Annons:

Höst/vinterbebisar 2018

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Re: Höst/vinterbebisar 2018

Inläggav Clementin » 05 apr 2018, 22:10

Tack! :)

Ja, spökveckorna verkar vanligare än man tror... Allt verkar vanligare än man tror! :P Jag ska prata med bm imorgon om min oro och se om hon kan hjälpa mig på nåt sätt. Har inte gjort tidig vul, men hoppas att jag får en tid nästa vecka - om inte samma dag - bara för att stilla mina tankar. Går in i vecka 12 imorgon också.. Ja, det blir första barnet om allt går som det ska! Jag längtar verkligen, vi har försökt i två år och då som sagt har båda graviditeterna slutat med mf. Du har... två barn, väntar den tredje? :)
Clementin
Nykomling

BF: 181025

Inläggav Infinite » 06 apr 2018, 05:59

Hoppas du kan stilla din oro idag <3
Ja jag har två stycken. Fått kämpa i flera år för var och en av dem så jag vet hur det känns. Bara fått ett missfall men fy så hemskt det var speciellt när man får kämpa så länga för att bli gravid.
Har din BM ultraljudsmaskin? Du får berätta senare hur det har gått :-)

Själv har jag haft så ont i visdomstanden i flera dagar, svårt att sova så jag ska ringa o se om det finns akuttid. Men vet inte hur det funkar med tandläkare när man är gravid. Är dessutom rädd för tandläkare haha
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Inläggav Clementin » 08 apr 2018, 11:34

Hej!

Min bm har/hade inte ultraljud, så jag fick inte se nåt i förrigår. Hon sa bara att då får jag vänta i ytterligare två veckor tills jag får kallelse.. jag hoppas att det blir tidigare än så. Jag är så nära på att betala privat snart..

Det är så sjukt att man i flera år tänker "att det bara är att köra på" vid rätt vecka och så blir det en unge, men nä, det tar alltså lång tid för väldigt många. Glad att du fick två stycken och nu en tredje på väg! :)

Huh för ont i visdomstanden. Tror att det går bra, bara du talar om att du är gravid. Det är väl mest så att de undviker röntgen tror jag.. Hoppas du får en bra som förstår din rädsla också. Har en kompis som åker en omväg till en tandläkare för hon upplever att de tar hand om henne o hennes rädsla på ett jättebra sätt.
Clementin
Nykomling

BF: 181025

Inläggav Infinite » 12 apr 2018, 12:01

Jag fick aldrig någon vettig tid för tanden och nu en vecka senare så är det onda borta! Woho.

Synd att du inte fick se den lilla!! Hoppas tiden till Rul går fort.
Jag har två veckor till rul!!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Jepo » 12 apr 2018, 20:32

V 17 här nu... exakt två veckor till RUL och är något otålig. Har fått byta till mammajeans nu, det gick verkligen inte med vanliga jeans längre och poff! Så ser jag väldigt gravid ut enligt mig :lol: Tycker annars mest jag ser fet ut, har ju mage sen innan och gravidmagen hamnar ju under "flubbet" men mammajeansen framhäver det fina i alla fall. Men vad jag hatar de byxorna på ett sätt... tyckte det även förra gången men de hasar ju ned på rumpan vad man än gör, gillar i vanliga fall lite högre byxor så de sitter som ovan höfterna men de sitter ju mycket lägre. Någon som har tips på bra mammabyxor...?
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 16 apr 2018, 17:20

Jag har också gravidbyxor får inte på mig vanliga alls. Har gått upp 10kg!! Känner inte igen min kropp alls. Med de andra två gick jag upp totalt 11-12 kg hela graviditeten och nu detta!!

Jag har bara provat hms mammabyxor och de åker ju bara ner hela tiden. Vilka har du?
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Jepo » 17 apr 2018, 20:11

Vad jobbigt med viktuppgången! Nu ska man ju inte stirra sig blind på siffror och man går ju alltid upp, men jag förstår vad du känner... Man blir ju inte bekväm med hur man ser ut, och kanske särskilt om du vid de förra inte gått upp alltför kraftigt. Men hur mår du nu? För visst mådde du ganska dåligt i början och det bidrog till viktuppgången?

Jag tror det är hm:s... Alternativt Ellos. Men nu testade jag att beställa från Bonprix, gick all-in och beställde jeans, hängselbyxorshorts, cykelshorts att ha under klänningar, caprijeans och en klänning främst till för ett dop som vi ska på här snart men tänker mig att det blir en bra sommarklänning också. Jag hatar att shoppa kläder men tänkte det var lika bra att skaffa lite variation redan nu.
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 18 apr 2018, 20:14

Du får återkomma om hur bonprix gravidkläder är :-) Hoppas de sitter bra !!

Jo jag mår jättebra nu faktiskt. Orkar jobba heltid o hämta barn och fixa så jag klagar inte alls just nu (förutom på vikten ;-) )
Jag mådde ju verkligen pissigt de tre första månaderna så det här är livet!!
Hur mår du? :-)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Amieahlm » 23 apr 2018, 10:58

Hej tjejer! kul med graviditeter :D

Jag tänkte joina er lite. Jag är 20 år gammal, bor i Örebro, plussade den 20e mars med första barnet. Enligt min app om barnmorska på hälsosamtalet är BF den 24 november! SÅ ROLIGT, är så glad och har alltid viljat skaffa barn tidigt. är i V 10 (9+1), så spännande. Har inte direkt haft några symptom utan spända och ömma bröst, mådde aningen illa innan jag plussat, och är 400 gånger mer kissnödig nu haha :) är SÅ orolig över om det faktiskt finns ett litet pyre i magen, dem här spökveckorna man läst om är inte alls roliga :( missfall skrämmer mig något fruktansvärt. Bokat KUB den 21 maj, längtar så men känns som en evighet bort.. inskrivningssamtal den 8e maj.

Hoppas på att allt ser bra ut!!!

KRAM PÅ ER
Amieahlm
Nykomling

BF: 181124
BIM: 180318

Inläggav Infinite » 23 apr 2018, 18:49

Välkommen och grattis!!
Veckorna innan kub går så fruktansvärt långsamt tyvärr. Men sen från typ v.13 går det lite snabbare. Vad spännande med första barnet. Mitt första barn var också ett novemberbarn :-)
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper
Annons: