Hur får ni bebistillvekningen spontan?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Hur får ni bebistillvekningen spontan?

Inläggav MammaMiaaa » 06 maj 2010, 16:23

Hej!, är ny här och längtar efter barn nr2, funderar på hur ni andra får *hurm* själva bebistillverkningen naturlig :oops: ...alltså, jag känner sådan hets runt ÄL med att räkna dagar, tester osv. Ingen spontanitet här inte!, utan noga planering. Har ni mest mys dagarna runt ÄL? Det sägs ju att sex varannan dag är det bästa, att man då troligt inte missar ÄL.. men med en liten knodd på 16 månader och trötta efter jobb blir det liksom inte naturligt och spontant... :roll:
Tankar/funderingar?
MammaMiaaa
Stammis

BF: 110414
Status: Nygravid :)

Re: Hur får ni bebistillvekningen spontan?

Inläggav naellie » 06 maj 2010, 16:33

Hehe..har just passerat min första äl, trodde inte jag skulle bry mig men oj så jag bedrog mig själv...för stackars karlns skull sade jag inget- men inuti var jag helt fanatisk och tvärt orolig för att han just deee viktiga dagarna inte skulle komma...att han skulle vara för trött eller stressad eller inte vilja eller tänka på jobb eller vad som helst...så det där att tänka bort vilka dagar det är visade sig skvatt omöjligt från start. och det kanske är bra nånstans, annars kanske man missar äl månad efter månad för att man just inte har nån koll alls... åas verkar jag inte behöva oroa mig, för karln min har påvisat ett tiodubblat sexintresse sen vi bestämde oss för att försöka få en liten knodd :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav MammaMiaaa » 06 maj 2010, 16:39

Hehe, jag känner så väl igen mig... :lol: jag tänkte att jag skulle ta det coollugnt, "det blir när det bli liksom"... men inte! stenkoll på äggviteflytningar, kalender och ägglossningstest, vadå hysterisk?! :wink:
och som du skrev, en dag när jag trodde ÄL var på G var inte mannen det, alls! sjuk och trött... shit tänkte jag, inte NU! Haha, skönt att inte vara ensam... tack för svar!
MammaMiaaa
Stammis

Inläggav naellie » 06 maj 2010, 17:02

...och så får vi inte sätta press på karlarna heller om jag förstått min karl rätt för då tappar han lusten- och vi är ju liksom beroende av det han kan prestera...men när han drabbas av astma och andnöd och hjärklappning och måste avbryta det hela kan jag ju inte låta bli att småsvära för mig själv över gnälliga allergiker ;)
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav Dimmasimma » 06 maj 2010, 19:18

Haha, detta var en fruktansvärt rooolig tråd!!! Precis såhär känner jag också...puuuh, vad skönt att höra att de inte bara är Jag som är smått galen..=)
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Inläggav hottitotta » 06 maj 2010, 19:33

Hahaha... jag känner igen mig som sjutton. Trodde absolut itne att jag skulle räkna ÄL dagar å liknande, gjorde inte de me dottern. Men Tji fick jag. Här har jag gått hela veckan å velat få till de men sambon har varit " för trött " *suck* Men i söndas mös vi iaf å jag hade ÄL i tisdags så förhoppningsvis så räckte de me de...
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
hottitotta
Alltid online

Inläggav helenaeg » 06 maj 2010, 20:27

Jag känner igen mig också.. det BLIR inte spontant och naturligt det är nog bara att inse.. Vi fick dessutom tillslut (efter många månaders helt oromantiska försök där min pojkvän fick prestationsångest ohc jag ångest för att han inte kunde prestera) hormonbehandling för att stimulera ägglossningen. Var på kontroll på måndagen för att se hur hormonbehandlingen gick och då fick vi beskedet "ägglossningen sker på onsdag, ni får åka hem och ha sex idag och imorgon".. öhhh ni kan ju tänka er hur bra det gick.. hem, trötta och inte ett dugg sugna på sex och sen var det som om vi var två maskiner som bara skulle tillverka en bebis.. Vi lyckades dock tillslut få till sex en gång på mån och en på tis men sen tror jag inte vi hade lust till sex på hur länge som helst efter det "robot-sexet". Jag blev dock gravid så det var ju såklart värt det.. men om den ena verkligen längtar efter bebis så tror jag det är svårt att få till det spontana romantiska kring ägglossning faktiskt, det är nog bara att acceptera det. Jag kan också säga att det här med att killarna får prestationsångest stämmer. Det är många killar som inte lyckas komma när de har den pressen på sig och det är ju faktiskt inte så konstigt.. vem kan komma på komando?

Så ser min historia ut kring det här med barntillverkning =)
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Ellas pappa » 06 maj 2010, 20:30

Jag skrev i en liknande tråd nyligen och hoppas kunna komma med lite input ur den manliga synvinkeln :)

Som naelli säger så stämmer det faktiskt lite. Det kanske inte handlar helt om press utan mer om att "myset" blir en produktion och inte spontant, då försvinner lite av den naturliga driften som för det mesta är ganska stark och inte så svårflörtad. Ifall att båda har samma målsättning om att bli med barn så är mitt tips! Håll koll på ÄL men låt detta förbli din hemlighet.

Kanske kan du under dessa dagar vara lite extra flörtig och sugen vilket troligen bara blir uppskattat. Sen är det väl ganska trevligt att mysa ofta för att minimera risken för att missa nån dag.

Det är ju lättare att vara rolig spontant än på beställning och det är ju för att man är avslappnad och inte har förväntningar på sig att vara rolig. Samma förväntning gällande sex kan säkert få samma konsekvenser!

Har man barn i samma rum! Byt rum... Badrummet fungerar lika bra.
Med bra sovrutiner får man lite tid över för sig själva! Tv-soffan kanske?
Trötta efter jobbet! Bygg upp lite skön stämning via sms under dagen. Utlova en massage till kvällen! Massera varandra med lite mysiga oljor. De flesta med barn har lite natusan baby oil hemma. Ha lite sexiga underkläder båda två och försök i den mån det går att uppvakta varandra som i början av relationen. Överaska din partner på morgnen!

Kör på och lycka till! :)
Pappa till två underbara tjejer!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online

Inläggav MammaMiaaa » 10 maj 2010, 08:38

Tack för alla underbara svar :)
Känns skönt att inte vara ensam om att vara lite smått hysterisk...
Den gången när jag (dessutom vid fukostbordet) förklarade för mannen där hemma hur en flytning såg ut när man hade ägglossning, kände jag att jag gick liiiiiiiite över gränsen :lol:
Ska försöka följa ellaspappas råd hädanefter -att hålla koll, men hålla det lite mer hemligt.... :D
MammaMiaaa
Stammis

Inläggav naellie » 10 maj 2010, 09:26

Hahaha! Ähh, kör på bara ;)
Min karl tror fortfarande att jag är gravid varenda dag, jag har inte lyckats få honom att förstå det där med ägglossning överhuvudtaget tror jag *-)
Bild
naellie
Alltid online

Nästa

Återgå till Bli gravid