Hur mycket sprack ni?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Hur mycket sprack ni?

Inläggav saferide » 01 feb 2012, 10:15

Mig bedövade dem med lokalbedövning, alltså sprutor. Kändes inte när de sydde sen :) Hade lustgas under tiden för det är såklart lite obehagligt att veta att någon syr där..
Användarvisningsbild
saferide
Alltid online

Inläggav mia85 » 01 feb 2012, 10:32

Mig fick de bedöva tre gånger innan det hjälpte (sprutor och salva/sprej). Innan bedövningen tog så kändes det som om hon försökte sy mig med en vässad sticknål, men efter bedövningen kändes det inte någonting. :)
Hon verkade tycka att jag var sjåpig eftersom det bara var två stygn, så jag fick verkligen stå på mig.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Status: Nybliven trebarnsmamma =)

Inläggav Blomman83 » 25 feb 2012, 02:24

För min del har tiden efter förlossningen varit ett rent helvete pga de syddes så mkt där nere.. Nu är det över 4 veckor sen och jag har fortfarande fruktansvärt ont, och sliter lite mentalt med det hela. Lilleman kom med sugklocka och huvudet 'vidöppet' eller va de nu heter, han tittade uppåt så det blev större iaf (han va inte så liten heller, 4190g och 56cm).. I tillägg vred han på sig i det att de drog i klockan, så jag sprack på tvärs invändigt ganska mkt, å så klippte de 6 cm på vardera sida, blir endel stygn invändigt och utvändigt av det. Tror inte ens de räknade stygnen men jag blev ihopsydd på operationsbordet och fick spinalbedövning under operationen som tog 1,5 timma. Hade lätt tagit en förlossning till i utbyte mot den tid jag haft sen förlossningen nu. Ni andra som spruckit mkt, när blev ni bra igen? Är jag för otålig som vill se lite progress efter 4 veckor?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav fiffiluria » 25 feb 2012, 13:16

Jag blev klippt och sprack vid första barnet då de använde sugklocka.
Andra barnet sprack jag lite, men bm ville ändå att jag skulle "snyggas till" lite :lol:
fiffiluria
Alltid online

Inläggav Happylina » 27 feb 2012, 15:06

Jag sprack ju oxå mycket och tiden efter gick jag konstant på smärtstillande, var 4-6 timma fyllde jag på med Alvedon och något diklofenakbaserat. Kände aldrig efter, liksom så jag hade inte så ont av det. Hoppas det blir bättre snart!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Happylina
Stammis

Status: Tvåbarnsmorsa :)

Inläggav elinorlilja » 28 feb 2012, 13:05

Japp på mi sydde dom en hel del dock var det välidgt mycket här och där liksom men inget djupt. Anledningen var nog att jag var tvungen att krysta så pass hårt eftersom vi var tvugna att få ut henne så fort som möligt eftersom hon hade navelsträngen runt halsen.
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
BIM: 120823
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley och bebis nr2

Inläggav saferide » 02 mar 2012, 18:06

Kan tillägga att nu är barn två ute och fick inte sy något med henne. Fick lite "skrubbsår" sa barnmorskan, men tre veckor efteråt känns allt ok :D
Användarvisningsbild
saferide
Alltid online

Inläggav Cayenne87 » 02 mar 2012, 19:35

Med första barnet fick jag en "slitning" som bm sa. Ena inre blygläppen klyvdes på mitten. Det var lite ändå med tanke på att förlossningen bara tog 4 timmar. Iofs var 1 timme av det krystvärkar. Det gjorde skit ont att sy! Jag fick bedövningsspray men den gjorde mer ont att få än vad den hjälpte. Jag bad om annan bedövning men tydligen fanns det ingen som tog bra där jag behövde sys. Jag kände allt när de sydde och hade ont länge efteråt.

Med andra barnet tog förlossningen 1,5 timme. Hon kom på 4 krystvärkar och jag sprack ingenting! Det var så skönt att slippa sys. Jag hade inge ont efteråt förutom att jag kände mig lite svullen. Efter en vecka kände jag mig som vanligt :)
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

Inläggav MammaOchGravid » 06 nov 2013, 11:47

Mitt 1a barn vägde 2500g & 48cm.. sprack rejält fick sys med 15 stygn.. men jag anser att de va dåliga barnmorskor! för jag fick panik & började krysta & krystade tills bebisen va ute, fast jag hade slut på värkar.. så från första värken krysta jag tills hon kom ut.. & så spricker man ju sönder.. fick sådan panik :cry: så allt dåligt till dem barnmorskorna!! :evil: ...

Mitt 2a barn där emot gick super!! vägde 3500g & 50cm.. inte en spricka.. men fick hjälp av barnmorskorna (andra barnmorskor) när jag skulle vänta, allt gick så lugnt till för dom gjorde sitt jobb!! =) suuuper =)
MammaOchGravid
Nykomling

BF: 140402

Inläggav shirolilo » 20 nov 2013, 23:51

Hej !
Är gravid i 29:onde veckan och allt går jättebra men är väldigt rädd för att spricka under förlossningen sen! Och jag blev mer rädd sedan jag såg ett klipp om en tjej när hon födde ett barn sprack hon hela vägen, hon kunde inte hålla sig alls på nåt håll efter det! Kommer det alltid att vara förstört där nere eller hur länge tar det innan de läker?, om det läker! Vad/var klipper man för något?
shirolilo
Nykomling

Föregående

Återgå till Förlossningen