Annons:

Höst/vinterbebisar 2018

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Re: Höst/vinterbebisar 2018

Inläggav Jepo » 21 mar 2018, 11:04

Var på inskrivningsbesök i måndags! Märklig bm men känns skönt att det har gått bra såhär långt och att man nu officiellt är inskriven :) Även bokat tid för RUL, blev 26/4. Känns både långt bort och samtidigt snart, knappt en månad men oj vad man längtar! Lite extra spännande när vi inte riktigt vet hur långt gången jag faktiskt är. Förra gången hade jag stenkoll på dels när jag var beräknad redan från början men också exakt vilken vecka och dag jag var i, men å andra sidan så flyter det på på ett annat sätt nu också när man redan har en liten att ta hand om.
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 21 mar 2018, 20:37

Då har du RUL en dag efter mig :) Spännande!! Längtar så!! Har du någon fundering på kön på den som ligger där inne?
Jag tror att vi får en till tjej, har en av varje så det spelar inte så stor roll men jag har alltid tänkt att det blir en pojke till. Men denna graviditeten påminner mest om när jag var gravid med dottern så därav tror ja att det blir en tjej
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Inläggav Jepo » 21 mar 2018, 20:54

Haha vad kul! Känner mig något otålig måste jag erkänna... ångrar nästan att vi inte valde KUB bara för att få se den lille :lol:
Har ingen aning känner jag... Känns på sätt och vis som det skulle kunna vara vilket som, samtidigt som jag har svårt att föreställa mig som förälder till en flicka. Men det tror jag mer hör ihop med att jag har en kille och är "inkörd" på den varianten. Tänkte ni titta efter på RUL vad det är för kön?
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 22 mar 2018, 06:43

Ja vi tänkte ta reda på kön. Vi har gjort de med de två andra och tydligen så har vi och svägerskan funderingar på samma tjejnamn så de väntar också på vad vi får för något. Jättetokigt.
Ska ni kolla kön?
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Jepo » 24 mar 2018, 09:22

Nej vi tänkte försöka hålla oss tills bebisen kommer, gjorde vi förra gången och kändes som en extra belöning för att genomgå förlossningen för att få reda på det också :lol:

Upplever däremot att folk verkar ha förväntningar på att vi ska vilja ha en tjej, i och med att vi har en kille. Och jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre, det enda jag vill ha är ett friskt barn. Lite trist att alla är av den uppfattningen att man måste vilja ha av båda könen. Börjar tänka i banor att jag ska svara med att "herregud nej, usch en tjej vill jag inte ha" :roll:

(Men så kan en annan vara lite känsligare pga gravidhormoner och lägger för mycket i folks ord, eventuellt)
Jepo
Stammis

Inläggav tintin88 » 24 mar 2018, 15:16

Nu har vi passerat den magiska gränsen, gick in i v 14 idag (13+0) :D
I tisdags var vi på KubUL och fick se en livlig liten krabat!
Var på andra inskrivningssamtalet i onsdags så nu är allt de första klart. Inget besök hos BM nu förrän i mitten av juni, är då i v 25 typ. Fick tid till RUL den 8/5, bara 5 veckor kvar!
Innan har sambon sagt blankt nej till att kolla kön på bebisen men nu efter första UL har han ändrat sig. Har inte kollat med tidigare två barn så vi känner att vi haft den upplevelsen. Vill gärna prova upplevelsen av att "veta innan" också, det har nog sin charm det med!

Nu har vi en veckas semester, tänkte passa på att kolla på barnvagnar, klämma o känna massa! Har ni andra börjat fundera på vagn? Läst på lite om crescent comfort och britax go big2 så dom ska vi kika lite extra på :)

Jag har redan börjat känna av foglossningen på jobbet :( tråkigt att det börjar redan såhär tidigt. Ska byta arbetsuppgifter efter semestern, hoppas det blir bättre!
Träningen går o utföra som vanligt så inga problem där ännu, blir bara andfådd mycket snabbare av typ INGENTING men de får jag stå ut med ;) hittills har jag bara gått upp 3 kg, känns ok o känner mig inte alls så stressad över vikten som de andra två graviditeterna :)
Kan fortfarande ha vanliga jeansen, blir väldigt svullen på kvällen bara. Livmodern ligger tydligen högt upp jämfört med "medel" sa BM, kan redan känna den nästan uppe vid naveln!

hur går det för er andra med träning o mat o vikt?
Bild
Bild
tintin88
Stammis

Inläggav Jepo » 27 mar 2018, 19:46

Vad härligt Tintin88! Vad skönt att ha sett den lille och att den verkar må bra :)

Vi tänkte försöka klara oss utan syskonvagn och behålla den vi har nu... Det är kanske lite optimistiskt men min plan just nu är att sjala/bära i sele ett av barnen och det andra får åka vagn. Bar sonen i sjal och även sele en del, även om vi nu gått över mer till vagnen. Men tänkte att vi får testa det här sättet och funkar det inte får jag väl kapitulera :lol:

Träningen har verkligen gått utför, har varit alltför trött på kvällarna för att orka träna. Har lekt med sonen och efter att han gått och lagt sig har vi kanske sett någon serie på tv:n i en halvtimme/timme och sen har jag ju somnat. Det börjar vända lite grann så hoppas och tänker att jag åtminstone ska komma igång med promenader igen! Däremot har jag lyckats med att i princip gå ner i vikt... Har nog mest med att göra att jag mått illa på kvällen och inte klarat av att äta middag och åtminstone i början lyckats hålla mig borta från onyttigheter. Nu har jag däremot trillat dit igen med snasket, men ligger ca 0,5-1kg under vikten jag började på fortfarande men ska skärpa till mig nu här igen. Jeansen spänner här med, särskilt kvällstid. Antingen byts det till mjukisbyxor eller så måste jag knäppa upp knappen. Jag inser att mammabyxorna inte är långt borta...
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 28 mar 2018, 06:55

Jepo: Ja det här med kön är verkligen viktigt för vissa. Man glömmer att det viktigaste är att barnet är friskt. Min granne har tre pojkar men upplever att folk tycker synd om henne som bara fått pojkar. Men hon är ju hur glad och nöjd över sin familj och skulle inte ändra på något.

Tintin88: Skönt att vara förbi första veckorna!!! Och vad kul att ni sett den lilla. Nu längtar vi bara till Rul! Träning för min del finns inte i mitt liv. Jag har mått så dåligt första tre månaderna och nu ha jag börjat nytt jobb är heeelt slut på kvällarna. Mat gick åt skogen också första tiden för när jag mådde dåligt så fanns bara ett hjälpmedel: att äta konstant och fel. Så jag ökade i vikt mycket i början men nu börjar jag komma i ordning med kost.

Barnvagn har jag kvar sen tidigare barn :-) En teutonia som får duga :-)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Clementin » 03 apr 2018, 18:19

Hej!

Tänkte joina er! Är i vecka 11 och bf är beräknad i slutet av oktober.
Har två MF bakom mig, så jag är sjukt orolig just nu. Mått äckligt dåligt sen jag plussade, men nu sen igår har det lugnat sig betydligt. Jag kan inte bestämma mig om jag ska tycka att det är skönt eller om jag vill ha tillbaka det som en slags "säkerhet" fast jag vet att det inte behöver betyda så heller... :oops:
På fredag ska jag på inskrivning samt boka tid för ul. I Örebro kan man välja det eller kub sen i höstas (tydligen).
Clementin
Nykomling

BF: 181025

Inläggav Infinite » 03 apr 2018, 21:11

Clementin skrev:Hej!

Tänkte joina er! Är i vecka 11 och bf är beräknad i slutet av oktober.
Har två MF bakom mig, så jag är sjukt orolig just nu. Mått äckligt dåligt sen jag plussade, men nu sen igår har det lugnat sig betydligt. Jag kan inte bestämma mig om jag ska tycka att det är skönt eller om jag vill ha tillbaka det som en slags "säkerhet" fast jag vet att det inte behöver betyda så heller... :oops:
På fredag ska jag på inskrivning samt boka tid för ul. I Örebro kan man välja det eller kub sen i höstas (tydligen).

Välkommen! Förstår din oro!! Men du har säkert börjat komma in i spökveckorna. Spökveckorna ångrarman senarei graviditeten attman inte njöt mer av men det är svprt att vara inne i dem. Du mår säkert böttre efter att fått se den lilla :-) Är det första barnet?
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper

Annons: