Hur lång tid tog det, Ni som haft mf att bli gravida igen??

Nytt försök efter missfall.

Hur lång tid tog det, Ni som haft mf att bli gravida igen??

Inläggav sofia88 » 16 feb 2011, 22:18

Hej, undrar bara lite över hur lång tid det kan ta att bli gravid igen efter ett mf eller ma.
För vissa har det gått på första ägglossningen efter. Det blev inte så hos mig.

Hur länge tog det för er andra? Vore super intressant om ni ville dela med er. Alla är ju olika individer, men det skulle vara intressant att läsa.

Idag har jag fått tillbaka min mens. 37 dagar tog det.

Kram på er!
sofia88
Alltid online

Re: Hur lång tid tog det, Ni som haft mf att bli gravida igen??

Inläggav stajners » 16 feb 2011, 23:12

Jag fick infektion i livmodern i samband med mitt MA så vi fick inte försöka på 2 månader eftersom min kropp behövde läka. Men nästan 3 månader efter skrapningen så fick vi förska och då gick det snabbt för det tog sej då. Jag trodde det absolut inte så jag fattade inget.
Fick också längre cykel kan jag tillägga. Från 28 dgr till 32-33 dgr.

Lycka till och ge inte upp!!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav sofia88 » 16 feb 2011, 23:20

Ok! Jag hoppas inte det tar så lång tid för oss, idag har jag varit barnvakt hela dagen, och jag bara älskar det! Gud va jag längtar.

När man får ett ma. Hur menas det med det? Missed abortion? Får man medicinsk hjälp med fostret då? Har inte riktigt hängt med ;) hur långt hade du gått?

När jag slutade med p-medel så blev jag gravid på första försöket, det trodde vi aldrig.

Hoppas verkligen att det tar sig fort.
Är det bra eller dåligt att ha en längre cykel?

Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav äntligensyskon » 17 feb 2011, 09:47

Hejsan!

För oss tog det väldigt lång tid. Men jag har ju ingen egen ÄL.
Så för oss tog det nästan precis ett år.

Förra gången va BF 30 Oktober
Denna gången är BF 24 Oktober
Theo född 2007
MF 6 Mars 2010
MA 25 Mars 2011
äntligensyskon
Stammis

Inläggav gittan » 17 feb 2011, 10:12

Jag fick ett MF i Juni- 2010.. Efter det skulle vi vänta i ca 2-3 månader sa läkaren.. Så nu har vi försökt sen Oktober ungefär.. inget än.. men hoppas på ett + nu snart! :)

Lycka till!=)
gittan
Stammis

Inläggav madddee » 17 feb 2011, 10:41

och för mig gick det fort... efter första missfallet, gravid igen på första ÄL. men missfall igen och då väntade vi en mens mellan. Cykeln blev en dag längre. Sen blev jag gravid igen ÄL därefter, så det gick hur fort som helst egentligen...då tyckte jag att det tog evigheter, men jag hade lite konstigt perspektiv på tiden när man är mitt uppe i det... Vi försökte nämligen litegrann året innan i några månader, men då blev det inget, så det här kändes nästan konstigt att det tog sig på alla ÄL vi försökte. (Men jag är väldigt tacksam för det)
Bild
Bild
madddee
Alltid online

Bor: Kållered
Status: Stolt mamma till Emil och Viola!

Inläggav sofia88 » 17 feb 2011, 12:05

Ja alla är verkligen olika, undrar hur det blir för mig! Vill inte grubbla på det så mycket heller.
Någon som använt nå hjälpmedel? Typ bisolvon, rosenrot??
Jag är så sugen att börja igen nu! Känner verkligen att jag är redo att sätta igång med bebbe verkstan.

Om man fick MF väldigt tidigt, kan det göra skillnad att bli gravid fortare igen? Än om man fått MF senare i graviditeten?

Var in på en hemsida igår (babycenter) och där stog det, om man haft mf så riskerar man att få mf igen.
Men jag har hört tvärtom!! :/ lite förvirrad. :/ hur ligger det till egentligen????? :/

Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav naellie » 17 feb 2011, 12:23

Min gyn hälsade att det var slumpen som avgjorde om man fick mf eller inte, och att slumpen tyvärr kunde ge samma par mf flera gånger innan det tog sig. Utredningar sade han skulle man vänta med sålänge paret blev gravida lätt igen, för en undersökning skulle troligen stressa mer än den hjälpte. När jag var inne på koll efter ma i somras sade han att jag skulle ha äl vilken minut som helst och han sade "om ni vill och orkar så hem och försök". och det gjorde vi, och bra gick det. så gravida på första äl som kom 2 v efter ma på gyns rekommendation ;)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav sofia88 » 17 feb 2011, 18:30

Naelli: ok, Gud vilken tur ni hade :) jag tror jag hade äl tidigare än det jag trodde, min mens kom 3 dagar före. Det behöver ju inte vara punkt och pricka den kom efter kalendern.
Jag är lite fundersam när min ÄL kommer nu framöver. Vill inte missa den igen!

När ska man börja med äl tester egentligen? Jag tycker att testlagrets stickor är svåra att se på. Och clearblues tester är för dyra, fast dom
Är bäst tycker jag :)

Får nog äl när vi är utomlands.
sofia88
Alltid online

Inläggav förstagångare » 17 feb 2011, 21:29

Blev gravid 3 månader efter MF. Använde inga hjälpmedel och har aldrig tagit ett ÄL-test. Orkade inte hålla på och stressa med äl-test, räknade med att det förr eller senare skulle lyckas, och det gjorde det.
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Nästa

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: