Hur länge är gravtesten positiva efter mf??

Nytt försök efter missfall.

Hur länge är gravtesten positiva efter mf??

Inläggav JessieH » 03 jan 2012, 22:32

Jag tror att jag just nu har mitt fjärde missfall.
Det hela började den 15 december då jag fick mens och smärta i magen. Visste alltså inte att jag var gravid. Hade dagen innan fått neg på gravtest.

Den 21 december tyckte jag det va konstigt eftersom jag hade bruna flytningar. Tog gravtest och det va positivt. 22 december tog jag ett digitalt gravtest, där stod gravid 1-2 veckor. Fick ett VUL på gyn där dom inte såg någonting. Deras gravtest var negativt och jag fick åka hem i tron om ännu ett missfall.

Har sedan dess haft blödningar till och från men inga smärtor i magen.

Äl-testen har gett utslag sen den 29/12 och idag fick jag även ett positivt gravtest på kvällsurin.

Hur länge är grav-testen positiva?? Vid mina andra missfall har jag haft blödning som vanlig mens och gravtesten var negativa 1-2 veckor efter.

Hoppas här är någon som kan skriva sina tankar angående det jag nu går igenom.
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Re: Hur länge är gravtesten positiva efter mf??

Inläggav E Maria » 04 jan 2012, 09:09

Beklagar. :( man kan verkligen inte ta nåt för givet.. ge inte upp...

Jag testade pos i 3 veckor efter MA i v 12..
Bild

Bild

Bild

130203 pojke
E Maria
Alltid online

Status: Mamma till två små kottar

Inläggav naellie » 04 jan 2012, 14:17

Om jag var du skulle jag gå tillbaka till gyn. Ni har väl en ganska bra dialog vid det här laget?

Det kan ju vara så att din kropp inte förstått att den fått mf än och fortsätter skicka hormoner, eller så är du gravid men att det inte syntes när du var där. Är det variant ett skulle jag kontakta gyn omgående för att inte riskera att du får en inflammation!!!

Vid ett så tidigt mf kan du ju inte haft mkt hcg i kroppen, så det borde gått ur på en gång. Speciellt om testet hos gyn visade negativt. Och ÄL-testen ger ju utslag på graviditet....

Får du positivt nu skulle jag räkna det som positivt. Det kan ju vara att du var så tidigt gången att du fick neg hos gyn eftersom det inte var morgonurin, och du måste ju upp i över v4 och vara väldigt noggrann för att kunna se nått på vul. Var du i v 3-4 är det inte konstigt om din gyn inte såg nått.

Som du vet har jag ju också haft en hel del mf...de två senaste runt v 6 och båda gångerna har jag haft minus inom en vecka...

Nu blev det rörig och i orrdning, men summa summarum: Ring gyn och be om tid omedelbart. Jag hoppas att du är gravid :) kram!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav JessieH » 04 jan 2012, 19:13

E Maria: Jag kan förstå att hormonerna försvinner sakta om man är i vecka 12 men jag va bara i 5 så då borde det inte ta så lång tid.

naeillie: Ja, jag är då inte mindre förvirrad. :) Ringde barnmorskan i byn idag och hon sa bara att jag skulle avvakta eftersom det kan ta lång tid innan hormonet försvinner och dagens test är så känsliga, hennes ord.

Min dialog med gyn är bra men jag känner mig mest tjatig och som en orolig morsa. Det blir ju dessutom lite lustigt att ringa igen för då visar jag att jag inte litar på läkaren och hennes omdöme. Men som du skriver så kan jag ha varit tidigt eftersom mina gravtest va svaga och idag har blivit starkare. Något digitalt har jag inte gett mig på att köpa än.

Funderade inte om jag hade haft ont i magen som vid mina andra missfall. :roll: Jag hade den 15/12 då mensen startade men inte senare. Det gick om när jag tog en tablett och sen kom de inte tillbaka mer.

Vi får se vad som händer. Jag ska i alla fall avvakta 2 veckor till innan jag tar ett nytt test, tyckte barnmorskan. Är ändå inne på att ringa gyn men det får vänta till måndag.
Så frustrerande det är att blöda i 3 veckor!!! Inte så att det forsar blod men små duttar hela tiden.

Tack för era svar!

Bild

MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)

Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Inläggav naellie » 04 jan 2012, 20:40

Mitt första mf med Jakob var ju också det absolut värsta. Då småblödde jag i flera veckor, gyn dömde ut det och sen kom mf. Men det var också den gången som gyn hade väldigt svårt att se ngt och de föjde mig per hcg-tester eftersom han oroade sig för utomkveds.
Näedu... visst kan du vänta 2 veckor, men om det är så att det gick åt skogen och allt inte kommit ut eller det är utomkveds så skulle jag inte vänta i två veckor...
Kan du inte gå till nån annan gyn bara helt sonika? Ring nån inne i Malmö?? Efter mitt andra mf när jag inte blödde så mkt som vid det första åkte jag inte till gynakuten eftersom jag var orolig att allt inte kom ut. Jag blev ju hiskligt inflammerad första gången. Så du kan ju alltid åka iväg till dem också ;)
jag babblar sådant. Försöker dela med mig veckor och månader av erfarenheter på några meningar. Jag tror att du är gravid- testet blir ju starkare, men jag är lika orolig för att nått skulle vara på tok. Fast du verkar ju må bra i övrigt...
Nå, skippa fredagsdrinken ett tag framöver då och dra ner på kaffet? ;)
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav naellie » 04 jan 2012, 20:42

Jo du..nu sitter jag här och hetsar upp mig. Det är du som ringer en ny gyn, och det i morgon!
Min gyn trodde ju att jag fick mina tidiga mf eftersom jag fick små blodproppar. Han sade att det var en jättevanlig orsak till tidiga mf. Så jag fick ju blodförtunnande nästan bums. Tänk om det är det som är problemet för dig också? I så fall ska du ju ha den medicinen nu och inte om två veckor...annars kanske det blir mf på allvar (eh, om det inte redan blivit det).
Nä...iväg med dig!!!!!!!
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav JoJomys » 07 jan 2012, 21:44

Tycker det låter galet knepigt Jessie!! Min Gyn sa till mig att efter MAX 2 veckor ska plusset vara borta, är det inte det skulle jag komma in igen för en till koll..! Jag tycker också du ska försöka ringa och rådfråga en annan gyn. För att få andra åsikter om det hela.
Många kramar!
Bild
Bild
Bild

MF V.8 13/11-09
MF V.5 31/12-09
Dotter född 2010
MF V.5 April -11
MF V.5 Augusti -11
Dotter född 2012
http://www.varlilla.blogg.se
Användarvisningsbild
JoJomys
Alltid online

BF: 150105
Bor: Vargön
Status: Gift, mamma och lyckligt gravid <3

Inläggav Jippssan » 14 feb 2012, 05:55

Mitt blev negativt direkt nån dag efter. Jag började blöda lite smått när jag var på toa och torkade mig, då kom det lite ljusrosa på pappret. Nästa dag var det rött. Det var aldrig så mycket att jag behövde binda och jag hade aldrig ont iheller. På fjärde dagen så hann jag bara sätta mig på toan på morgonen så kom där ut en klump. Såg ut som hinnsäcken. Då skulle jag vart i v 6 (5+0). Nån dag där efteråt så tog jag gravtest och den visade neg :cry:
Jippssan
Alltid online

Status: Mamma till 2 töser

Inläggav JessieH » 14 feb 2012, 20:01

Har inte uppdaterat här men jag hade ett utomkveds, där av att testen visade positivt.

Jippssan: Beklagar ditt mf. Hoppas att du snart är gravid igen.

Bild

MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)

Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Inläggav FruCelander » 13 mar 2012, 22:34

Jag fick MF nu den 11 mars. Idag gjorde jag ett gravtest, och då var det helt blankt. Och jag blöder fortfarande lite. Jag ska göra ett test till om några dagar, för att vara säker på att alla hormoner är ute från kroppen, så jag och min man kan försöka igen.
FruCelander
Nykomling

Nästa

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: