hur mycket mys ska man igentligen ha för att få ett plus??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

hur mycket mys ska man igentligen ha för att få ett plus??

Inläggav vnmotjej87 » 31 dec 2011, 12:56

Hej tjejer jag börjar undra mer och mer för man inget plus får om det ska bero på att man myser bara en gång vid ÄL??? Min sambo har aldrig klarat ha mys med mig mer än 1 gång per dag, är detta något som är fel???

förlåt att jag skriver om sånt här men nu när man inget plus fått på alla försök så börjar man undra om det kan vara så att den sexuellabiten har större betydelse än man tror...

Är en gång för lite??? snälla hjälp mig för att det så så måste jag ju få hjälp att få han förstå att man måste ha mer mys under ÄL..

Tack på förhand
kramar och gott nytt år
vnmotjej87
Alltid online

Re: hur mycket mys ska man igentligen ha för att få ett plus??

Inläggav Gotland » 31 dec 2011, 13:22

En gång räcker om man prickar rätt. Men att man prickar rätt är ingen garanti att funkar ändå... Tror det är ca 75% risk att misslyckas även om man prickar rätt.
Många faktorer som spelar in och allt ska klaffa.
Fortsätt göka och hoppas på det bästa!!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav vnmotjej87 » 31 dec 2011, 16:30

gotland okej men sjutton ska man veta då.. hmm får nog fråga min gynekolog och hoppas hon kan ge mig och sambon tips...

gott nytt år
vnmotjej87
Alltid online

Inläggav Gotland » 01 jan 2012, 20:44

Köp hem ett gäng ältest från tex testlagret. Jag har använt stickorna och tycker dom är superbra. Billiga är dom oxå....
Gott nytt år och hoppas att det blir en bebis snart.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Danem » 01 jan 2012, 21:57

Hur länge har ni försökt då?

Rent krasst så är det ju bara en spermie som behövs. Men det är ju såklart lite mer avancerat än så att bli gravid.
Som Gotland skriver så är det helt galet mycket som ska klaffa.
Det är inte alls ovanligt att det tar upp till ett år (eller mer) innan man lyckas bli gravid utan att det är något fel på en, i genomsnitt tar det 7 månader och efter ett år utan att något hänt kan man ställa sig i kö för en utredning.

Ifall man har sex en gång varje dag hela cykeln så prickar man ÄL, det behövs inte knullas flera gånger per dag bara för att, men det räcker även med varannan/ var tredje dag då spermierna kan leva upp till 5 dagar inne i livmodern.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav kristallklarvinter » 01 jan 2012, 22:23

Det "viktiga" för att pricka rätt är nog att mysa redan INNAN ÄL. När jag läst många bloggar och inlägg etc så har jag förstått att folk ibland tror att det räcker att börja mysa på ÄL-dagen men det räcker kanske inte alltid.
Jag tror på att fixa till det innan ÄL. =)
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav charizmah » 02 jan 2012, 16:24

Några dagar innan ägglossningen räcker efter som "simmarna" kan leva upp till 5 dagar. De kan sitta och vänta in ett ägg.
Första gången så körde vi varje dag fram till ägglossningen. Ägglossningsstickorna visar några dagar innan. Räcker med en gång per dag, blir inte större chans med flera gånger.

Denna gång trodde jag att det var "safe" alltså räckte det med en gång och blev gravid av misstag.

Alla gånger man har ägglossning så är äggen inte dugliga och då tar det inte. Kämpa på men don´t overdo it...

Lycka till!
charizmah
Alltid online

BF: 120803
Bor: Lund

Inläggav thehan » 04 jan 2012, 18:47

För oss tog det ett antal försök och det var riktigt svårt att pricka rätt pga oregelbunden mens. Men när det till sist tog så minns jag vi hade sex varje dag under en vecka med ÄL på lördag eller söndag. Chanserna ökar ju förstås för varje gång man har sex (fast kanske inte då bara för att man pumpar mannen på sista spermierna genom att göra det många gånger om dagen dårå med enda resultatet att han blir trött). Tror dock även det är viktigt att slappna av och inte bara ha sex för att göra barn.
Bild
Fluffs döptes magen till efter att jag råkat trilla på sängen och sambon kom springandes och sa - akta Fluffs! :)
Användarvisningsbild
thehan
Stammis

BF: 120108
Status: Väntar första barnet

Inläggav vnmotjej87 » 07 jan 2012, 11:02

danem nu är jag och min sambo inne i försök 10 så man börjar undra vad det är för fel på oss...

tack för alla tipsen :)
vnmotjej87
Alltid online

Inläggav SiMi » 07 jan 2012, 13:32

Jag håller med ovanstående, jag har inte använt mig av äl-test men den veckan jag misstänkt att jag hade äl (va rätt regelbunden) så hade vi sex varje dag typ... Killen klaga knappast utan ställde glatt upp så ofta det än skulle behövas :D .
Den tekniken har funkat för oss då har man sex någon dag innan och efter och täcker så kallade äl-dagen ordentligt!
Och NJUT av sexet det tror jag med är viktigt...

Lycka till!!!
SiMi
Alltid online

BF: 080712
Status: Förälskad och gravid med tvillingar :-)

Nästa

Återgå till Bli gravid