Hur berättade ni för era pojkvänner??

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Hur berättade ni för era pojkvänner??

Inläggav Jenniee » 28 apr 2014, 20:44

Hej!

Jag är helt ny på denna sida.
Vet inte riktigt om jag är gravid. Hade BIM den 25/3 och tycks mig se svagt synbara sträck när jag har testat (har testat tre gånger och ser samma svaga sträck på samtliga). Men vet inte om jag inbillar mig, ska testa igen i morgon... :?

Nåväl, leker lite med tanken hur jag ska berätta till min pojkvän om det blir ett lyckligt besked.

Hur berättade ni?? :)
Jenniee
Nykomling

Re: Hur berättade ni för era pojkvänner??

Inläggav Jenny91 » 28 apr 2014, 21:05

Jag var själv hemma en fredagskväll när jag testade mig. Min sambo jobba natt så han kom inte hem förän 7.30 på morgonen. Jag ville inte ringa eller ta det på sms så jag väntade tills han kom hem. Sov dåligt såklart och när han väl kom hem kunde jag knappt hålla mig, men väntade tills han hade borstat tänderna o kom till sängen i varje fall.
Jag tände lampan och sen sa jag: vet du?
han: du är gravid?
jag: jaa! (så kom mina tårar haha)
han sken upp och blev jätteglad, han hade misstänkt det på mig redan och sedan låg vi och pratade hur länge som helst (trots att vi var så sjukt trötta), var bland de finaste ögonblicken i mitt liv! :D
Så det spelar nog inte så stor roll hur du berättar, när du väl gör det kommer de vara speciellt :)
Bild

Bild
Jenny91
Alltid online

BF: 200814

Inläggav Jenniee » 28 apr 2014, 21:12

Vad mysigt! :)

Jag börjar jobba tidigare än honom så jag funderar att sätta testet på köksbordet med en lapp som det står Godmorgon =) på.
Men jag hade ju gärna velat se hans min. Så kanske väcker honom och visar det till honom... Jag vet inte riktigt, får se först om det blir ett starkare plus...
Jenniee
Nykomling

Inläggav Mirjam91 » 04 maj 2014, 13:08

Jag har inte plussat än men när jag väl gör det väntar en röd body med texten "pappas älskling" och testet med plus. Får se hur lång tid det tar att förstå när han öppnar paketet :)
1 år av försök. 3 missfall. Nu är det äntligen vår tur!

Beräknad födsel: 10 oktober 2015
Mirjam91
Stammis

BF: 151010

Inläggav Lunkan94 » 09 maj 2014, 21:08

Jenniee skrev:Vad mysigt! :)

Jag börjar jobba tidigare än honom så jag funderar att sätta testet på köksbordet med en lapp som det står Godmorgon =) på.
Men jag hade ju gärna velat se hans min. Så kanske väcker honom och visar det till honom... Jag vet inte riktigt, får se först om det blir ett starkare plus...

Helt klockrent ju!! Snor den till nästa gång haha, vad underbart att få en sån trevlig överraskning på morgonen :)
Bild
Bild
Lunkan94
Stammis

BF: 041113
Status: Vi längtar efter dig <3

Inläggav amorina » 11 maj 2014, 09:48

En tjejkompis till mig la in en kanelbulle i ugnen, tog bild och skickade till sin sambo med texten "hej! Jag är en bulle i ugnen!" Tyckte det va så himla kul :)
amorina
Nykomling

Inläggav Mysmonstret » 11 maj 2014, 11:51

Jag tog ett digitalt gravtest på morgonen. Sen gick jag in och väckte min sambo (jag går upp 1½ timme tidigare inför jobbet) och sträckte fram testet framför ögonen på han. Tänkte det skulle vara en trevlig orsak att bli väckt på :)
Fast han var så sömngroggy så han såg inte vad jag höll framför honom, så jag fick berätta istället för att han själv skulle se :P
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav Princess6 » 13 maj 2014, 09:25

Gå in på youtube och kolla på hur man kan berätta för sin pojkvän eller till sina närmaste. Finns många olika sätt =) Sök på engelska =)
Ett som jag tyckte var fräckt var ett par där mannen skulle kolla i kylskåpet efter sin energidryck och hans tjej sa att den står ju där inne. Han va så stressad för han skulle väl till träningen tydligen. Men hon hade lagt sitt gravtest i en nappflaska och han började flytta ut allt för han hittade inte sin dryck, eftersom den inte fanns där ifrån början =) Så han bara plockar ut och märker inget =) Sen när han märker den så ser det jättekul ut och han blir såklart överraskad =) Sånt ska man ju bara filma. Kul att ha =)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Princess6
Stammis

Inläggav mamawannabe » 29 maj 2014, 16:08

Vad hände då Jenniee?

Min man har sagt tidigare att han vill att vi testar tillsammans (alltså väntar och tittar på resultatet tillsammans :D ). Jag förstår honom så det blir så vi gör. Men hur vi skulle berätta för blivande mormor och farmor blir nog på något skojigt vis.

Det där youtube klippet lät kul! Ska googla på sånt nu haha.
Bild
mamawannabe
Alltid online

Återgå till Vill bli med barn