Hur länge måste man vänta innan ett Gravtest kan visa PLUS?!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Hur länge måste man vänta innan ett Gravtest kan visa PLUS?!

Inläggav Emiliah_ » 08 feb 2010, 16:52

Hej jag har en fråga, Tog ut min p-stav för 2veckor sedan, ihop på att bli gravid, mår dåligt och har gravsymtom, men undertiden jag hade p-stav blödde jag hela tiden så jag vet inte när min "riktiga mens" ska vara. Dock när jag tog ut p-staven så fortsatt jag att blöda 1dag, sedan 1dags uppehåll sedan blödde jag 2dagar till. men nu har det försvunnit helt och hållet, ist är det som nån igenomskinlig/vit flytning. Så nu är jag fundersam på om någon vet när jag kan ta ett gravtest och vara säker på svaret?. Tacksam för svar,! :D
Emiliah_
Stammis

Re: Hur länge måste man vänta innan ett Gravtest kan visa PLUS?!

Inläggav MariaTheres » 08 feb 2010, 16:57

Jag har ingen aning faktiskt. Eftersom du blödde hela tiden och inte kunde ha någon koll på cykeln så är det jättesvårt att säga. Men eftersom det bara är två veckor sedan du tog ut staven skulle jag gissa att det är för tidigt att testa redan.. Jag skulle nog vänta två veckor till minst, även om det såklart kan hända att man blir gravid ändå.. Det är förj*vligt vad hormonella preventivmedel ställer till det! Jag hade inte heller någon direkt koll på min cykel, i alla fall inte efter det att jag slutade med p-ring, men jag blev gravid ändå :) Men som sagt, två veckor skulle jag nog vänta minst. Det kanske är någon annan som vet bättre?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav Emiliah_ » 08 feb 2010, 17:05

okej :) ja det är verkligen jätte jobbigt ! =/ men jag stod ut med den i nästan 3år, och nu tycker jag det är dax för bebis, blev du gravid fort efter att du hade tagit ut din? :) kram
Emiliah_
Stammis

Inläggav MariaTheres » 08 feb 2010, 17:16

Nej alltså jag hade inte p-stav utan p-ring. Jag tog ut den i maj men vi började inte försöka på en gång eftersom jag ville få en någorlunda regelbunden cykel först (vilket aldrig hände!) och att jag skulle hinna gå klart skolan innan bebisens nedkomst :) Vi bestämde under sommaren att vi skulle börja försöka i oktober på riktigt men jag blev gravid i september till min stora förvåning då vi knappt hade sex.. Men min cykel blev som sagt aldrig regelbunden och jag räknade ut att den cykeln skulle ha varat i sex veckor om jag inte hade blivit gravid. Så noll koll var det här verkligen..! Jag testade med äl-tester bara för att se om jag hade äl överhuvudtaget men de visade ungefär lika starkt hela tiden, då berodde det på att jag redan var gravid men det trodde jag absolut inte eftersom jag testade.. :P
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav Emiliah_ » 08 feb 2010, 17:21

hihi okej :) det är absolut inte roligt när man inte vet :( fick du några symtom direkt? :)
Emiliah_
Stammis

Inläggav MariaTheres » 08 feb 2010, 17:26

Ja jag fick väldigt tidigt, i vecka 3-4. Jag trodde att jag var påväg att bli sjuk eftersom jag kände mig helt slut på kvällarna, både väldigt trött och febrig men utan riktig feber.. Feberkänslan försvann dock ganska fort, efter några dagar ungefär men tröttheten höll i sig länge. Tror att den försvann runt vecka 13-14 någonting. I början kom också illamående molvärk liknande mensvärk och annat sådant ganska snabbt.
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav Emiliah_ » 08 feb 2010, 17:33

hehe okej samma som mig då. kännder mig väldigt trött, illa mående har spytt 2ggr, uppsvullen mage, blir illamående om jag inte äter när jag är hungrig. m.m ;/ hehe
Emiliah_
Stammis

Inläggav Emiliah_ » 18 feb 2010, 14:03

ingen mens ännu, hade BMI igår 17feb. gjort tester innan, men det har inte visat något vart helt blankt, gjorde ett nytt test igår, då blev det rött i teststräcket men det blev aldrig något sträck. här är en bild på testet, jätte svårt att tyda, men ska testa om 1-2dagar igen. :)

http://www.familjeliv.se/hem/emiliah/ga ... ho8c2w.jpg
Emiliah_
Stammis

Återgå till Min bebis föräldragrupper