hur kan någon göra så?

Känsliga ämnen om sorg & saknad.

Re: hur kan någon göra så?

Inläggav grynet_å_jag » 06 jul 2010, 22:58

Hu, vilken styrka ni måste ha för att orka med att gå in i lägenheten och att åka till bårhuset i morgon. Jag kan inte ens tänka mig hur det måste kännas.
Vill mest bara skriva en rad så du vet att jag finns med dig här...
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav HelloKitty » 07 jul 2010, 08:48

tack grynet dina rader värmer. jag känner mig lite nervös för bårhuset med men eftersom det är viktigt för min man tänker jag bita ihop. min mamma säger att de ser bara ut som doom sover. men med tanke på att han föll från 6e våningen så lär han väl va lite blåslagen? men dom har sagt ¨på bårhuset att han ser jätte fin ut..
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav 67d » 07 jul 2010, 09:33

Han kommer att se jätte fin ut, personalen på bårhuset är jätte duktiga på att "fixa" människor inför ett avsked!

Prata med varandra, alla roliga minnen ni har av hans bror, alla speciella saker som bara han sa eller gjorde.

Låt sörjandet ta tid, så kommer ni fixa detta!

En stor varm kram!
BildBild

BildBild
67d
Alltid online

Status: Mamma till 2 pojkar, Oliver och Theo

Inläggav Kimulf » 07 jul 2010, 14:48

Jag beklagar. Det där är inte alltid lätt att veta hur man ska göra som partner. Du känner din man bäst. Du kanske vet när han behöver din kram eller ett värmande ord i detta fruktansvärda som hänt. Mina tankar är med er då jag nyss förlorade en barndomsvän vet jag precis vad ni går igenom nu. Många kramar kim
Kimulf
Alltid online

BF: 110209

Inläggav HelloKitty » 08 jul 2010, 08:03

nu känns allt skit vi bråkade igår de känns som de blir för mycket. jag vill stå vid hans sida och "Hjälpa" men de känns som han gräver ner sig för djupt och jagh förstår att de e svårt o inte göra de men jag tror inte de e bra o göra de.. han pratar inte om någonting annat han göra inget annat än tryp sitter vid datorn och är inne på sidor som hans bror va inne på o kollar om nån vet nåt typ. pratar med hans kompisar om dom visste något, han har hans bror mobil här hemma och den har han väl gått igenom 300 gånger igår hitta han ett kort som hans bror tagit samma dag så då blev han helt övertygad om att han ville säga något med de kortet och de e väldigt suddigt ja gissar på typ att kameran kommit på av misstag och de blivit ett kort när han va full typ men de höll han på med i 3 h igår o tjat o tjat otjata va e de kolla igen då kolla kolla va fan e de skicka de till andra mobiler o kolla om de blir skarpare vi måste få oin de i datorn NUU o ja har ingen kabel från datorn till telefonen (va ja vet) men de sa han att de får man me när man köper så om ja kunde va så vänlig o hjälpa honom o leta efter sladden halv elva igår kväll o ja bara känner att ja orkar inte!!!!!!!!!!! jag är gravid jag är trött charlie e förkyld o sover skit dåligt o går upp typ halv sex på morgonen jag försöker ta hand om hemmet o matlagning o allting för han sitter ju bara i telefon eller vid datorn. vad ska ja göra? e detta normalt? går de över? ja känner mig rutten som tänker att JAG inte orkar när de e han som förlorat sin bror.. så fort charlie kommer i n ärheten o pillar på något eller nåt så skriker han på honom men ja kan ju inte ha han i sele hela dan likssom och han kan inte va ute hela dan för han e förkykd o de har vart dåligt väder... fan..
förlåt för min novell av klagande och ömkande..
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Stina » 08 jul 2010, 09:42

Så hemskt, jag tänker på er i denna svåra stund.
Många frågor som aldrig kommer få svar...
Hemskt så klart att någon sett att han ångrat sig. Har man kommit fram till om han dog direkt av fallet?
Ta hand om er!
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Vitlilja » 08 jul 2010, 12:50

Hmm... kan det vara så att din man försöker att förneka att det var självmord? att han på nått vis hoppas på att det var någon som gjorde detta mot hans bror? Han vill antagligen veta varför allt hände och om någon hade kunnat göra något.. Tyvärr är det väl så att oftast är det inte mycket man kan göra fören det är försent om personen inte ber om hjälp själv..
Det kan ju vara extremt svårt att acceptera en sån här sak, speciellt när det handlar om ens familj.. Jag tror att det är viktigt att han får prata med någon. Om dom har gjort någon förundersökning så kanske det kan hjälpa om han får prata med den som ledde undersökningen.

Jag tycker att du är otroligt stark som orkar med så mycket som du gör, men kom ihåg att ta det lugnt också, du är gravid och stress är inte bra(varken psykisk eller fysisk).
Be om hjälp från dina närmaste, de kanske kan hjälpa till med vissa saker under denna tid så ni får tid att koncentrera er på sörjande.

Det är många som tänker på er nu och som skickar många stärkande tankar till er. Ta hand om er och, som min bonusmor brukar säga, man måste inte alltid vara stark.
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav BryskaBeda » 21 dec 2011, 12:55

Hej helloKitty!
Jag såg att det var mycket längsen du skrev det här, men jag hoppas jag kan hjälpa ändå. Jag är 20 år och har länge lidigt av depression och ångest, jag har tyvärr en historia med självmordsförsök och jag förlorade sommaren 2010 en nära vän som tog livet av sig.
Ingen vill ta livet av sig, eller rättare sagt; ingen vill komma till den punkten där man känner att enda utvägen är självmord. Många undrar hur man kan svika sina nära och kära på det sättet. Depression är en allvarlig sjukdom som förvränger din uppfattning av verkligheten. När jag var så dålig att jag planerade att ta livet av mig så var jag övertygad om att ingen älskade mig ändå, att min familj och mina vänner hade det bättre utan mig. Dessutom måde jag så fruktansvärt dåligt att jag kände att jag var tvungen att ta livet av mig, jag klarade det helt enkelt inte, jag tänkte att ingen människa kan förväntas klara sådan ångest och totalt mörker.

jag mår mycket bättre idag, jag bor med min sambo och vi planerar att försöka få barn. Livet är fortfarande tufft ofta men jag gör vad som krävs för att slippa det helvetet jag hade för ngra år sen.
BryskaBeda
Nykomling

Bor: Vischan
Status: förlovad

Föregående

Återgå till Sorg & saknad