Höst/vinterbebisar 2018

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Re: Höst/vinterbebisar 2018

Inläggav Jepo » 31 aug 2018, 11:51

Tintin88: Jag förstår helt din besvikelse, det är jättejobbigt när man tänkt sig det på ett annat vis. Och håller tummarna för att vändningsförsöket går vägen! Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av det...

Infinite: Åh då drar det ju verkligen ihop sig, och har båda andra kommit så pass tidigt så behöver du förhoppningsvis inte vänta alltför länge! Förstår att det är tungt med alla besvär... Känns det annars som det börjar vara på G?
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 31 aug 2018, 15:54

Jepo: Nej jag har absolut inga känningar alls på att det skulle vara på g. Nu letar man verkligen symptom på att det skulle vara på g. Hur känns det för dig?
Mamma till 3 barn. Son född 2011, dotter född 2013 och son född 2018.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Trebarnsmamma

Inläggav tintin88 » 01 sep 2018, 10:40

Det är skönt att min BM o jag har fått så bra kontakt. Hade ingen med mig i torsdags (tur att barnen hade skola o dagis!) så hon var ett jättebra stöd verkligen!
Igår va fortfarande lite bergodalbana men nu känner jag mig lite lugnare med tanken på vändningsförsök. Försöker tänka på en sak i taget :) i torsdags va ja mest orolig över vad som skulle hända om de satte igång innan tisdag. Sen insåg jag att det är ju inte så troligt då jag gått över 10 dagar med båda innan! ;)

Infinite:spännande att de kan hända vilken dag som helst nu! Hur pratar de stora barnen om att lillasyskonet snart kommer? Verkar de "förstå"?
Bild
Bild
tintin88
Stammis

Inläggav ewwe » 01 sep 2018, 15:00

lillamee skrev:Hej!
Hur går det för er? Kan tänka mig att det har varit en tuff sommar för höggravida.
Själv är jag beräknad i januari så är nästan halvvägs. Men inte så många andra vinterbebisar här än vad jag har sett?
Gläds jättemycket med dig infinite som jag vet har fått kämpa länge! Kul att se dig i en gravidtråd :)

Lycka till alla!

Vad roligt lillamee! Grattis! :)Du å jag var i samma sommartråd innan. Vi är beräknade i mitten på december :)
ewwe
Stammis

Inläggav Infinite » 03 sep 2018, 21:04

Tintin88: Vad skönt att det lugnat sig lite. Hur ser du inför vändningsförsöket?
Mina barn längtar efter sin lillebror, de undrar hur han kommer ut, om han kommer äta bröstmjölk eller ersättning, vart han ska sova mm. Många frågor. Men båda är fast beslutna att inte byta blöjor hehe.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav fruhultberg » 04 sep 2018, 20:26

Hej, här har ni en till med bf i december. Är i vecka 24 nu så det är en bit kvar.
Har två barn hemma, en på 4 år och en på 5 år.
Här har jag besvär av fogar, sammandragningar och vissa dagar halsbränna. Men det rullar på ganska bra ändå. Har ett tungt arbete så just nu väntar jag på besked om havandeskapspenning. Vore fantastiskt om jag kunde få gå hem i början av november.
Jag var hos naprapat idag om foglossningen så jag hoppas att det kan hjälpa, men hon verkade väldigt kunnig.
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Status: Mamma till två små, men en bor i himlen

Inläggav lillamee » 04 sep 2018, 20:59

V 21 här, foglossning annars inget värre än. Inte lika mycket halsbränna som förra gången, då började det redan v 13.
Men moderkakan sitter i framvägg denna gång så det kanske inte blir samma tryck mot magsäcken?
Har också haft två gallstensanfall, men det har inte hänt igen så jag känner mig lugn.
Snart har vi två-årskalas här, det är full rulle hela dagarna!

Ewwe grattis till dig också!

Tintin: lycka till, hoppas vändningsförsöken går bra!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav tintin88 » 05 sep 2018, 21:29

Till min STORA lättnad gick vändningen jättebra! Bricanylinjektionen va inte rolig, hjärtklappning medan ja va tvungen o ligga platt på rygg, ingen dröm! Tur att det gick ur på några minuter! Läkaren va jätteduktig och hade även en BM-student med. Jag uppskattar verkligen studenter, har haft en med på alla skift-byten vid de tidigare förlossningarna och det är något jag faktiskt rekommenderar om ni får frågan om han/hon får vara med.

Gjorde UL först på morgonen för o mäta storlek på bebisen o fostervattenmängd samt kolla flödet i navelsträngen. Allt såg bra ut men bebisen va något liten, "bara" 2.3 kg. Glömde av att fråga hur stor den bör vara såhär dags men enligt appen i telefonen så ska den väga 2.8-3 kg i slutet av veckan. Ska göra TUL om två veckor igen. Men båda grabbarna innan va något mindre även de så är inte orolig. Gick över 10 dagar med båda o äldsta vägde 3.5 o lillebror 3.9 när han föddes.

Har börjat må illa den senaste veckan. De bara kommer apropå inget, måste dricka KALLT vatten för att det ska kännas bättre. Det är något nytt, hade illamående i början av denna graviditet men ingenting med de båda innan, varken början eller mot slutet.

Nu ska vi till BM igen på fredag bara för o kolla läget igen, håller tummarna för att den inte har snurrat tillbaka! Än så länge tycker jag mig känna rumpan upptill (känner igen huvudet vid det här laget!) :D
Bild
Bild
tintin88
Stammis

Inläggav lillamee » 05 sep 2018, 21:47

Så skönt att det gick bra!

Själv börjar jag känna av fler och fler små sparkar, det är mysigt än så länge ;)
Inte lika skönt när den sparkar mot urinblåsan haha
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Infinite » 05 sep 2018, 22:33

Tintin88: Superskönt att det gick bra! Nu har vi ett lyckat vändningsförsök att berätta om för andra oroliga föräldrar om någon skulle fråga <3 Härligt!

Lillamee: Nä sparkar mot urinblåsan är inte de härligaste. Då tar jag heller lite sparkar mot revbenen hihi. De där akutkissnödiga är ju så jobbigt om man är ute :-)
Mamma till 3 barn. Son född 2011, dotter född 2013 och son född 2018.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper