Hur gör ni????

Diskutera barns sömn och matvanor med andra föräldrar.

Hur gör ni????

Inläggav Em87 » 10 maj 2010, 20:11

Hur gör ni på nätterna när eran sambo jobbar?Tänkte på de här med blöjbyten o matning o rapning på nätterna??? Och hur gör ni när båda r lediga?
Jag har tagit hand om sånt under hela tiden...min sambo har bytit nån blöja under natten bara men oftast e de bara jag!Men de är eftersom han pluggar o nu ska han börja jobba lite extra. Kan tilllägga att våran son e 6 veckor!
Em87
Alltid online

Re: Hur gör ni????

Inläggav HelloKitty » 10 maj 2010, 20:16

här e de jag som gör de varje natt och så har det alltid varit. däremot får han ta han om han vaknar tidigt så får ja sova lite då. vi har gjort så för de går helt enkelt lättare för mig att lägga han nu vaknar han inte på natten längre mer än för o få nappen inputtad möjligtvis.
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Hansisen » 10 maj 2010, 20:39

vi hjälps åt. till en början så tänkte jag att jag skulle ta nätterna själv eftersom min sambo jobbar..men sen har jag ju insett att det är ett heltidsjobb utan pauser att ta hand om en bebis. min sambo håller självklart med så vi delar på nätterna.nu ammar inte jag längre utan vår dotter få flaska. så förut klev ju jag upp själv om det var matning men om det var blöjbyte eller stoppa in nappen så tog min sambo det. därimot är det oftast jag som tar dem tidiga mornarna. vår dotter vaknar kl.6. men minst en gång i veckan får jag sova vidare och han tar henne :)
Hansisen
Stammis

Inläggav barumdem » 10 maj 2010, 22:51

Här e det jag som går upp på natten å matar å byter. våran son är oxå 6 veckor nu. men jag har haft turen att jag lägger han vid 22 på kvällen sen går upp vid 3 å matar han...sen brukar han väcka mej igen runt 7-8 tiden så de e ganska lungt......fast det vore ju skönt om man skulle få en natt utan avbruten sömn.....
barumdem
Alltid online

Inläggav Strumpan » 11 maj 2010, 09:27

Jag tar så mycket jag orkar.
Josefine är nämligen väldigt, väldigt pigg på nätterna och dessutom har hon varit ordentligt förkyld och hostar fortfarande jättemycket.
Vissa nätter har hon inte sovit alls! Såna nätter måste jag ju såklart ta hjälp av maken men när hon sover lite bättre så tar jag henne själv.

Men så har vi ju en till liten prutta också och maken går upp med henne varje morgon så att jag får sova när lillasyster äntligen bestämt sig för att sussa lite :) .
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav maria_73 » 13 maj 2010, 23:33

Min sambo har också alltid jobbat natt och kommer hem ca sju på morgonen. Så här hemma är det jag som har tagit hand om nätterna.
De nätter han har varit ledig har han tagit för det passar ju precis in på hans dygnsrytmen, så då har jag passat på att vila.
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Inläggav hossain_mojumder » 20 okt 2010, 10:48

:D
hossain_mojumder
Nykomling

BF: 150211
Bor: uddevalla

Återgå till Barns sömn & Matvanor