hur klarar man av det? :(

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Re: hur klarar man av det? :(

Inläggav lexus_ » 24 maj 2010, 10:02

Har du testat att sätta dig med henne i famnen och gosa och prata lugnt med henne när det blir riktigt jobbigt? det funkar för mig och min man på våra barn... men det är individuellt.... men jag råder dig att testa.... Lycka till
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav tuss2 » 27 maj 2010, 16:40

ja tyvärr så har jag det men då sparkar hon och slår som en galning men nu har det lugnat ner sig lite hon har blivit mycket lugnare igen så nu hoppas jag att det håller sig lugnt tills bebbe har kommit ut.. tack för alla tips och råd det är skönt att ha er så nära fast så långt bort kram på er.
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav milla » 27 maj 2010, 19:41

Har hört att det kan vara så att dom slåss i den åldern för att språket inte är tillräckligt utvecklat,det är frustrerande att inte kunna förklara sig när man är arg,att inte kunna säga varför man är arg...
Våran kille som är 2,5 år gör oxå så ibland,jag brukar helt enkelt hålla i honom och försöka prata med honom eller gå därifrån och säga att jag inte vill vara med honom om han släss,tror att det ger sig ju mer dom lär sig visa att dom är arga på andra sätt...
Kom ihåg att du kommer vara betydligt piggare när bebisen kommit,när man är hög gravid är man ju helt slut,du kommer bli mycket piggare och då får du också mycket mer tålamod :D
Bild Bild
milla
Alltid online

Föregående

Återgå till Familj & livet som förälder