Hur LÄNGE kan man ha Nidblödning??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Hur LÄNGE kan man ha Nidblödning??

Inläggav ccs » 29 sep 2007, 09:47

Hej hej!

E så fundersam över min 1,5 dagars blödning som bara kom 22 dagar efter min mens & min mens brukar komma efter 30-45 dagar :?
Läste att en Nidblödning uppträder 5-12 dagar efter äl, vanligast är 7-10 dagar & om det stämmer jag hade kanske om jag räknade rätt ÄL förra veckan, 19-23 sep & det ligger ju runt dessa dagar. Men jag läste i här på forumet att ni fick så lite som en 50 öring men jag hade så jag var tvungen att ha tampong men sen slutade den :)

Hur länge kan en Nidblödning hålla på??

Kram en snart galen tjej som hoppas på ett+
Bild

Bild
Användarvisningsbild
ccs
Alltid online

Inläggav twinky » 29 sep 2007, 10:05

Jag har aldrig varit med om det själv så jag kanske inte är mycket till hjälp, men jag har sett här på formuet att man kan ha en blödning om den är kortare och mindre riktig trots att man är gravid. När det kommer till nid-blödning har jag nog bara hört att det skulle vara en mindre mängd blod men jag vet som sagt inte. Om några dagar får du testa... jag vet att det suger att vänta. (min mamma, mormor och moster hade "mens" fram till femte/sjätte månaden med alla deras barn. en blödning behöver inte vara "farlig eller bevisa att man inte är med barn). Hoppas att du får ett "vettigare" svar av någon snart, det är jobbigt att undra och oroa sig. många kramar
MA v 6 - dec 2008
MA v 11 - februari 2009

Bild

Besök gärna min blogg kaptenskan.bloggagratis.se
Användarvisningsbild
twinky
Alltid online

Inläggav Estelle » 29 sep 2007, 10:18

Hej Hej....

Jag vet inte något om nidblödningar, utöver vad jag har läst här på forumet....
Men så här var det för mig, jag kollade aldrig med ÄL stickor eller nånting utan 'körde bara på.

Jag kollade upp en ÄL beräknare på nätet men det var allt. Iallafall så kom 'mensen'... Varade i 1.5 dag...Inte massor med blod men fick använda tampong, så jag tänkte först inte tanken att jag var gravid...

Men sen började det snurra i huvet - jag brukar ju blöda ganska många dagar så jag testade bara för att det inte riktigt kändes rätt och visst var jag gravid..

Nidblödning ? Kanske ! Jag vet inte, men jag blödde iallafall 1.5 dag och behövde tampong.....Och var gravid...... Lycka till
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Estelle
Alltid online

Inläggav ccs » 29 sep 2007, 11:05

Hej Estelle!
Det e ju precis vad jag hade :) ååå tänk om jag e gravid :) nä få inte våg hoppas än nästa vecka ska ju min mens komma får se när man vågar testa sig :wink:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
ccs
Alltid online

Inläggav Maria76 » 29 sep 2007, 11:05

Jag hade bara en rosa minimal flytning vid ett enda tillfälle, 6 dagar efter ÄL och 7 dagar för BIM. Tror nog att detta kanske var en nidblödning, men vet ju inte säkert. Väntar med att testa en vecka till. Spännande...!! Lycka till
Bild
Användarvisningsbild
Maria76
Alltid online

Inläggav MissB » 29 sep 2007, 19:20

ccs, jag har nog hamnat i samma sits som du.
Idag fick jag blod på pappret efter ett toabesök, och det är bara 26 dagar sen jag hade min senaste menst. Har alltid haft minst 30 dagars cykler.
Förstår ingenting, sitter här nu med binda på (så jag lättare ska kunna se hur mycket som kommer ut) och är som ett frågetecken...
Jobbigt som sjutton, man vill ju så gärna få bebis i magen...
Vi får väl avvakta och se hur det blir, helt kört verkar det ju inte vara efter att ha läst de olika svaren...
*kram*
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
MissB
Alltid online

Status: Mamma till två underverk, Victor och Saga

Inläggav Estelle » 29 sep 2007, 21:09

Vad spännande ! Lycka till !!!!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Estelle
Alltid online

Inläggav ccs » 29 sep 2007, 22:00

MissB, vi får hålla tummarna att vi inte har fått en tidig mens & att det e en nidblödning ;) hade varit så kul
*kram*
Bild

Bild
Användarvisningsbild
ccs
Alltid online

Inläggav twinky » 29 sep 2007, 22:17

vi verkar vara fler med samma bekymmer. jag borde fått min mens för några dagar sen men det har bara kommit några bruna flytningar. kanske ÄL, kanske nidblödning eller kanske mens... :shock: :shock: :shock:
MA v 6 - dec 2008
MA v 11 - februari 2009

Bild

Besök gärna min blogg kaptenskan.bloggagratis.se
Användarvisningsbild
twinky
Alltid online

Inläggav tessie » 29 sep 2007, 22:49

Vad jag läst så är de flesta nidblödningar mellan 1-3 dagar. Min pågick i 4 dagar men var väldigt sparsam. Jag tror att det är väldigt olika från person till person. Jag håller tummarna att ni får era plus om några dar:)
BildBild
Användarvisningsbild
tessie
Alltid online

Nästa

Återgå till Bli gravid