hur funkar ägglossningstest?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

hur funkar ägglossningstest?

Inläggav linas » 04 sep 2008, 00:00

Hur fungerar egentligen ägglossningstest? Har köpt stickor från testlagret. Det visar idag ett svagt streck (eller visar ju kontrollstrecket oxå såklart).. Betyder det att ägglossningen är på gång om några dagar eller? För om den inte alls är på gång så borde väl inte strecket synas alls?

Blir det alltså ett svagt streck några dagar före ägglossning, som sen blir starkare och starkare ända fram till ägglossningsdagen? Hur ska man veta när det är optimalt att ha sex, det bästa ska ju vara dagarna/dagen före ägglossning, men hur vet jag när det är??

Vilket invecklat inlägg det blev, hoppas att någon förstår vad jag menar...

Kramar
linas
Nykomling

Re: hur funkar ägglossningstest?

Inläggav MariaMaria » 04 sep 2008, 00:50

Hej linas!

Läs om hur ÄLT fungerar här: http://www.minbebis.com/agglossningstest.html

Lycka till!

MM
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
MariaMaria
Stammis

Inläggav HelloKitty » 04 sep 2008, 09:06

ja de stegrar o blir starkare o då är själva äl. mest fertil är du två dagar innan äl fram till äl. lycka till :P
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav linas » 04 sep 2008, 10:11

Nån som använt testlagrets stickor? Betyder alltså det här svaga strecket att ägglossning är på gång om några dagar?
linas
Nykomling

Inläggav linas » 04 sep 2008, 12:03

??????
linas
Nykomling

Inläggav Pyret82 » 04 sep 2008, 12:15

Jag använder testlagrets stickor och jag får nästan alltid ett svagt streck (även direkt efter mens). Sen vid äl blir det lite starkare de två dagarna innan och sen på äl så är det lika starkt som kontrollstrecket. Så om du testar idag och det är starkare än igår (och då halvstarkt alltså inte svagt längre) så skulle jag börja mysa för säkerhetsskull.
Pyret82
Alltid online

Inläggav oliven » 04 sep 2008, 22:43

Hej...verkar som vi kanske är i fas med varandra =)
Testar oxå med testlagrets stickor och har bara fått en antydan till svagt streck dock lika brett som kontrollstrecket. Men idag var det mer framträdande, dock inte lika starkt ännu, Har desutom fått (förlåt) trådiga flytningar som ökat så vi mös lite idag bara för att det var mysigt. Det skall bli spännande att göra testet i morgon. det kanske närmar sig???

Vi kanske kan följas åt??

lycka till
oliven
Nykomling

Inläggav linas » 06 sep 2008, 09:52

Nej, mina streck på teststickorna blir inge starkare alls.. så det är nog ingen ägglossning på gång än på ett tag.. får helt enkelt fortsätta kolla..

Oliven: Hoppas det går bra för dig och att du får ett fint plus om några veckor!!!
linas
Nykomling

Inläggav Emeliie_ » 06 sep 2008, 10:41

linas skrev:Nej, mina streck på teststickorna blir inge starkare alls.. så det är nog ingen ägglossning på gång än på ett tag.. får helt enkelt fortsätta kolla..

Oliven: Hoppas det går bra för dig och att du får ett fint plus om några veckor!!!

Det blir lite lättare om du räknar ut när du ska ha ÄL,
så slipper du testa dig varje dag och slösa på stickorna :]
Användarvisningsbild
Emeliie_
Stammis

Inläggav linas » 06 sep 2008, 13:11

Jooo, det är bara det att jag inte har en aning om när den ska komma.. Gjorde en abort (p g a missbildningar på fostret) för två veckor sen, och vet ej när kroppen kommer igång som den ska igen.
linas
Nykomling

Nästa

Återgå till Bli gravid
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=preconception&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()