Annons:

Hur fick ni kejsarsnitt beviljat?

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

Hur fick ni kejsarsnitt beviljat?

Inläggav Malin1977 » 24 apr 2009, 11:17

Detta har säkert frågats förr, men jag orkar inte leta bland gamla trådar..

Hur gick det till när ni som ville fick ett planerat snitt beviljat? Ja utan medicinsk orsak då förstås. Vilka argument hade ni? Finns det någon som fått det utan att behöva skrika och gråta och gå på hundra samtal??

Nu är jag inte alls säkert på att jag vill ha ett snitt över huvud taget. Jag är mycket medveten om vad det innebär och så. Men jag undrar ändå!
Malin1977
Stammis

Re: Hur fick ni kejsarsnitt beviljat?

Inläggav Lillyrose » 24 apr 2009, 11:56

Hej.
Jag gjorde ett planerat snitt -97.
Jag sa till min barnmorska som det var, att jag var livrädd för att föda normalt och att jag inte på några villkor kunde tänka mig en normal förlossning.
Fick prata med överläkaren på det sjukhus jag skulle föda, då vi inte har nått bb i vår kommun. Han informerade om riskerna med ett snitt och jag sa att det finns ju risker med en normal förlossning med.
Jag fick mitt snitt iallafall.

När barn nr 2 kom, tänkte jag att nog f*n ska jag klara av klara av en vanlig förlossning, och det gjorde jag :D
Det gick jättebra.
I efterhand, så ångrar jag mitt snitt. Nu när jag provat bägge så är vanlig förlossning klart bättre och man slipper komplikationer som sammanväxningar som jag får känna av nu i min tredje graviditet.
Jag har lidit av mitt snitt, utseendemässigt.
Men det kanske inte alla gör. Kan ju bara tala för mig själv.
Jag är glad att jag fick det då, men hade jag fått göra om det, så hade jag valt normal förlossning.
Hoppas du får ut något av mitt svar.
Lycka till!!
Kram Tessa
Bild
Användarvisningsbild
Lillyrose
Nykomling

BF: 091031
Bor: Karlshamn

Inläggav minnea » 27 apr 2009, 13:17

Jag har haft vaginala förlossningar, och kan inte tänka mig en till sådan.
Jag ska på samtal på onsdag om detta. Jag är rädd att jag inte ska nå fram och att de ska övertala mig till en vanlig förlossning. Min sambo är med som tur är, han vet hur jag lider av att inte fått klara besked ännu. Jag kommer ta upp att jag inte vill gå i gruppterapi, jag har social fobi. Jag kommer att säga att om jag inte får det beviljat här, tar jag det till ett annat sjukhus. De vill inte att man väljer utanför sitt eget län(vilket man har rätt till) eftersom det egna länet måste bekosta allt till ett annat län och det är inte bra för ekonomin. Jag kommer att informera om att jag har kontakt med andra sjukhus, psykologer osv. som kan garantera ett snitt. och framför allt belysa hur otroligt fasansfullt jag tycker det är. Jag vet precis vad det är jag vill slippa nu, jag har övervägt allt från att aldrig mer skaffa barn till abort om jag skulle bli gravid. Nu har jag en del medicinska skäl också, men ta upp att du föder på annan ort om det inte beviljas på din egen. Ett ganska effektivt argument, har jag upptäckt;)

Lycka till med vad du än väljer, och tänk på att allt är ju individuellt. vanlig förlossning har MÅNGA fördelar, men det passar inte just mig. Många kan kan dock intyga hur bra en vanlig är också.
minnea
Stammis

Inläggav kattlou » 18 feb 2014, 21:18

Hej!

Jag har startat en mammablogg där jag bl.a skriver om min kamp mot att få bli snittad. Jag är just nu mitt i processen men ska få ett besked nu under mars månad.
Jag vill dela med mig av det jag går igenom för andra som är i samma situation som mig, det är trots allt fortfarande rätt tabu att prata om kejsarsnitt och det är synd.

Min blogg är: arodebjer.blogg.se
Under kategorin KEJSARSNITT finns alla mina inlägg om just KS.
kattlou
Nykomling

Återgå till Kejsarsnitt
Annons: