Hur lång tid tog det, Ni som haft mf att bli gravida igen??

Nytt försök efter missfall.

Re: Hur lång tid tog det, Ni som haft mf att bli gravida igen??

Inläggav sofia88 » 23 feb 2011, 21:21

Tack för att ni skriver era berättelser! Undrar hur fort det går för oss. Förväntansfulla!
Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav Libi » 23 feb 2011, 22:28

Jag fick ett missfall i v. 12 den 20 december - skitvidrigt och utdraget, slutade med att jag stod i badrummet med ett litet foster med armar och "allt" i handen istället för i magen. Men på återkollen den 12 januari sa gynekologen att det såg ut som att jag hade ägglossning redan och att allt såg bra ut.
Jag frågade om det där med att vänta en mens innan man försöker igen och han sa att det mest är för att vara helt hundra på att inget litet "krafs" är kvar eftersom det nya ägget i så fall kan fästa sämre och man då kan ha ökad risk för ett nytt missfall.
Hur som helst kom min mens tillbaka igen den 22 januari, och nu plussade jag gravid igen den 18 februari, så det gick verkligen snabbare än jag trott. Känns som att jag inte hunnit smälta missfallet ännu, så jag bara är nervös och orolig hela tiden. Springer på toa gång på gång för att kolla att jag inte blöder. Känner mig helknäpp som bara väntar mig det värsta när jag borde vara glad! :? Jag har liksom svårt att tro att det skulle gå så lätt... men jag håller tummarna och ska iallafall få ett tidigt ul för att lugna nerverna, men det är ju några veckor dit...

Usch, såg i förhandsgranskningen att min gamla "birth tag" var kvar, skulle varit i v. 22 nu annars. Har inte förstått än hur jag tar bort den så låt er inte luras. ;) Ska greja bort den så fort jag orkar, sovtime nu. :)
Libi
Alltid online

Inläggav sofia88 » 24 feb 2011, 08:39

Hej libi!
Men Gud va jobbigt, hur mår du? Att verkligen se det så verkligt?! Jag skulle vara helt förstörd. Jag hoppas du mår bra och va roligt att du plussade så fort igen. Det måste kännas skönt även om man är lite nojig hit och dit, men det får man vara! Det är klart man är orolig med tanke på vad som hänt tidigare.
Jag hoppas du mår bra! Och jag skickar lycko kramar till dig. :)

Själv inväntar jag ÄL. Den kommer nog under våran semester, så vi får se! Det skulle vara roligt om jag blev gravid utomlands. Längtar jätte mycket men ändå är jag nervös, både för att få mf igen och för hur det ska gå ekonomiskt.

Hur har ni det inom den bite? Vi är båda timvikarier. Bor iof i kommunens snyggaste 2;à. :)
Men jag längtar så. Och jag går med inställningen "det går om man bara vill!"
Håller du med mig??! :)

Nu blev det långt! Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav Libi » 24 feb 2011, 11:07

Hej Sofia!

Jag mår bra, mest tack vare att jag redan har två barn som ju behöver en glad mamma. Men när det hände var jag i totalchock, även om de på gynakuten konstaterat över en vecka tidigare att de inte kunde se några livstecken från vår bebbe då, (hade en blödning då och blev så klart orolig och åkte in). Det var jobbigt att gå runt med något som förmodligen var dött, (de ville inte skrapa på en gång eftersom de ibland har haft fel), så länge och sen just att se den också - sambon pallade inte... Sen var jag väl iofs lite för "tuff" och inte åkte in igen till gynakuten när jag haft ont och tokblödigt flera dagar och var yr av blodbrist. Hade jag gjort det hade de ju skrapat då och jag hade sluppit se. Men jag ville verkligen inte sitta sex timmar på gynakuten igen - då blöder jag hellre hemma i duschen...

Lycka till med ÄL, semester och allt. Var åker ni? :) Personligen var jag ensam när jag fick mitt första barn, inget vidare jobb, liten lägenhet osv. men det gick hur bra som helst ändå, så jag tror absolut på att det går om man vill. Och ni är ju dessutom två som vill, och inget är väl viktigare för en liten bebis än att vara efterlängtad och älskad? Då kan det kvitta om ni är timmisar eller inte - ni har iallafall jobb, eller hur? :)
Libi
Alltid online

Inläggav sofia88 » 24 feb 2011, 21:30

Libi: ok, va roligt att du har 2 guldklimpar innan, det gör mycket tror jag, har ju inga egna men, jag vet att dom lyfter upp en under sina dagar!
Nej förstår att du inte orkade åka in. Men hoppas det tar sig nu framöver :)

Vi åker till Thailand, i 2 veckor. Vi ska förlova oss också :)
Ok då vet du med andra ord att det går! Ja vi är inom vården bägge två och jobbar vi på bra då får vi in iaf över 10.000 var.
Men eftersom jag får mammapenning så blir det ju mindre, men man kan ju jobba lite små pass när barnet blivit lite större.

Man får väl räkna med att det blir lite mindre med pengar.
Fast om man säger nuså kanske vi gör av med mycket pengar. Mest på prylar och kläder, vi handlar nog alldeles för mycket. :/

Det får bli lite ekonomiskt tänkande framöver. Hinner nog spara ihop lite innan bebben blir till.
:)
Förmodligen sista semestern nu på ett tag.
Men men så är livet.
Men som du säger, kärlek, inget slår kärlek och det är det som betyder mest att växa upp i.

Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav E Maria » 05 apr 2011, 22:21

Jag fick missfall i v. 12 den 22 okt 2010. (MA som upptäcktes i v. 10).
Jag plussade igen igår, nästan ett halvår efter missfallet, och på 5:e försöket. (hoppade över en äl)
Bild

Bild

Bild

130203 pojke
E Maria
Alltid online

Status: Mamma till två små kottar

Inläggav sofia88 » 18 apr 2011, 13:41

Hej E Maria
Roligt att ni plussat igen. Jag håller på och bli tokig på detta med äl, mens, äl, mens gravid??? Gravid??
Känner mig förvirrad med andra ord.
:( känns tråkigt
sofia88
Alltid online

Inläggav E Maria » 19 apr 2011, 15:34

Jag förstår dig sofia88. Jag var ganska frustrerad nu innan jag plussade. Tyckte att det var så typiskt att det ska ta sån tid nu när det gick så lätt förra gången. Men så länge man mår bra kan man ju få tänka och fundera hur mycket som helst, men när man börjar må dåligt och blir förkrossad varje gång mensen dyker upp kanske det är bra att prata med någon, kanske någon vän som också fick försöka länge...
Sen är det ju så att när man väl plusat så oroar man sig för missfall, och när man klarat de 12 första veckorna oroar man sig för kromosomfel. När man fött ett friskt barn oroar man sig för plötslig spädbarnsdöd, och när ungen är 6 år oroar man sig för att hon/han ska trilla ner från ett träd. När man har en tonåring oroar man sig för att hon/han ska börja med droger... Oron börjar redan innan man är gravid, och den slutar nog aldrig :wink:
Bild

Bild

Bild

130203 pojke
E Maria
Alltid online

Status: Mamma till två små kottar

Inläggav Louise90 » 19 apr 2011, 16:19

Hej!
Jag fick ett tidigt missfall v5 och plussade 4 veckor efter! Så jag blev gravid på första ägglossningen som var 2 veckor efter missfallet. Hoppas det går vägen den här gången!! :)
Lycka till!!
Louise90
Alltid online

BF: 111203
Status: Gravid med tvillingar <3

Inläggav Gravidis2009 » 20 apr 2011, 22:16

Hej! Jag är nu gravid för fjärde gången och från mina MF/MA har det tagit exakt 6 månader mellan varje graviditet. Verkar vara standardtiden för min kropp att starta om :)
MF i vecka 5, 6, 14, 9, 16 och 4 pga en balanserad translokation (genetiskt fel).
Dotter född 2011-12-25 och 2016-01-20 (IVF). Blogg: http://sandradf.tumblr.com/
Användarvisningsbild
Gravidis2009
Alltid online

Status: Äntligen mamma!

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: