Hur långt efter förlossningen började ni träna?

Kom iform, peppa varandra för en bättre hälsa!

Hur långt efter förlossningen började ni träna?

Inläggav emma86 » 27 jan 2012, 19:14

Jag har två underbara döttrar, en på 2 år och en på 3 månader.
Känner mig nu super sugen på att börja träna ingen, step och och gym .Har hört att man helst ska vänta i 6 månader spec med hopp och löpning. Fråga min Bm på efterkontrollen men hon gav inget direkt svar.
Hade två lätta förlossningar där jag inte sprack något. Har sedan några veckor tillbaka varit ute och gått 2timmar om dagen med vagnen och det går jätte bra.

Hur länge väntade ni med att träna?
Hur kändes i kroppen?
emma86
Alltid online

Re: Hur långt efter förlossningen började ni träna?

Inläggav naellie » 27 jan 2012, 19:18

Jag ville börja träna på en gång. Jag mådde jättebra, hade inte ont och det kände bra både i kroppen och mentalt. Men det slutade med att jag felbelastade eftersom min kropp inte hade gått tillbaka. jag hade ingen styrsel i höft/bäcken och det spelade ingen roll hur stark jag var i övrigt i kroppen. När jag varit hos kiropraktorn för 4e gången på ett halvår gav jag upp. Min kropp är inte redo än. Jag går inte på gym, jag joggar inte och jag går bara kortare promenader. Min kropp vill inte alls efter förlossningen. Nu väntar jag på våren. Hoppas att min kropp gått tillbaka så jag kan börja träna igenom utan att få ont.
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav emma86 » 29 jan 2012, 21:13

Tack så mkt för ditt svar. Tänkte börja med baspass en gång i veckan och se hur det går.
emma86
Alltid online

Inläggav naellie » 30 jan 2012, 17:42

Det är nog bra att börja lite långsamt. Kiropraktorn sade att jag visst fick jogga på mjukt underlag, men bara om jag styrketränade core ordentligt hemma. 3 övningar fick jag av honom. men jag har ingen disciplin att träna hemma på det sättet. Väntar hellre. Vi människor är ju trots allt födda till att både föda barn och röra på oss, så det ska nog gå jättebra. Men var noga om du får minsta ont, det är det bästa tips jag kan ge dig. Och då menar jag minsta lilla ont, för du vet inte vilka konsekveser det kan få :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Återgå till Hälsa & motion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=family&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()