla möjliga maskiner. 6 timmar gammal opererades hans tarm. Sedan är allt i en enda stor dimma. Det blev totalt 10 operationer varav 5 på tarmen då det gick hål om och om igen. Det konstaterades att det va flera fel på hjärtat så det gjordes först en operation sen skulle det göras en när han va runt 6 månader. Han fick blodförgiftning och proppar men hämtade sig rätt så bra. Alla tyckte att han va en riktig liten kämpe. En vecka blev det hela 4 operationer i vår lilla kille. Man började sätta ut mediciner och man pratade om London då hans luftstrupe va trång och det kunde dom inte åtgärda i Sverige. Sedan plötsligt så vände det. Hjalmar samlade på sig mer och mer vätska, han fick en ny utbuktning på magen och läkarna ville nu inte öppna honom mer. På måndagen blev vi införstådda att det går nog inte åt rätt håll det här. På onsdagen hade vi nöddop och på torsdagen den 6/12 valde vi att stänga av all behandling. Han fick sin sista stund va hos mig och sin pappa och vi höll honom som vi aldrig hade fått göra innan. Kl 18.10 somnade lilla Hjalmar in och efter det har jag bara gått runt i en stor dimma. Vi hade begravning den 21/12 och allting känns så otroligt overkligt. Vi fick en underbar liten kille som visade humör och han var en sådan kämpe. Hjalmar stannade hos oss i 7 veckor sen orkade hans lilla kropp inte mer.

Vi har lämnat blodprov för att kolla så detta inte va genetiskt och väntar på de svaren innan vi försöker igen. Om det är genetiskt kommer vi inte försöka på fler barn utan då har vi bara vår ängel i himlen.... :cry:
Bacon89
Stammis

Inläggav lillamee » 08 jan 2019, 23:27

:cry:
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Infinite » 12 jan 2019, 10:56

Åh Bacon89. Kunde knappt andas när jag läste din text. Jag beklagar verkligen att ni inte fick mer tid med er älskade vackra son! Jag hoppas att ni får stöd och hjälp. Skriv o älta här om du behöver , jag finns här. Stor kram till er <3
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Inläggav Bacon89 » 24 jan 2019, 08:27

Tack! Idag är andra dagen tillbaka i skolan. Jättejobbigt, folk som frågar och som kollar på mig. I tisdags frågade ett gäng som jag hängt lite med innan om jag va trött nu, de hade ingen aning..

Dagarna går en dag i taget, vissa jättetunga och vissa bättre. Vi har gjort och fått fina halsband med både bilder, namn och datum så vi kan ha honom med oss hela tiden. Imorrn är det urnsättning och vi får äntligen honom på plats så att säga. Vi har gjort iordning ett skåp här hemma med alla saker från Lund som hade använde och som han fick. Det är jättejobbigt att ha allting framme men jag vill inte heller glömma honom. Hjalmar är oavsett vår förstfödd <3
Bacon89
Stammis

Inläggav Infinite » 24 jan 2019, 13:15

Det kommer nog alltid finnas dagar som är oerhört jobbiga och dagar som är lite enklare. Tillåt er att vara ledsna och tillåt er att vara glada. Alla känslor är okej och helt naturliga.
Har ni fått svar hurvida det är genetiskt eller om det var ren otur? Stor kram
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav majmaj456 » 04 feb 2019, 17:34

jag o min fru ska ha i Maj och jag längtar
majmaj456
Nykomling

Inläggav lillamee » 28 feb 2019, 12:12

Vi fick en William för fyra veckor sedan, vi hann inte till sjukhuset så han fick bli född hemma. 2.5 timmar från första känningen, ambulanspersonal anlände ca 4 minuter efter att han kommit ut.
Lite omtumlande men allt gick bra.
Jag visste ju att tvåan kan komma snabbare men jag räknade inte med att det skulle gå riktigt så snabbt!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Infinite » 05 mar 2019, 13:09

Lillamee: Men stort grattis till er!! En liten william :-) Ja det gick ju verkligen snabbt! Skaffar ni fler får du väl bo utanför sjukhuset en månad innan :-D
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav ewwe » 06 mar 2019, 11:48

Bacon89: beklagar något enormt, finner inte ens ord! Stora kramar till er
ewwe
Stammis

Föregående

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper
Annons: