Hur överlevde ni bilturen?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Hur överlevde ni bilturen?

Inläggav Grim » 02 feb 2014, 17:47

Vi hade visserligen "bara" 20 minuter in till förlossningen, men när vi väl åkte in var det för att värkarna gjorde väldigt ont. Så jag fick hålla tag i mina egna lår, klämma till för glatta livet och andas djupt när värkarna kom. Det gick och jag kan säga att det är inte den resan jag kommer ihåg mest av förlossningen direkt. :P
* Tillsammans sedan maj 2007
* B född 2013

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav Mysmonstret » 10 feb 2014, 17:19

Tror jag kommer känna när det är dags att åka in. Vi ska stanna hemma så länge som möjligt, så jag får verkligen träna andning och avslappning innan förlossningen startar! :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav Elvi » 10 feb 2014, 18:00

Man känner nog när de e dags o åka jaa =)
Kommer ihåg ja va mycke fundersam på de, hade också den inställningen att försöka vara hemma så länge som möjligt.
Vi har också en timmes bilfärd till förlossningen. Plötsligt kände ja bara att nu åker vi o så åkte vi =)
kommer ihåg att mannen kastade in en filt i baksätet, ifall vi inte hinner fram sa han, hehe! Men ingen tvekan om att vi inte hade hunnit fram.
Satt i framsätet för ja ville prata o försöka fokusera på annat. Titta på hus vi körde förbi o tänka på annat.

De kommer gå bra, lycka till =)
Elvi
Alltid online

Inläggav L8i » 11 feb 2014, 03:34

Vi har bara 10 minuters bilfärd in tack och lov! Men första gick vattnet prematurt samma dag som jag haft magsjuka. Det var bara att sitta med en påse och hoppas på det bästa (o det gick bra) Med andra hade jag varit vaken i ca 1,5 timmar av värkarna när vi beslutade oss för att ringa och åka in. Resan var fruktansvärd, det hjälpte varken att andas eller skrika och 30 minuter efter jag kommit in forsade vattnet och jag var 10cm öppen och krystade ut vår "lilla" som.

Tackar gudarna att jag inte stannade hemma så länge jag kunde utan ringde när det faktiskt var hanterbart fortfarande!
Det är mitt råd!

Lycka till :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Föregående

Återgå till Förlossningen