Hur lång tid tog det, Ni som haft mf att bli gravida igen??

Nytt försök efter missfall.

Re: Hur lång tid tog det, Ni som haft mf att bli gravida igen??

Inläggav BeeBii » 11 dec 2011, 10:25

Jag tror ( och hoppas ) att din mamma menade väl att ni inte har bråttom iaf för att ni är unga! Tråkigt med mf såklart men om det är slumpen borde ju slumpen kunna ge er ett barn oxå! Fick själv ett mf för en vecka sen och längtar så att få försöka igen, nu, snart....
Att vissa ska ha så svårt för en så naturlig sak är det inte otroligt så säg....
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121118
BIM: 120310
Status: Mamma till 2 <3 <3

Inläggav sofia88 » 12 dec 2011, 21:44

BeeBii: Nej hon menar säkert väl, och vill att jag ska ha det så bra som möjligt! Men ändå så känns det ju inte så kul :/
Jo man borde väl kunna bli gravid igen kan man tycka, det är ju bara denna eviga väntan om "när" det händer.

Tråkigt med ditt mf, hur långt hann du gå? vi har varandra iaf! Vi är inte ensamma.
Hur gammal är du?

julkramar
sofia88
Alltid online

Inläggav BeeBii » 14 dec 2011, 18:34

Vet inte vilken vecka exakt men tippar på 3 ca så väldigt tidigt iaf tack å lov!
Är 32 år och har en liten dotter på 4 år som kom till på naturlig väg så vi hoppades att det skulle gå vägen för oss iaf! Får se å håller alla tummar! Det finns så många människor som är helt olämpliga som föräldrar som ändå har så lätt för det! DÅ är det orättvist!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

Inläggav sofia88 » 14 dec 2011, 19:28

Beebii: Ok, skönt att det ändå var så pass tidigt, så tidigt var det typ för mig första mf:et, typ 3-4e veckan, vi hann typ bara plussa så kom det.
Men det jobbiga är ju att man ändå hinner planera så mkt.
Och eftersom att jag trodde att det skulle bli en bebeis denna gång så började man ju planera lite mera.
Jag har ju velat ha barn så länge så jag har ju köpt kläder för länge sen och vet exakt va jag ska ha för vagn.
Har fått mkt inspiration av mina syskon om vad dom har köpt och inte. :)
Har massor av filtar och kläder o prylar som bara ligger och väntar på att få synas :)
När jag väl blir gravid igen så tänker jag inte ta åt mig nå skit alls! detta är vad jag vill! och inget ska stoppa mig! :)

Hoppas det går för dig också snart igen! Och det bästa är nog bara att försöka glömma och bara gå vidare!
Kul att du har en liten tjej innan :) det känns som om att jag fick börja lite hårt! det sa läkaren också att "det är ju ingen rolig start ni fått, det är annat om man kanske har ett barn innan också får man ett mf då." Och det håller jag verkligen med henne om.

Jag är mest förbannad över en kusindotter som är 20 år, hon slutade skolan i våras och så va hon med barn fast hon inte visste det! (säger hon) hon ska få bebis nu när som helst. hon har inget fast förhållande och ville egentligen inte ha barn men så får hon det, hon kommer knappt få mammapeng, och vill inte söka social bidrag. Hon är så grymt oansvarig så jag nästan kräks. OCH HON SKA FÅ BEBIS!! :( :/
Hon är en sån som bara vill vara med kompisar och festa.
Blir så arg på själva henne och situationen!!!

Och då blir jag liksom! Jag kommer klara det mkt bättre!!! om du förstår vad jag menar, men det ligger ju självklart avundsjuka i de hela också.
Men liksom hon vill inte ha barn och hon väljer att behålla det och får inte mf heller, och jag som så gärna vill och bara misslyckas!! :(¨
inge kul!
Hoppas du inte tyckeer jag är allt för bitter och sur!

Kramar
sofia88
Alltid online

Inläggav BeeBii » 01 jan 2012, 23:03

Nä det är orättvist med alla "oönskade" barn som bara kommer till helt utan planering när så många längtar och väntar!
Nu väntar jag på BIM som borde komma om ca en vecka! Helt upp o ner sen mf och jag testade ÄL från dag 9-29 och verkar ha haft ÄL dag 27-28!! :-) mycket mys hoppas på positivt nu direkt men man vet ju aldrig. Så himla individuellt!

Heja heja!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

Inläggav Leijonbebis » 15 feb 2012, 20:24

Jag fick mf i v7 i november 2011 och i v3
I december 2011. Nu är jag gravid igen
Och hoppas på mer tur den här gången.
Det kan gå fort:)
Leijonbebis
Nykomling

Inläggav JayJay » 19 feb 2012, 22:13

hej tjejer..
här är en till som har haft otur senaste tiden..
Fick Missfall 1:a augusti 2011, första dagen på semestern :( i v 11 typ sååå nära... Efter det tyckte jag det var sjuuukt jobbigt både psykiskt å fysiskt så vi försökte väl knappt.. slutet av december 2011 fick jag ett missfall igen, tydligen väldigt tidigt eftersom ja inte ens hade märkt att jag var gravid, tyckte bara mensen var sjukt lång :S den gången var inte lika jobbigt men mest orättvist.. Nu blev jag gravid igen direkt efter första mensen igen.. mensen kom runt 18:e januari å ägglossningen enligt läkaren på akuten som ville se om missfallet hade "gått bra" skulle vara precis i början av februari så här sitter man med ett Pluss på stickan :) den här gången HOPPAS jag verkligen att det går vägen för nu orkar ja inte mer...

så jag tror det verkar vara olika hur snabbt det går.. för mig verkar det gå undan...
Läkaren kan heller inte se varför ja haft så många missfall, inget talar för det så jag har väl haft allmänt med otur bara :(

jag önskar er alla lycka till och att vi slipper gå igenom mer besvärligheter..
Jag är inte den jag en gång varit
Bild
JayJay
Stammis

Bor: STHLM
Status: Förlovad

Inläggav Maddie » 05 mar 2012, 17:29

Jag plussade idag! Jag är i v 6 nu. Fick missfall i v 7 i början på november. Efter missfallet hade jag ganska oregelbunden mens och inte haft koll på ÄL mm, men det gick ändå!
Hoppas du plussar snart!
Bild

Bild
Maddie
Stammis

Inläggav BexochFredrik » 06 mar 2012, 12:25

Hej! Jag var tvungen att göra abort i v.14 i november -11. Dom hittade massor av allvarliga fel på fostret när jag gjorde ett privat KUB test.
Jag blev gravid innan jag fick mens vilket tyvärr slutade i missfall i dec. nu är jag gravid igen. på andra försöket så det kan gå fort. Kan tillägga att det tog 18 månader innan jag blev gravid med dottern så det kan ändras även om det varit svårt innan.
Bild

Bild

100108 Äntligen plus efter 18 försök
100908 Dotter född
111116 Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på fostret
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Status: Mamma till två prinsessor

Inläggav BeeBii » 12 mar 2012, 10:27

Nu gick det!!
Plussade idag! 3 månader efter MF som var i ca v3-4!
Nu får den lille hålla i sig för nu ska det bli julbebis!!! :-)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

Föregående

Återgå till Gravid efter missfall