Hur känns det när huvudet fixerar sig?

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

Hur känns det när huvudet fixerar sig?

Inläggav charizmah » 04 feb 2010, 22:45

Hur känns det när huvudet fixerar sig och när det sedan är fixerat?
Ni som vet, berätta!

I fredags sa BM att bebis huvud var ruckbart. I förrgår så fick jag en huggande smärta i bäckenområdet som snabbt gick över men sedan dess får jag ibland en sorts ilande känsla som känns i nedre delen av bäckenet, både fram och back. Nån som känner igen det?
charizmah
Alltid online

BF: 120803
Bor: Lund

Re: Hur känns det när huvudet fixerar sig?

Inläggav Happy » 04 feb 2010, 22:49

för mig knakade det i bäckenet nå fruktansvärt och jag kunde känna hur han som pressa/borra huvudet neråt, flera dagar.. sen va han helt plötsligt "på plats"
haha inte så lätt att förklara
Bild

Bild
Happy
Alltid online

Inläggav Emmisen87 » 04 feb 2010, 23:10

För 2 veckor sen när jag var hos bm var bebisens huvud ruckbart, idag va det fixerat och jag har inte märkt någonting förutom lite mer tryck neråt! så det är säkert väldigt olika...
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

BF: 120224

Inläggav Strumpan » 04 feb 2010, 23:12

För mig käns det som för dig charizmah, som ilningar. Det gjorde det förra gången jag var gravid också. När man kommer ännu närmare bf kommer det att kännas som om ungens huvud redan är påväg ut hi hi, speciellt när man går.

Jag vet inte om min bebis är ordentlig fixerad än (glömde fråga idag hos bm :oops: ), men jag vet att hon ligger med huvudet neråt och att hon "försöker" att fastna för fulla muggar :) .
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Em87 » 04 feb 2010, 23:13

jag skulle också vilja veta hur de känns:) Jag har också känt som nån ilande smärta långt ner i magen,har känt ett ganska kraftigt tryck i bäcken området om man säger så,svårt å förklara. :D men de känner jag bara ibland,ofta när jag är ute o går.
Em87
Alltid online

Inläggav Strumpan » 04 feb 2010, 23:21

Mina ilningar käns lååångt ner i bäckenet, nästan nere vid skruttibangbang :) .
Det känns nästan som om man vill knipa till med låren då.

Men jag gillar den känslan, det innebär att det händer grejer!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Danem » 04 feb 2010, 23:36

Haha jag hade som du Strumpan!
Det stack till som faaaan på mig när Oliver fixerade sig, jag hade varit hos min BM två dagar före och den dagen han fixerade sig började min slemmis att gå.
Hittade blod på pappret och ringde till förlossningen för jag fick bara in i skallen att blod inte är bra, medans jag pratade med barnmorskan där så skulle jag titta i trosorna om det kommit mer blod och när jag drog upp brallerna igen så kändes det som tre snabba knivhugg i musen.

Jag som var lite nervös och stressad just då efter att hon hade sagt att förlossningen kan vara på väg att starta skrek nästan till henne att "Det sticker som fan mellan bena!", hon började skratta lite och sa att det brukar göra det :wink:
Dagen efter iaf så träffade jag en annan BM på MVC och då var han fixerad!
Sen kändes det likadant när han borrade ner sig nån vecka senare och kom längre ner vilket jag fick bekräftat dagen efter, igen, när jag var på kontroll :)

Så med min långa text ville jag komma fram till att din bebis säkert håller på att fixera sig :D
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav stajners » 05 feb 2010, 16:52

Jag kände som många andra skrivit. Ilningar och som att ha ett bowlingklot lååångt när nere som malde fram och tillbaka på bäckenet. Kändes väldigt tungt i de nedre regionerna helt enkelt och inte alls skönt när alla nerver hamnade i kläm få fort man rörde sej.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Återgå till Bebisen i magen & ultraljud