Hur mycket blöder man vid missfall?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Hur mycket blöder man vid missfall?

Inläggav Ida-Fida » 13 jan 2014, 14:21

Ni som varit med om missfall - hur mycket blödde ni?
Ida-Fida
Nykomling

Re: Hur mycket blöder man vid missfall?

Inläggav Ida-Fida » 13 jan 2014, 16:01

Puffar!
Ida-Fida
Nykomling

Inläggav littlelady » 13 jan 2014, 16:36

Det beror nog lite på hur långt gången man är, ju längre det gått ju mer är det ju som ska ut. Det kan börja med småblödningar eller så kan allt komma på en gång. Det brukar vara klumpar och slem i det som kommer ut också, framför allt om det gått några veckor.

Jag fick missfall i vecka 12 men det hade stannat redan i vecka nio. Jag blödde jättejättelite i två dagar, det var så det upptäcktes. Sen kom det massor under ett halvt dygn ungefär, betydligt mer än vanlig mens och när det avtog blödde jag lätt i en vecka efteråt.

Om du blöder tycker jag du ska kontakta MVC för att få råd. Hur långt gången är du?
littlelady
Stammis

Inläggav Ida-Fida » 13 jan 2014, 20:10

Jag vet inte riktigt hur långt gången jag är, men ungefär v 5+5. (Har haft rätt så oregelbundna cykler senaste månaderna). I lördags började jag blöda och fick panik. Ringde 1177 och på deras inrådan åkte jag till akuten. Fick träffa en gynekolog som gjorde VUL. Hon såg inget foster men å andra sidan är det ju väldigt tidigt så det är ju normalt att inte se något. (Såg däremot hinnsäcken eller vad det heter). Jag blödde så att det kom i trosorna och blödde igenom på mina tights. Sen slutade det och har inte blödit sedan dess och det är ju över två dygn sedan. Däremot kommer det bruna flytningar, sådär som det kan göra när livmodern växer. Jag fick ta ett blodprov för att kolla hcg och ska tillbaka imorgon för jämförelse. Men jag tror ju att det kan ta ett antal dagar innan det finns möjlighet att se något på ett vul...
Ida-Fida
Nykomling

Inläggav littlelady » 13 jan 2014, 20:42

Så tidiga missfall tror jag brukar vara som en riklig mens. Man kan blöda en del utan att det är någon fara men en blödning kan också vara ett begynnande missfall. Det är ju egentligen omöjligt att säga, bara ett vul kan visa hur det egentligen ligger till och som du skriver är det ju lite tidigt att se något.

Hoppas blodprovet visar att hcg:et stiger, då går det ju åt rätt håll iaf. Missfall är hemskt så för din skull hoppas jag verkligen inte att det är det, men om det mot skulle vara så är det bättre ju tidigare det kommer.

Lycka till!
littlelady
Stammis

Inläggav Trixiyo » 14 jan 2014, 08:07

Jag har haft 2 mf å det skillde jättemkt på gångerna. Första gången fick jag en miniblödning i v 8 å en v 11. Utvecklades till v 12 så antar att allt kom ut v 11 men att den dog tidigare. Fick rådet att det va normalt med en liten blödning i samband när man skulle haft mens så jag litade på det. Sen hittade dom inget på ul v 14. Blödde då ca 4 dar båda tillfällerna å det va som en lätt mens inte som ja brukar ha.
Andra mf blödde ja extremt samt hade smärtor. Började med rosa flytningar å smärta tors å mer blöd fre å på lö forsade det ut så ja fick sitta på toa hela tiden. Åkte då in på akuten. Va i v8 då.
Så mitt råd är att är man orolig stå på dig om ett ul även att det bara va en liten blödning. Bättre å veta tidigt än å gå å hoppas å sen få beskedet.
Lycka till å ge inte upp. Ja är nu i v 22 3.e gången gilt nu :)
Bild
Trixiyo
Stammis

BF: 140518
Status: Sambo och blivande mamma

Inläggav Migisi » 14 jan 2014, 14:18

Fick själv en rejäl blödning i v7. Fick göra ett UL som visade att inget var fel på den lilla bönan som då låg där och nu är jag i v32 =)

Ang de bruna flytningarna så är det antagligen gammalt blod som kommer ut. Jag hade det nästan i 2 veckor efter min blödning!
Migisi
Stammis

BF: 140303

Inläggav Ida-Fida » 14 jan 2014, 21:25

Tack till er som har svarat!

Fick ta ett nytt hcg idag och blev sedan uppringd av läkaren. Hon meddelade att det har stigit jättemycket!!! :) Hon tror inte att det är något missfall utan en normal graviditet. Ska på vul på fredag igen. Är såååå glad! :D
Ida-Fida
Nykomling

Inläggav littlelady » 14 jan 2014, 21:34

Vilka härliga nyheter! :D Lycka till på fredag!
littlelady
Stammis

Inläggav Ida-Fida » 14 jan 2014, 22:11

littlelady skrev:Vilka härliga nyheter! :D Lycka till på fredag!

Tack!!! :)
Ida-Fida
Nykomling

Återgå till Gravid forum
Annons: