Hur berättar jag för familjen?

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Hur berättar jag för familjen?

Inläggav louiseryhr » 19 maj 2014, 20:57

Hejsan! Nykomling här och känns som att jag vill skriva av mig lite.
Jag heter Louise och är gravid vecka 10+3. Har fjärilar i magen och är så lycklig och exalterad. Vi har jobbat på det och det hände ganska fort. Min lille krabat är allt jag tänker på numera. Det enda som lurar just nu är hur man berättar för ens föräldrar att man väntar barn? Är lite som skraj för deras reaktion. Några tips? :)
louiseryhr
Nykomling

BF: 141211

Re: Hur berättar jag för familjen?

Inläggav Mysmonstret » 24 maj 2014, 18:04

Just go for it! :) Det finns inga bra eller dåliga sätt, för berätta ska man ändå göra. Vissa vill ju skojja till det genom att t.ex. köpa en "Världens bästa morfar" T-shirt och ge bort i present. Andra ringer på telefon, och andra gör kanske som jag- samlar hela familjen och berättar för alla.

Hur gammal är du? Varför är du orolig för deras reaktion? Tror du inte de blir glada över att få ett barnbarn?

Alla i min familj blev glada, förutom min pappas fru. Men hon är inte normalt funtad och jag blev inte förvånad. En del vänner drog sig bort från mig, men då fick jag å andra sidan reda på att de vännerna inte var nått att ha. Finns egentligen inget att förlora :)

Lycka till!
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Återgå till Nykomling
Annons: