hosta + ont

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: hosta + ont

Inläggav mamelie » 26 maj 2010, 20:38

Ja jag får börja lite på dig Danem - 4 % bara, det var inte dåligt. Får hoppas jag är en utav dom 4% .. i slutet av graviditeten så kommer jag sääkert vilja bli av med magen, de vet väl du som gick övertid :P men just nu känns de bara mysigt att känna sparkar & se magen växa :)

Helenaeg vad tråkigt o bli flyttad tillbaka. men nu är det inte alls långt kvar för dig! 9 veckor! är det eran första bebis?
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Inläggav helenaeg » 26 maj 2010, 20:45

ja det är våran första.. Har inte sååå lång tid på mig för att skaffa fler men en till ska vi nog hinna med sen innan det är försent =)
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav helenaeg » 26 maj 2010, 20:50

Dimmasimma: Det låter lite tidigt men konstigare saker har väl hänt här i världen. Men det kan ju lika väl vara livmodern som växer som gör att det gör ont i ryggen. Alla organ börjar ju flytta på sig för att göra plats och muskler och annat ska töjas ut och justeras så det är inte konstigt att det gör ont. Det kan ju vara så att ryggen påverkas indirekt också av att allt börjar hända i din kropp och att den blir belastad på ett annat sätt. Finns mycket olika möjliga förklaringar men jag tycker inte du ska vara orolig.
Du har inte sovit dåligt och konstigt pga all oro du haft och att det kan ha gjort att du fått lite problem? Jag hade jätteont i ryggen i några veckor pga att jag låg konstigt.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav 08nin » 26 maj 2010, 21:14

Jag fick som sagt ont i ryggslutet i början av graviditeten, Dimmasimma. Jag misstänkte aldrig fogarna utan mer att det kan varit gammal värk som kom tillbaka när allt började luckras upp av graviditeten.

Det kändes som mensvärken i svanken som går ner mot rumpan. Högst otrevligt. Sen över en månad tillbaka så har jag mest haft ont i vänster höft.

Läkaren som undersökte mig var aldrig orolig. Min oro minskade då en kollega berättade att hon hade ont i ryggen innan hon ens visste att hon var gravid. Så det kan komma hur tidigt som helst. Sen kan det likaväl försvinna. Nu har jag bara ont i höften och inget i ryggen. Men jobbigt kan det vara.
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav mamelie » 26 maj 2010, 21:49

helenaeg vågar man fråga hur gammal du är?
vad spännande, åå vill också ha min knoddis snart. men ska passa på att njuta nu när illamåendet verkar ha gett sig (för ett tag iaf :lol:)

Dimmasimma som min bm sa till mig, så var det INTE normalt att ha ont i vecka 14, men som sagt - hon verkar lite puckad :oops:
tycker nog du ska lyssna på folk som är långt gångna/har varit gravida förut.. dom har nog mer rätt än mig gamla tant till barnmorska, hihi.

idag har jag iallafall köpt hostmedicin på apoteket och hoppas att min dumma hosta ger sig, kan inte sova på nätterna för att jag hostar så mycket :-(
min stackars sambo håller också på att bli sjuk. inte kul det här! har nog inte varit sådär sjuk på länge, tror det är bebis som ger mig allting så inte h*n ska få nått, men det gör inget! :]
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav helenaeg » 26 maj 2010, 22:07

Mamelie: är 37, 38 i höst. Har tydligen pco så jag har inte äl varje månad så det kan ta lite tid att bli gravid om jag inte får hormoner (pergotime) som hjälp. Men när jag fick det i höstas blev jag gravid på ett försök :). Är du illamaende fortfarande, stackare. Det kan ju komma såhär i slutet också så jag håller tummarna för att jag slipper. Ja det är jättespännande men v kryper fram nu :).
Får man ta hostmedicin när man är gravid?
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav mamelie » 26 maj 2010, 22:38

helenaeg äsch 38 är väl ingen ålder. man är ung så länge man gör sig ung! eller hur :)
illamåendet har jag varit utan i 5 dagar nu, riktigt skönt.. hoppas att de håller sig borta läääänge länge!
ja, jag fick en hostmedicin som inte var på recept -Nipaxon tror jag den hette & det var ofarligt när man var gravid. men den verkar inte vilja hjälpa mig.

har kommit på en rolig grej, jag lägger mig i "födställning" när jag hostar så gör det inte alls ont som de gör om jag ligger eller står vanligt :D
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav Danem » 27 maj 2010, 14:02

Jag kan ju säga att jag tyckte inte det var så farligt att gå över, jag var inställd på det.
Det jobbigaste var när vi var inskrivna på BB och hörde nyfödda medans våran låg i magen :lol: Annars var det lugnt, jag älskade att vara gravid och mysa med rörelserna! Har saknat det ända sen han kom ut :)
Även fast det är miljoner gånger bättre att ha honom på utsidan såklart men det är häftigt att vara gravid :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav mamelie » 27 maj 2010, 16:13

Danem aw, stackare. men de blir tungt med magen antar jag! vi bor högst upp (!!!!) våning 4, idag när jag skulle gå upp kände jag faktiskt att magen var lite ivägen, haha.. knäna slog i. nu händer det grejer!

men dock händer inte mycket med hostan, den är där den vill vara.. tydligen. otur!

hoppas ni mår bra iallafall. Danem o ni andra som skiver här, har ni facebook?! om ni vill får ni lägga till mig: Emelie Lindblom (har en katt som visningsbild) men ni får gärna presentera er, för jag har inget minne! haha
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav helenaeg » 27 maj 2010, 20:03

Mamelie: Nä den hostmedicinen är inte så bra men bra att du hittat en ställning du kan ligga i när du hostar :)

Jo, jag har facebook... ska testa söka upp dig nu..
BildBild
helenaeg
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: