Hur går man vidare? :-(

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Hur går man vidare? :-(

Inläggav almestrand87 » 25 feb 2015, 19:52

Hej.
Jag har precis genomgått ett missfall (ma) och förstår inte hur jag ska kunna gå vidare och hitta livsglädjen igen? :-(
I fredags började jag blöda och fick molande värk. I måndags (12+2) konstaterades det på kk att fostret hade dött i v 8+4. Så, i nästan 4 v gick jag runt med ett dött foster utan att kroppen förstod det...
Igår tog jag mediciner för att hjälpa kroppen att genomföra missfallet. Fruktansvärd dag, i över 8 timmar forsade det blod och klumpar och jag svimmade 3 ggr. Tidigt imorse kom sista jätteklumpen ut. Idag har jag varit matt och yr, och sorgen börjar komma över mig :-(
HUR går man vidare? Jag har 3 barn sen tidigare, så jag "vet" ju vad jag har förlorat...
almestrand87
Nykomling

Re: Hur går man vidare? :-(

Inläggav paradajz » 17 apr 2015, 01:17

Hej!
Jag beklagar verkligen, just MA är så himla lurigt, kroppen tror fortfarande den är gravid och man känner sig gravid och allt och så kommer det som ett totalt chockbesked. Det tar tid att komma vidare, det är inget man någonsin glömmer och nästa graviditet är man jätteorolig att det ska bli samma sak.

Jag tror att du behöver få förståelse och stöd och sörja för att kunna gå vidare. Skriv av dig om du kan, kanske i dagbok eller liknande, läs om andras liknande upplevelser, gråt och sörj. Det tar ju ett tag innan kroppen hittar tillbaka och man "blir sig själv" igen också, men då brukar det kännas lite lättare igen. Och framför allt, ge inte upp. Kram!
MA v 13 (9+3) Mars 2012
MF v 7 (6+5) Oktober 2012
MF v 6 (5+1) Januari 2013
Missfallsutredning gjord i januari 2013 u a

Äntligen! Emma föddes den 3:e februari 2014 ♥
paradajz
Alltid online

Återgå till Missfall
Annons: