Hur jobbigt är det att vara gravid?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Hur jobbigt är det att vara gravid?

Inläggav Ida i Hult » 15 sep 2012, 09:51

När det äller min graviditet så var den inte särskilt kul i början men det gick att stå ut. Eftersom man inte vet riktigt vad som är normalt att känna i smärtväg så blir det lätt mycket oro över om det är normalt. Jag mådde illa konstant men var inte tvungen att kräkas mer än ett par gånger. Jag studerade på heltid men i skola under tiden och det gick bra. Visst att man är trött men när man pluggar på distans så går det ju att anpassa skoltiderna lite efter hur man mår. Är nu i v. 35+6 och mår kanon. Har mått jättebra de två senaste månaderna och skulle inte ha något emot att fortsätta vara gravid nu. Början av graviditeten har jag helt enkelt förträngt. :)
Min syster pluggar på distans och har mått illa konstant hela graviditeten och även kräkts varje morgon. Hon sover hela tiden eftersom hon är aå trött men hon pluggar heltid på distans och det går bra när hon inte behöver åka iväg någonstans tidigt, då brukar illamåendet ha gett med sig. Hon är i v. 24 nu.
Försök bli gravid och håll tummarna för att du kommer må kanon. :) Annars är det bara att bita ihop och tänka på att det är av en god anledning du mår kasst. :D
Lycka till!
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Re: Hur jobbigt är det att vara gravid?

Inläggav charizard » 09 feb 2013, 15:34

Oj oj vilken svår fråga. Första gången mådde jag pissigt värre från dag ett. Fick havandrskapsförgiftning och va nära på att få sätta livet till. Blev också gigantisk då jag la på mej mängder me vatten. Men nu är jag gravid igen och mår bättre denna gången. Så det är nog en liveta trisslott. Man kan ha tur meb också extrem otur.
charizard
Stammis

BF: 111213

Föregående

Återgå till Gravid forum
Annons: