Annons:

Höst/vinterbebisar 2018

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Re: Höst/vinterbebisar 2018

Inläggav Amieahlm » 24 apr 2018, 10:11

Tack så mycket!
Ja alltså tiden går SÅÅÅÅ långsamt, blir galen, försöker sysselsätta mig så gott det går men kan inte sluta tänka på KUB och räkna minuter näst intill :shock: och man läser om ALLT, vilket inte gör orostankarna bättre direkt... men jag hoppas hoppas hoppas denna månad till KUB går fort!

Älskar förövrigt sånna här forum, känns så skönt att ha några att diskutera med och fråga!

KRAM
Amieahlm
Nykomling

BF: 181124
BIM: 180318

Inläggav Infinite » 25 apr 2018, 18:11

Allt såg fint ut på rul och vi väntar en lillebror !! :-) Så glad och lycklig över att allt såg så fint ut!!
Bilagor
A46083DB-04D0-49BF-AE33-2E71C9081690.jpeg
(136.65 KiB) Inte nerladdad än
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Inläggav tintin88 » 25 apr 2018, 18:20

Grattis Infinite så roligt o skönt att allt såg bra ut, nu är det bara att njuta kvar typ ;)

Nu är vi snart halvvägs! Går in i v 19 på lördag o nästa vecka är det dags att se om det är en liten kille eller tjej som huserar där inne i magen <3 fick tiden flyttad från 8 till 3, ska då göra det med en läkare eftersom pappan föddes med läppspalt så kollar dom extra noga på det då. Känns lite konstigt att inte en vanlig ULsköterska kan se det..men men, skönt att dom är noggranna! O att vi får se lilla pyret 5 dagar tidigare gör INGENTING! :D
Vi har faktiskt "redan" beställt vagn, det blev en britax go big2, lite dyrare än vi tänkt från början men fick med babyskydd också med adaptrar så den går att fästa på vagnen, det kände jag är ett måste, så smidigt! Andrahandsvärdet är bra på dom också så ska vi inte ha fler barn (vilket inte jag tänker nu iaf ;) ) så får vi tillbaka hälften av kostnaden senare och det är ju positivt!

Jag har börjat fundera lite på det här med tygblöjor. Har två vänner som använder sig av det o det känns ju klokare men samtidigt lite osmidigare än en "vanlig" men så är jag ju väldigt bekväm av mig också haha :D

Någon som provat tygblöjor?
Bild
Bild
tintin88
Stammis

Inläggav Amieahlm » 25 apr 2018, 22:20

Infinite skrev:Allt såg fint ut på rul och vi väntar en lillebror !! :-) Så glad och lycklig över att allt såg så fint ut!!

Åh va roligt!!! Skönt att allt ser bra ut! Längtar så!
Amieahlm
Nykomling

Inläggav Jepo » 26 apr 2018, 21:59

Åh vad kul Infinite! Grattis!

Och grattis och välkommen till tråden Amieahlm! Kul med lite fler.

Tintin88- Jag körde tygblöjor ett tag med sonen, och hade gärna fortsatt om inte min man var emot det och när han började vara hemma så slutade han använda det och att bara köra det på kvällar och helger har inte direkt känts värt... Men annars är det faktiskt inte så farligt krångligt! Man måste byta lite oftare än vad man kanske gör med en engångsblöja, men å andra sidan kan man få ett barn som jag har som inte ens när han var nyfödd klarade av att det var lite kiss i blöjan så man bytte ofta oavsett... Sen skulle jag nog ändå rekommendera de tillsammans med babypottning, för kissblöjor är en sak men bajsblöjor är faktiskt inte lika trevligt. Speciellt inte när de blir äldre... men annars mycket finare, mer miljövänligt, mer ekonomiskt... Och finns ju många olika varianter som man kan testa på! Andra mer krångliga än andra.

Jag kan iaf varmt rekommendera Bonprix kläder! Jeansen mycket bekvämare och hängselshortsen kommer bli en favorit i sommar, jäklar vad sköna!

Och idag fick vi se vår lilla Semlan! (Arbetsnamn) Och det var en livlig liten rackare som inte ville ligga still, rörde på sig och vinkade tillochmed. Så himla fin och så glad att allt såg bra ut! Det känns plötsligt mycket verkligare. Blev beräknad till 27 september så inte helt fel efter våra egna beräkningar.
Jepo
Stammis

Inläggav Amieahlm » 03 maj 2018, 23:01

Hej gänget!
En stund sen jag skrev här. Jag kommer tycärr med tråkiga nyheter... för min del.
Det kommer inte att bli någon höst eller vinterbebis... i fredags (27/4) började det komma bruna flytningar i trosan. Tänkte inte mer på det eftersom sånt händer. Flytningarna avtog inte på lördagen och på kvällen så kom även två små klumpar, koagulerat blid. Intalade mig själv att det var lugnt men vi åkte öndå in till akuten för att dubbelkolla på kvällen. Blödningen avtog väl på akuten och jag och pojkvännen blev helt coollugna och tänkte att allt kommer se bra ut på VUL och kul att vi får göra ett och se bebisen :)

Hon gojsar runt och kollar och jag ligger bara och väntar på att hon ska säga att allt ser fantastiskt ut. Men icke ”jag ser ett foster men det finns inget hjärtljud.” AJ, mitt hjärta. Jag kunde inte förstå vad hon sa?!?! Allt skulle ju se bra ut? Jag hade ju bestämt det!!!!??? Nä men jag var i v 10 men bebisen hade somnat i vecka 8.

Det var sjukt jobbigt. Vi kunde inte förstå, hur kunde det hända oss?! Vi var så så ledsna, första barnet och allt... det som blev jobbigast var att vi vant oss vid tanken att vi skulle ha barn, pch vi hade anpassat oss efter det... tungt...

Men, i söndags tog jag tabletterna som skulle stöta ut bebisen, på natten tror jag det mesta var ute och idag 3/5 blöder jag ytterst lite och jag har nu förberett mig med ägglossningstest, gravtest och spermievönligt glidmedel (hört att det varit lyckat för många) så bebis ska det allt bli! Nu jävlar när jag slutar blöda blir det försök på försök på försök.

Förlåt för långt inlägg, men kram på er och så kul med era graviditeter.
Amieahlm
Nykomling

Inläggav Infinite » 05 maj 2018, 07:46

tintin88: Hur gick ultraljudet? Britax har bra vagnar så den blir ni nog supernöjd med!! Kul att beställa nytt!! (Vi har (tyvärr) kvar vagnen som mina andra hade så här blir ingen ny.
Tygblöjor är ju väldigt bra för naturen men jag är alldeles för bekväm och jag tycker att det redan tvättas för mycket här hemma hehe.

Jepo:
Grattis till lilla semlan!! Har ni börjat fundera namn på den lilla?

Amieahlm: Jag beklagar ! Har gått igenom det en gång och det var hemskt. Jag önskar er lycka till nu och hoppas att ni är tillbaka i en gravidtråd snart. Stor kram!

Jag har ett ”problem” jag har jättemycket åderbrock på ett ben och måste använda stödstrumpor men hur gör jag på sommaren.. inte så snyggt med stödstrumpor kjol eller uppvikta byxor direkt :-(
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Jepo » 05 maj 2018, 20:21

Amieahlm: Åh jag beklagar! Och förstår att det känns tungt efter att ni börjat ställa in er och allt... jag hoppas verkligen ni snart får komma tillbaka till en gravidtråd och dessutom stanna där! <3

Infinite: Ja vi har två huvudförslag (pojke och flicka) och åtminstone några plan B när det gäller flicknamn. Man får ju alltid se när den lille kommer ut vad det verkar vara för något, men blir nog inga problem. Snarare andra namnen ifall det blir en pojke som strular haha... Förra gången blev det båda våra fäders namn, mycket pga det finns flera manliga namn som ärvts på makens sida och viss konflikt mellan hans mamma och pappa och därför gick inget av dessa att tas. Nu har det luckrats upp litegrann men vi får väl se.

Har ni tänkt på något namn?

Åh vad jobbigt! Och med tanke på värmen också... men det finns ju lite tunnare stödstrumpor och måste ju nästan finnas stödstrumpbyxor? (Googlade och hittade https://stodstrumporshop.se/product/sto ... gKyRvD_BwE)
Det kanske är snyggare än "vanliga" åtminstone? Kan du ju ha shorts, kjol eller klänning utan att det sticker ut!
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 09 maj 2018, 11:48

Jag har beställt sånna där gravidstödstrumpbyxor nu. Hoppas de är sköna :-)
Ja vi har redan namngett vår bebis det blir en Victor.

Hur känner ni inför att vara höggravida i sommar. Puh jag är redan helt slut på kvällarna!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Jepo » 09 maj 2018, 20:33

Du får recensera hur de är, jag har inga åderbråck ännu men går ju gärna i stödstrumpor nu när man är gravid för att förhindra...

Vad fint namn! Och det är ju helt klart fördelen med att veta "vad" det är, det tog lite tid förra gången att sluta kalla sonen för smeknamnet :lol: Gissar att det blir samma visa den här gången.

Jag tror det kommer bli skitjobbigt... Jag har lite svårt för värme även som icke-gravid och de här dagarna med sommarvärme har det varit jobbigt på nätterna. Trots att jag sover näck och utan täcke :roll: Jag tror jag ska övertala maken att införskaffa en fläkt för mig 8)

Nu har Semlan verkligen börjat kännas av i alla fall! Har känt rörelser/sprittningar i några veckor men nu börjar det verkligen vara buffar. Så himla mysigt! Längtar tills det är på utsidan också så maken kan få känna också.
Jepo
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper
Annons: