av BryskaBeda » 21 dec 2011, 12:55
Hej helloKitty!
Jag såg att det var mycket längsen du skrev det här, men jag hoppas jag kan hjälpa ändå. Jag är 20 år och har länge lidigt av depression och ångest, jag har tyvärr en historia med självmordsförsök och jag förlorade sommaren 2010 en nära vän som tog livet av sig.
Ingen vill ta livet av sig, eller rättare sagt; ingen vill komma till den punkten där man känner att enda utvägen är självmord. Många undrar hur man kan svika sina nära och kära på det sättet. Depression är en allvarlig sjukdom som förvränger din uppfattning av verkligheten. När jag var så dålig att jag planerade att ta livet av mig så var jag övertygad om att ingen älskade mig ändå, att min familj och mina vänner hade det bättre utan mig. Dessutom måde jag så fruktansvärt dåligt att jag kände att jag var tvungen att ta livet av mig, jag klarade det helt enkelt inte, jag tänkte att ingen människa kan förväntas klara sådan ångest och totalt mörker.
jag mår mycket bättre idag, jag bor med min sambo och vi planerar att försöka få barn. Livet är fortfarande tufft ofta men jag gör vad som krävs för att slippa det helvetet jag hade för ngra år sen.