Hur länge ska man låta bebisen sova med föräldrarna??

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Hur länge ska man låta bebisen sova med föräldrarna??

Inläggav emmlan » 12 nov 2008, 17:14

Hade varit skönt om mina killar ville sova i sina sängar, men jag resonerar som så att bara alla sover så är jag nöjd.
Har killar som alltid velat vara nära, jag vet att så småningom så kommer de ju sova i sina sängar. Vet ingen 15-åring som sover mellan mamma å pappa :lol:
Mina kompisar har oxå barn i sängen, det hör väl till det vanliga även om alla föräldra tidningar å böcker coachar om hur man får de små att sova i egen säng.
Bara man gör det som känns bra!
emmlan
emmlan
Stammis

Inläggav Marieh » 12 nov 2008, 23:05

Intressant länk :D
Min lilla tjej har också sovit i sin säng från första stund och kan nästan inte tänka mig henne i våran säng, skulle nog inte sova speciellt djupt då. Vi lägger henne vid 22- 22,30 sedan vaknar hon allt från 08,00 till 09,30 på morgonen så jag har det hur bra som helst, får passa på medans det varar för rätt som det är så vänder det väl :lol:
Användarvisningsbild
Marieh
Stammis

BF: 101210

Inläggav mary » 14 nov 2008, 09:53

jag tycker inte att man ska ha barnen i föräldrarnas säng...
BildBild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
mary
Alltid online

Inläggav emmlan » 14 nov 2008, 13:26

Nej det är ju upp till var och en.
emmlan
emmlan
Stammis

Inläggav lolenona_84 » 14 nov 2008, 13:37

Nu har Gabriel sovit två hela nätter i sin vagga. Han har fått sova/mysa bredvid oss i sängen ett par timmar på morgonen bara. Det är sååå mysigt.
Han verkar inte ha problem med att sova själv överhuvud taget för han har till och med somnat själv där. Att han varit i våran säng är mer för vår egen bekvämlighet och att amningen just då kändes bättre på det sättet. Numer kliver jag gärna upp och sitter och ammar honom istället. Känns kanon!!
Bild

Bild

Bild
lolenona_84
Alltid online

BF: 140120

Inläggav thepal » 16 nov 2008, 22:25

Vi försökte från början att låta Minna sova i sin egen säng men det ville hon inte alls. När vi så lät henne sova mellan oss sov hon bra.
Nu lägger jag henne i hennes egen säng vid 21 tiden och där sover hon till första amningen vid 00-01. Däremot har hon aldrig somnat av att man lägger ner henne, vare sig i sin egen eller våran säng. Hon somnar i famnen av att man vaggar henne och jag tror helt enkelt att hon är en närhetstörstande människa. Jag ser inget fel i det.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online

BF: 111013

Inläggav mabe » 20 nov 2008, 17:55

Jag har tagit bort ena långsidan på spjälsängen och satt fast den i vår säng, det gjorde vi för att jag inte orkade kliva upp alla gånger han skulle amma. Växer rätt mkt så han äter fortfarande rätt ofta!!
Tyvärr så somnar jag ofta när jag ammar (vi båda somnar) men jag brukar försöka lägga tillbaka honom i sin säng. Jag sover uruselt med honom i sängen!!
Bild
Mabe77 =)
Användarvisningsbild
mabe
Stammis

Föregående

Återgå till Barn 0-2 år