Hur säkert vet man könet?

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

Re: Hur säkert vet man könet?

Inläggav appendChild » 06 jun 2013, 22:15

Jag har nu varit på mitt RUL. Bebis levde om och rörde på sig väldigt mycket. Läkaren som undersökte sa att hon var osäker på könet och ville att en kollega också skulle kolla. Hon sa att det var lite osäkert, men att det mest troligt skulle bli en flicka. Jag har två kompisar som väntar pojke och de sa att det inte var någon tvekan på att de såg att det var en kille de väntade. Den ena sa att det var svårt undgå att se att det var en pojk eftersom pungen syntes över hela skärmen :wink:

Min läkare sa att det kan var svårt se snoppen om bebis är rörlig för då kan den hamna i ett veck eller ljumsken typ.
Bild

❤ p-97 ❤ p-99 ❤ f-13 ❤
MA v10 (6+2) juni 2012 ❤ IVF januari -13
Användarvisningsbild
appendChild
Alltid online

BF: 131019

Re: Hur säkert vet man könet?

Inläggav klockan10 » 07 jun 2013, 16:45

Oo tack för alla svar! Vi gjorde första ul i v19, då såg både jag och sambon lilla snoppen- sköterskan sa dock bestämt att hon inte såg.. Vi blev ju såklart osäkra då och beställde köns-ul i v24. Där visade lillen stolt upp sig och vi såg alla att det tveklöst var en liten pojk!!! :D

Nu är jag i v38 och många dagar har passerat sen ultraljudet..ska jag vara ärlig är jag inte helt 100% säker längre på att det kommer komma ut en pojke trots att jag, maken o sköterskan alla såg snoppen. Tänk om vi såg fel?? haha!
klockan10
Stammis

Föregående

Återgå till Bebisen i magen & ultraljud